Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze polska świat poradnik podróżnika quizy
Turysci.pl > Polska > Awaria w PKP Intercity. Nie można kupić biletów online, sprawdziliśmy poradę przewoźnika - nie działa
Patryk Korzec
Patryk Korzec 21.02.2021 16:17

Awaria w PKP Intercity. Nie można kupić biletów online, sprawdziliśmy poradę przewoźnika - nie działa

planujący podróże muszą czekać. Sprzedaż biletów PKP Intercity online nie działa
fot. pixabay.com/salimaner/zdjęcie poglądowe
  • Awaria na stronie PKP Intercity. Nie można kupić biletów online

  • Zakupów nie da się zrobić tez na Bilkom.pl, polecanym przez przewoźnika

  • Nie wiadomo dokładnie, jak długo potrwa awaria

Strona PKP Intercity nie działa poprawnie, a wszystkie osoby, planujące podróż, muszą wykazać się ogromną wyrozumiałością. Wchodząc na stronę bilet.intercity.pl, nie zostaniemy poinformowani o cenie biletu. Na miejscu kwoty wyświetla się jedynie komunikat „brak możliwości sprawdzenia"

Awaria systemu zakupu biletów online w PKP Intercity

Niestety kolejne etapy rezerwacji biletów są równie problematyczne. Po wybraniu miejsca siedzącego (opcja ta dostępna jest np. w kursach EIP), strona PKP Intercity nie chce przejść do kolejnej zakładki. Niemożliwe jest przez to podanie danych czy ostateczny zakup biletu

problemy-w-podrozach-pkp-1613915311.jpg
podróż pociągiem utrudniona. PKP Intercity nie działa

Problemy na stronie PKP Intercity/screen/bilet.intercity.pl

Polsat News wskazuje również na problem z rezerwacją konkretnego fotela. Wszystkie miejsca mają wyświetlać się jako zajęte, choć my na taką sytuację nie natrafiliśmy. PKP Intercity nie odniosło się jeszcze do tych doniesień i skali problemu. 

Użytkownik evilkaa na Twitterze zwrócił uwagę na problemy PKP Intercity. W krótkim wpisie podkreślono, że serwis nie działa poprawnie od samego rana. 

Halo, nie da się kupić biletów przez internet!!! Od samego rana problemy [pis. org.] – czytamy na Twitterze. 

Na wiadomość szybko odpowiedział oficjalny profil przewoźnika. Z wpisu wynika, że nad awarią systemu zakupu biletów online już pracują specjaliści. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy strona będzie działała poprawnie. Gdy redakcja Turysci.pl sprawdzała sytuację o godzinie 14:45, ceny nadal się nie wyświetlały

Przepraszamy za utrudnienia, staramy się jak najszybciej rozwiązać problem. Polecamy zakup biletu poprzez stronę bilkom.pl – poinformowało PKP Intercity. 

Postanowiliśmy sprawdzić również stronę polecaną przez przewoźnika, niestety tam też czekało nas rozczarowanie. Wybraliśmy podróż 22 lutego z Warszawy do Krakowa. Choć na Bilkom.pl pojawiły się propozycje połączeń, znów nie można było zobaczyć ich ceny i przejść do zakupu. Zamiast kwoty wyświetlał się komunikat „błąd komunikacji z interfejsem IC"

podroz-klopoty-pkp-1613915397.jpg
podróż pociągiem utrudniona. PKP Intercity nie działa

Problemy na stronie PKP Intercity/screen/bilkom.pl

Sytuacja jest szczególnie problematyczna ze względu na fakt, że z uwagi na pandemię, obecnie wszyscy pasażerowie wsiadający do pociągu, powinni mieć wcześniej zakupiony bilet. Nabyć go zwykle można online lub w kasach na dworcu. Przed wprowadzeniem obostrzeń sanitarnych, za przejazd można było zapłacić również u konduktora (oprócz Pendolino). Obecnie jest to możliwe jedynie w sytuacji, gdy na stacji, na której wsiadamy, nie ma punktu sprzedaży

Polsatowi News udało się skontaktować z rzeczniczką PKP Intercity. Katarzyna Grzduk sugeruje, że awaria wywołana została m.in. dużym zainteresowaniem pasażerów zakupami. 

Problemy są związane m.in. z dużym zainteresowanie z zakupem biletów. Jeśli pasażerowie nie mogą kupić ich przez stronę, zachęcamy do skorzystnia z aplikacji mobilnych. Bielty są dostępne a wplikacji SKyCash, także te zakupione wcześniej [pis. org.] – informuje. 

Pasażerowie planujący podróże po Polsce muszą uważać jeszcze z jednego powodu. Od 14 marca zmienia się ogólnopolski rozkład jazdy PKP. Będzie on obowiązywał do 12 czerwca, a więc zapoznać się z nim powinny wszystkie osoby planujące wyjazdy na majówkę. 

Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres [email protected]

Artykuły polecane przez redakcję Turysci.pl:

Źródło: Polsat News/Twitter/PKP Intercity