Turysci.pl Świat "Nie było jedzenia ani wody". Lot Ryanaira zamiast 3 trwał 15 godzin, pasażerowie przeżyli koszmar
fot. PAU BARRENA/AFP/East News

"Nie było jedzenia ani wody". Lot Ryanaira zamiast 3 trwał 15 godzin, pasażerowie przeżyli koszmar

24 października 2024
Autor tekstu: Kamila Sabatowska

Pasażerowie jednego z samolotów Ryanaira zdecydowanie nie będą wspominać swojej podróży, która miała trwać tylko 3 godziny, z uśmiechem na ustach. Okazało się, że na pokładzie spędzili łącznie 15 godzin. Co gorsza, nie otrzymali nawet od przewoźnika darmowej wody do picia.

Z 3 godzin lotu zrobiło się 15. Pasażerowie Ryanaira wściekli

Samolot linii lotniczych Ryanair wyleciał zgodnie z planem z Faro w Portugalii i po ok. 3 godzinach miał wylądować w Dublinie w Irlandii. Niestety okazało się, że ta podróż zdecydowanie nie przebiegła zgodnie z planem. Wszystko przez cyklon Ashley, który nie tylko wydłużył czas lotu, ale także spowodował dwa międzylądowania.

Najgorsze w tym wszystkim, że pasażerowie przez cały ten czas musieli pozostać na pokładzie maszyny . Nawet gdy samolot został przekierowany na międzylądowanie do Manchesteru i Birmingham, nie mogli go opuścić. Wszystko przez to, że Wielka Brytania nie należy do Unii Europejskiej i takie działanie byłoby niezgodne z obowiązującym prawem.

Czytaj też: To tam Polacy polecą na wakacje w 2025 roku. Ceny idą w dół, aż żal nie skorzystać

Dziesiątki samolotów uziemionych. W tym kraju odnotowano aż 90 niepokojących alarmów

Koszmar na pokładzie Ryanaira

Z relacji pasażerów wynika, że nawet ze względu na wielogodzinne opóźnienie lądowania w Dublinie, że nie otrzymali darmowej wody od przewoźnika . Naturalne było, że mało kto z nich był przygotowany na to, że z pokładu nie wyjdzie przez 15 godzin, a więc nie mieli ze sobą ani picia, ani jedzenia. Co gorsza, po czasie zapasy w schowkach miały zacząć się kończyć.

Nie było jedzenia ani wody, a toalety zaczynały śmierdzieć. Kilka kobiet cierpiało również na ataki paniki - mówi cytowany przez lokalne media jeden z pasażerów opóźnionego lotu.

Finalnie po 15 godzinach spędzonych w jednym z samolotów irlandzkiego przewoźnika, pasażerowie dotarli na miejsce . Tej podróży zdecydowanie żaden z nich nie zapomni przez długi czas.

Ryanair odniósł się do sytuacji

Linia lotnicza Ryanair wydała komunikat , w którym “szczerze przeprasza wszystkich pasażerów za opóźnienia i przekierowania spowodowane przez burzę tropikalną Ashley” . Mimo to jest to czynnik, który nie wynika z winy przewoźnika , a więc lecącym nie przysługują darmowe posiłki, a także odszkodowanie wynikające w wielogodzinnego opóźnienia. Dodano również, że na pokładzie samolotu w każdej chwili można było nabyć wodę i jedzenie.

Burza tropikalna , która wywołała wydłużenie się lotu, to zjawisko niezależne od przewoźnika, a co za tym idzie, Ryanair nie ponosi za nie odpowiedzialności .

Czytaj też: Nie Krynica, ani Szczawnica. Mało kto wie o tym maleńkim uzdrowisku. Jest tu święty spokój i cisza

Afera na lotnisku Chopina. Pasażerka najpierw złamała zakaz w samolocie, później uderzyła lekarza
Spojrzeli na ubiór pasażerki i się zaczęło. Pracownicy linii lotniczej kazali jej wyjść z samolotu
Obserwuj nas w
autor
Kamila Sabatowska

Magister filologii polskiej, od kilku lat pracuje jako redaktorka. Prywatnie fanka sportu – zwłaszcza siatkówki i miłośniczka zwierząt. Szczęśliwa posiadaczka cavaliera.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@turysci.pl
turystyka Lotniska i linie lotnicze polska świat poradnik podróżnika quizy