Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze okiem turystów polska europa świat poradnik podróżnika archeologia quizy
Turysci.pl > Na topie > Pan Krystian czeka na 3 tysiące złotych od WizzAir. Kupił tylko bilety na wakacje
Ania Radke
Ania Radke 26.11.2020 17:28

Pan Krystian czeka na 3 tysiące złotych od WizzAir. Kupił tylko bilety na wakacje

wizzair pan krystian
Fot. pixabay.com/ skyradar

Pan Krystian wiosną zarezerwował lot linią Wizzair dla siebie i swojej rodziny. Niestety nie doszedł on do skutku, a mężczyzna do dzisiaj nie zobaczył zwrotu w wysokości 3 tysięcy złotych. 

Pan Krystian czeka na zwrot od Wizzair już 2 miesiące

Wiosną pan Krystian zarezerwował dwa loty dla siebie i rodziny na Wyspy Kanaryjskie. Pierwszy z nich dla dwojga dorosłych i trójki dzieci kosztował 2090, a następny - już tylko dla dorosłych - blisko 900 zł. Pierwszy wyjazd trwać miał 10 dni, kolejny natomiast na tydzień. 

- We wrześniu okazało się, że Wizzair zmienił warunki podróży i pierwszy pobyt skrócił o cztery dni, a drugi o pięć dni. Wyjazd mijał się z celem, zrezygnowaliśmy więc z niego - powiedział pan Krystian w rozmowie z Dziennikiem Łódzkim

- Okazało się jednak, że w systemie rezerwacyjnym pojawiły się bilety w bardzo korzystnej cenie, więc dokonałem ponownej rezerwacji, z której ostatecznie zrezygnowałem 21 października. Miałem otrzymać zwrot pieniędzy na konto w banku w ciągu 30 dni, ale ich nie dostałem - dodaje.

Klient skontaktował się oczywiście z infolinią przewoźnika i usłyszał, że dostanie pieniądze w ciągu 30 dni od momentu złożenia skargi. Zdaniem pana Krystiana jest to za długo, tym bardziej, że przepisy nakazują szybszy zwrot pieniędzy.

Przepisy o zwrocie pieniędzy przez Wizzair

Sytuację pana Krystiana skomentowała Katarzyna Słupek z Europejskiego Centrum Konsumenckiego, które pomaga klientom w przypadku transakcji międzynarodowych. Siedziba przewoźnika znajduje się na Węgrzech, więc właśnie do ECK trafia wiele skarg od Polaków na tę linię lotniczą.

- Zgodnie z przepisami w przypadku odwołanego lotu przewoźnicy powinny dokonać zwrotu pieniędzy w terminie 7 dni - informuje Katarzyna Słupek. - Niektóre linie lotnicze jawnie przyznają się do wydłużenia tego terminu.

- W niektórych krajach linie lotnicze mogą opóźnić zwrot na podstawie krajowych przepisów, które są konsekwencją pandemii, np. w Czechach dzięki nadzwyczajnemu moratorium linie lotnicze mają 3 miesiące na zwrot środków. Natomiast w Grecji przewoźnicy mogą w ramach zwrotu wystawić pasażerowi voucher ważny 18 miesięcy - dodaje.

Jak poinformowała Słupek, na Węgrzech nie powstało jednak specjalne prawo regulujące tę kwestię. Dodaje jednak, że że mimo opóźnień wiele linii lotniczych, w tym węgierski przewoźnik, sukcesywnie dokonuje zwrotów. 

1. Pani Ewa miała wrócić z wakacji do Polski. Zabolało ją gardło i się zaczęło2. Od dziś w Kauflandzie kupisz specjalne produkty, których w tym roku jeszcze nie było. I trafisz na niejedną promocję3. Skandal wokół Julii Wieniawy. Wystarczyło jedno zdjęcie z wakacji, aby wywołać burzę. Teraz się tłumaczy

Z danych ECK wynika, że w tym roku zamknęło pozytywnie blisko 70 proc. spraw dotyczących zwrotu pieniędzy za odwołany lot (108 na 158 prowadzonych; 148 kolejnych jest w toku). Katarzyna Słupek dodaje, że klient linii Wizzair musi się uzbroić w cierpliwość.

Źródło: Dziennik Łódzki