Turysci.pl
Polacy zmieniają terminy rezerwacji

fot. wikimedia.org/Kvikk/CC BY-SA 4.0/https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en

Polacy zmieniają terminy rezerwacji. Niewielu turystów rezygnuje z pobytów w hotelach

1 Kwietnia 2021

Autor tekstu:

Patryk Korzec

Udostępnij:

Polacy nie decydują się na anulowanie swoich rezerwacji w hotelach. Dane przekazane redakcji Turysci.pl przez Travelist pokazują wyraźnie, co będzie dalej z wyjazdami urlopowymi w maju i podczas wakacji: większość osób zmieni terminy pobytów, ale nie zdecyduje się na ich odwołanie. W marcu zrezygnowano tylko z 13 proc. bookingów, a z każdym kolejnym miesiącem procent ten się zmniejsza.

  • Polacy wolą zmieniać terminy swoich rezerwacji, zamiast odwoływać wyjazdy

  • W marcu 13 proc. turystów anulowało swój pobyt w hotelach, a w kwietniu i maju na takich ruch zdecydowało się kolejno 9 i 2 proc. badanych

  • W czerwcu i lipcu wczasy odwołało zaledwie po 1 proc. urlopowiczów

Polacy w czasie pandemii robili wszystko, by mimo obostrzeń korzystać z urlopów i wypoczywać w turystycznych kurortach. 12 lutego, zaraz po czasowym zniesieniu ograniczeń, w Zakopanem pojawiły się prawdziwe tłumy podróżnych i podobnie wyglądało to też w innych częściach kraju.

Wszystko jednak zmienił kolejny, ogólnopolski lockdown. Wszystkie obiekty noclegowe zostały zamknięte, podobnie jak wszelkie atrakcje turystyczne. Podróżni jednak nie zamierzają rezygnować z urlopów, masowo więc zmieniają terminy rezerwacji.

W Tatrach obudziła się niedźwiedzica

W Tatrach obudziła się niedźwiedzica z dwoma młodymi. Może wystąpić zagrożenie

CZYTAJ DALEJ

Polacy przekładają rezerwacje, zamiast je anulować

Jak wynika z badań, które udostępnił nam portal rezerwacyjny Travelist, zaledwie 13 proc. podróżnych odwołało swoje rezerwacje w hotelach w marcu, a 9 proc. w kwietniu.

Kolejne miesiące przyniosły jeszcze lepsze informacje, bo w maju na taki ruch zdecydowało się 2 proc. turystów, a w czerwcu i lipcu po 1 proc. Dane te są niezwykle pozytywne w obliczu kryzysu w branży. Dzięki takim zachowaniom, przedsiębiorcy nie muszą zwracać wpłaconych zaliczek (choć taką opcję gościom też umożliwli), a także mogą liczyć na zarobek, gdy tylko rząd pozwoli na przyjmowanie klientów w obiektach noclegowych.

Ponowne zamknięcie hoteli, ogłoszone przez rząd w połowie marca, nie spowodowało wcale jakiejś spektakularnej fali zwrotów – wyjaśnia Custom Service Manager w Travelist, Ewelina Witek, cytowana w raporcie.

Eksperci z portalu rezerwacyjnego wskazują, że jest to dowód na zaufanie, jakim Polacy darzą hotelarzy. Nie bez znaczenia może być również narastająca frustracja, która wywołana jest kolejnymi ograniczeniami i lockdownami.

Jeszcze w grudniu zaczęliśmy planować z rodziną kilkudniowy wyjazd na Mazury, żeby odpocząć i chociaż trochę „wyczyścić głowę”. Ten wyjazd musieliśmy przełożyć już 3 razy – cytuje jednego ze swoich klientów w komunikacie Travelist.

Mimo tych utrudnień, nadal to przełożenie rezerwacji rozpatrywane jest jako najlepsze rozwiązanie. Choć nie wiadomo, kiedy lockdown zostanie zniesiony, bezpieczniejsze jest wybranie innego terminu, niż odwołanie noclegu i szukanie nowej opcji w ostatniej chwili, gdy większość pokoi będzie już zajęta.

Polacy zmieniają terminy rezerwacji

Fot. Travelist/materiały prasowe

Ufamy hotelom i uważamy je za bezpieczne

Opublikowane dane udowadniają również, że turyści mają zaufanie do hotelarzy, a w obiektach noclegowych nie czują się narażeni na zakażenie. Aż 3/4 respondentów sprawdzonych przez Travelist przyznało, że podczas pobytu czuło się bezpiecznie.

9 na 10 osób potwierdziło również, że chciałoby jeszcze raz spędzić czas w hotelu, jeśli miałyby obowiązywać w nim takie same obostrzenia sanitarne.

Director of Sales Poland w Travelist, Agata Prosińska, cytowana w komunikacie stwierdziła, że Polacy są odpowiedzialnymi turystami, a ich wyjazdy są odpowiedzialne. Branża również gotowa jest na działanie w sytuacji pandemicznej, gwarantując zarówno konfort, jak i przestrzeganie reżimu sanitarnego.

Potwierdza to wyniki badań, które publikowaliśmy również pod koniec lutego. Więcej na ten temat przeczytać można tutaj.

Polacy ufają hotelom

Fot. Travelist/materiały prasowe

Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres redakcja@turysci.pl

Artykuły polecane przez redakcję Turysci.pl: 

Źródło: Travelist

Patryk Korzec

Zawodowo dziennikarz i copywriter, prywatnie podróżnik od lat zafascynowany zwiedzaniem świata autostopem oraz poznawaniem obcych kultur. Warsztat dziennikarski doskonalony m.in. w takich mediach jak Radio Sygnały, Nasze Miasto Opole, Muzyczny Horyzont, Pro Radio, Rock Radio w Grupie Radiowej Agory oraz Pikio.pl. Zamiłowanie do turystyki, połączone z pasją dziennikarską, zaowocowało zaangażowaniem w tworzenie portalu Turyści.pl. Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@turysci.pl.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@turysci.pl

Podobne artykuły

Polska

Wypadek na Jeziorze Rożnowskim. Nie żyje mężczyzna, który wypadł z jachtu

Czytaj więcej >

Polska

Tłumy turystów w Tatrach. „Dotarcie na szczyt zajęło nam 9 h"

Czytaj więcej >

Polska

Do Bałtyku dotarła fala wezbraniowa. Opublikowano zdjęcia satelitarne

Czytaj więcej >

Polska

Turyści napadnięci w centrum Zakopanego. Dwie osoby ranne, jedna ciężko

Czytaj więcej >

Polska

Ratownicy zaatakowani przez turystę na plaży w Sopocie. Pomogła im urlopowiczka

Czytaj więcej >

Polska

Tłok w Tatrach mimo zakończenia wakacji. Kolejki formują się od 6 rano

Czytaj więcej >