Awaria w PKP Intercity. Nie można kupić biletów online, sprawdziliśmy poradę przewoźnika - nie działa
Awaria na stronie PKP Intercity. Nie można kupić biletów online
Zakupów nie da się zrobić tez na Bilkom.pl, polecanym przez przewoźnika
Nie wiadomo dokładnie, jak długo potrwa awaria
Strona PKP Intercity nie działa poprawnie, a wszystkie osoby, planujące podróż, muszą wykazać się ogromną wyrozumiałością. Wchodząc na stronę bilet.intercity.pl, nie zostaniemy poinformowani o cenie biletu. Na miejscu kwoty wyświetla się jedynie komunikat „brak możliwości sprawdzenia".
Awaria systemu zakupu biletów online w PKP Intercity
Niestety kolejne etapy rezerwacji biletów są równie problematyczne. Po wybraniu miejsca siedzącego (opcja ta dostępna jest np. w kursach EIP), strona PKP Intercity nie chce przejść do kolejnej zakładki. Niemożliwe jest przez to podanie danych czy ostateczny zakup biletu.
Problemy na stronie PKP Intercity/screen/bilet.intercity.pl
Polsat News wskazuje również na problem z rezerwacją konkretnego fotela. Wszystkie miejsca mają wyświetlać się jako zajęte, choć my na taką sytuację nie natrafiliśmy. PKP Intercity nie odniosło się jeszcze do tych doniesień i skali problemu.
Użytkownik evilkaa na Twitterze zwrócił uwagę na problemy PKP Intercity. W krótkim wpisie podkreślono, że serwis nie działa poprawnie od samego rana.
– Halo, nie da się kupić biletów przez internet!!! Od samego rana problemy [pis. org.] – czytamy na Twitterze.
Na wiadomość szybko odpowiedział oficjalny profil przewoźnika. Z wpisu wynika, że nad awarią systemu zakupu biletów online już pracują specjaliści. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy strona będzie działała poprawnie. Gdy redakcja Turysci.pl sprawdzała sytuację o godzinie 14:45, ceny nadal się nie wyświetlały.
– Przepraszamy za utrudnienia, staramy się jak najszybciej rozwiązać problem. Polecamy zakup biletu poprzez stronę bilkom.pl – poinformowało PKP Intercity.
Przepraszamy za utrudnienia, staramy się jak najszybciej rozwiązać problem. Polecamy zakup biletu poprzez stronę https://t.co/eKZbqmN9Aw
— PKP Intercity (@PKPIntercityPDP) February 21, 2021
Postanowiliśmy sprawdzić również stronę polecaną przez przewoźnika, niestety tam też czekało nas rozczarowanie. Wybraliśmy podróż 22 lutego z Warszawy do Krakowa. Choć na Bilkom.pl pojawiły się propozycje połączeń, znów nie można było zobaczyć ich ceny i przejść do zakupu. Zamiast kwoty wyświetlał się komunikat „błąd komunikacji z interfejsem IC".
Problemy na stronie PKP Intercity/screen/bilkom.pl
Sytuacja jest szczególnie problematyczna ze względu na fakt, że z uwagi na pandemię, obecnie wszyscy pasażerowie wsiadający do pociągu, powinni mieć wcześniej zakupiony bilet. Nabyć go zwykle można online lub w kasach na dworcu. Przed wprowadzeniem obostrzeń sanitarnych, za przejazd można było zapłacić również u konduktora (oprócz Pendolino). Obecnie jest to możliwe jedynie w sytuacji, gdy na stacji, na której wsiadamy, nie ma punktu sprzedaży.
Polsatowi News udało się skontaktować z rzeczniczką PKP Intercity. Katarzyna Grzduk sugeruje, że awaria wywołana została m.in. dużym zainteresowaniem pasażerów zakupami.
– Problemy są związane m.in. z dużym zainteresowanie z zakupem biletów. Jeśli pasażerowie nie mogą kupić ich przez stronę, zachęcamy do skorzystnia z aplikacji mobilnych. Bielty są dostępne a wplikacji SKyCash, także te zakupione wcześniej [pis. org.] – informuje.
Pasażerowie planujący podróże po Polsce muszą uważać jeszcze z jednego powodu. Od 14 marca zmienia się ogólnopolski rozkład jazdy PKP. Będzie on obowiązywał do 12 czerwca, a więc zapoznać się z nim powinny wszystkie osoby planujące wyjazdy na majówkę.
Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres [email protected]
Artykuły polecane przez redakcję Turysci.pl:
Źródło: Polsat News/Twitter/PKP Intercity