Turysci.pl
Polacy czują się bezpiecznie w hotelach

fot. unsplash.com/Marten Bjork/zdjęcie poglądowe

Polacy ocenili przygotowanie hoteli do ponownego otwarcia. 76 proc. czuło się bezpiecznie

24 Lutego 2021

Autor tekstu:

Patryk Korzec

Udostępnij:

Czy hotele były dobrze przygotowane na przyjęcie turystów po kilkutygodniowym lockdownie? Polacy w ankiecie przeprowadzonej wśród klientów Travelist.pl, której wyniki otrzymał portal Turyści.pl, opowiedzieli o swoich doświadcze

  • Prawie wszystkie osoby uczestniczące w ankiecie są przekonane, że otwarcie hoteli było dobrym pomysłem

  • 76 proc. Polaków czuło się bezpiecznie podczas swojego wyjazdu

  • 90 proc. ankietowanych potwierdza, że chętnie jeszcze raz wybrałoby się do obiektu noclegowego, nawet w czasie trwania obostrzeń sanitarnych

12 lutego hotele oraz stoki narciarskie zostały otwarte, zgodnie z rozporządzeniem rządu, co ucieszyło tysiące turystów. Walentynkowy weekend upłynął pod znakiem tłumów na Krupówkach oraz w innych miejscowościach turystycznych w całej Polsce. Pozostaje więc pytanie, jak wyglądało przestrzeganie zasad w samych obiektach noclegowych?

Jak Polacy ocenili ponownie otwarte hotele?

Od tego czasu minął już ponad tydzień, więc portal rezerwacyjny Travelist.pl zdecydował się zapytać swoich klientów o wrażenia związane ze zmianami zachodzącymi w sektorze turystycznym. 

Dzięki uprzejmości Travelist.pl, otrzymaliśmy szczegółowe wyniki przeprowadzonej ankiety, które nie pozostawiają wątpliwości - aż 98 proc. badanych stwierdziło, że otwarcie hoteli było dobrym pomysłem. 76 proc. Polaków czuło się bezpiecznie podczas swojego pobytu w ośrodku noclegowym, a 75 proc. zauważyło, że personel dbał o przestrzeganie wszystkich przepisów sanitarnych

Na tę ostatnią kwestię zwracali niedawno uwagę również hotelarze z Zakopanego. Jak pisaliśmy, twierdzili, że incydent, do którego doszło na Krupówkach w walentynkowy weekend, był jednorazowy. Podkreślali, że w miejscach noclegowych było spokojnie, bezpiecznie i wszyscy przestrzegali zasad reżimu sanitarnego. Na podstawie tych wniosków wnioskowali przeciwko przywracaniu obostrzeń. 

Było bezpiecznie i zgodnie z przepisami

Dwie trzecie turystów potwierdziły, że goście stosowali się do zasad bezpieczeństwa, a ponad połowa nawet oceniła jako bezpieczne korzystanie z dodatkowych atrakcji hotelowych, takich jak np. baseny. Pod koniec stycznia Polacy przyznali, że najbardziej chcieli otwarcia obiektów noclegowych oraz restauracji, nic więc dziwnego, że częściowe odmrożenie sektora turystycznego aż tak wszystkich ucieszyło. 

Dzisiaj pojawiły się nieoficjalne informacje medialne, zgodnie z którymi rzekomo rząd nie doprowadzi do ponownego zamknięcia hoteli oraz stoków narciarskich. To dobra wiadomość dla ponad 90 proc. klientów Travelist.pl, którzy w ankiecie stwierdzili, że chętnie jeszcze raz wybraliby się na urlop, nawet przy obecnie obowiązujących zasadach sanitarnych. 

Pozostaje jednak jeszcze jedna kwestia, której domagają się goście - otwarcia restauracji w ośrodkach. W tym momencie mogą one jedynie serwować dania na wynos oraz w ofercie tzw. room service, czyli dostarczane gościom prosto do pokoi. 89 proc. ankietowanych jednak poszłoby o krok dalej i przywróciło działanie hotelowej gastronomii na dawnych zasadach

Travelist.pl zauważa, że na podstawie stworzonej ankiety, wysnuć można jeden wniosek - „większość hotelarzy zdała egzamin, a rządzący podjęli słuszną decyzję". 

Niepewność sytuacji, w której wszyscy się znajdujemy, wpływa na branżę i samych turystów. Chcąc walczyć w naszym wspólnym interesie, dokładamy wszelkich starań, by partnerom pomóc w zapełnieniu dostępnych miejsc, a klientom zapewnić jak najlepsze oferty. Cieszymy się z wyników naszej ankiety i mamy nadzieję, że kolejne rządowe decyzje nie odbiorą hotelarzom szansy na dalsze odrabianie strat, a wczasowiczom na zasłużony odpoczynek – podsumowuje raport prezes Travelist.pl, Tomasz Piszczako. 

Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres redakcja@turysci.pl

Artykuły polecane przez redakcję Turysci.pl:

Źródło: Travelist.pl

Podobne artykuły

Zbiórka dla Pana Michała

Polska

Pan Michał zdobył Koronę Gór Polski, teraz potrzebuje pomocy

Czytaj więcej >

Polska

Ryanair i WizzAir przesuwają loty z Krakowa. Lotnisko chce już rozpocząć sezon letni

Czytaj więcej >
Pensjonaty w nad morzem i w górach wystawiane na sprzedaż

Polska

Wysyp ofert sprzedaży pensjonatów w Polsce. Trudna sytuacja przedsiębiorców

Czytaj więcej >
Podkarpacie co zobaczyć

Polska

Podkarpacie. Polski region pełen zróżnicowanych i niezwykłych miejsc

Czytaj więcej >

Polska

Kontrole na południowej granicy Polski. Ponad 14,5 tys. osób bez wymaganych testów

Czytaj więcej >
restrykcje muzeum

Polska

Polscy hotelarze mają nowy sposób na obchodzenie restrykcji. "Mam Muzeum i tam będzie można zamawiać catering"

Czytaj więcej >