Problemy polskiego biura podróży, ogłosiło niewypłacalność. Ważny komunikat dla klientów
Wielu Polaków decydując się na wyjazd na urlop, zwłaszcza za granicę, korzysta z usług biur podróży. Dzięki temu wybierając konkretną ofertę, nie muszą martwić się szczegółami wycieczki. Niestety Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego poinformował, że wpłynęło do niego oświadczenie o niewypłacalności jednego z polskich tour operatorów.
Polskie biuro podróży ogłosiło niewypłacalność
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego poinformował o oświadczeniu o niewypłacalności od jednego z polskich biur podróży . Oznacza to, że firma nie jest w stanie wywiązać się z zawartych umów z klientami, ani zwrócić im pieniędzy.
UMWM w związku z powyższymi informacjami instruuje klientów, którzy wykupili wycieczki w tym biurze podróży, jak powinni postąpić w tych okolicznościach. Aby odzyskać wpłacone im środki, należy spełnić kilka wymogów.
Czytaj też: Pojawią się na ulicach Zakopanego. Już nie turyści z Bliskiego Wschodu, ale zaskoczenie
Ważny komunikat dla klientów polskiego biura podróży
Informujemy, że 15 listopada 2024 r. Tamada Tour Sp. z o.o. złożyła na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 2211 z późn. zm.) oświadczenie o niewypłacalności, z którego wynika, że nie jest w stanie wywiązać się z zawartych umów z podróżnymi i zapewnić podróżnym zwrotu wpłat lub ich części wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną stosownie do przepisu art. 7 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy - podaje Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego.
W związku z powyższym już oficjalnie wiadomo, ze biuro podróży Tamada Tour nie jest w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań, które zawarło z klientami. Aktualnie strona internetowa usługodawcy nie jest już dostępna, co może utrudniać dotarcie do informacji przez osoby, które wykupiły tam wakacje. Siedziba touroperatora mieściła się w Zalesiu Górnym w woj. mazowieckim.
Podróżni, którzy wnieśli wpłaty za imprezę, która nie została lub nie zostanie zrealizowana proszeni są o składanie zgłoszenia do gwaranta tj. Signal Iduna Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. z siedzibą przy ul. Siedmiogrodzkiej 9, 01-204 Warszawa według poniższych instrukcji - dodaje UMWM.
Kto może ubiegać się o roszczenie?
Poszkodowani turyści , którzy chcą odzyskać wpłacone pieniądze do biura podróży Tamada Tour, muszą spełnić kilka wymogów. Przede wszystkim należy skontaktować się z firmą ubezpieczeniową Signal Iduna , która udzieliła gwarancji ubezpieczeniowej. Jeżeli jednak firma nie będzie w stanie pokryć wszystkich kosztów, różnice pokryje Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (TFG).
O zwrot kosztów mogą ubiegać się osoby, które zawarły umowę na imprezę turystyczną oraz agenci turystyczni. W tym celu należy przygotować następujące dokumenty:
- kopia umowy dotyczącej udziału w imprezie turystycznej zawartej między podróżnym a organizatorem turystyki lub kopia dokumentów potwierdzających zakup powiązanych usług turystycznych;
- dowód dokonania wpłaty na rzecz organizatora turystyki lub przedsiębiorcy odpowiedzialnego za nabycie powiązanych usług turystycznych, obejmującego należności za imprezę turystyczną lub usługi turystyczne .
Termin składania roszczeń upływa 18 listopada 2025 roku , zgodnie z umową gwarancji ubezpieczeniowej.