Polacy ocenili przygotowanie hoteli do ponownego otwarcia. 76 proc. czuło się bezpiecznie
-
Prawie wszystkie osoby uczestniczące w ankiecie są przekonane, że otwarcie hoteli było dobrym pomysłem
-
76 proc. Polaków czuło się bezpiecznie podczas swojego wyjazdu
-
90 proc. ankietowanych potwierdza, że chętnie jeszcze raz wybrałoby się do obiektu noclegowego, nawet w czasie trwania obostrzeń sanitarnych
12 lutego hotele oraz stoki narciarskie zostały otwarte, zgodnie z rozporządzeniem rządu, co ucieszyło tysiące turystów. Walentynkowy weekend upłynął pod znakiem tłumów na Krupówkach oraz w innych miejscowościach turystycznych w całej Polsce. Pozostaje więc pytanie, jak wyglądało przestrzeganie zasad w samych obiektach noclegowych?
Jak Polacy ocenili ponownie otwarte hotele?
Od tego czasu minął już ponad tydzień, więc portal rezerwacyjny Travelist.pl zdecydował się zapytać swoich klientów o wrażenia związane ze zmianami zachodzącymi w sektorze turystycznym.
Dzięki uprzejmości Travelist.pl, otrzymaliśmy szczegółowe wyniki przeprowadzonej ankiety, które nie pozostawiają wątpliwości - aż 98 proc. badanych stwierdziło, że otwarcie hoteli było dobrym pomysłem. 76 proc. Polaków czuło się bezpiecznie podczas swojego pobytu w ośrodku noclegowym, a 75 proc. zauważyło, że personel dbał o przestrzeganie wszystkich przepisów sanitarnych .
Na tę ostatnią kwestię zwracali niedawno uwagę również hotelarze z Zakopanego. Jak pisaliśmy , twierdzili, że incydent, do którego doszło na Krupówkach w walentynkowy weekend, był jednorazowy. Podkreślali, że w miejscach noclegowych było spokojnie, bezpiecznie i wszyscy przestrzegali zasad reżimu sanitarnego. Na podstawie tych wniosków wnioskowali przeciwko przywracaniu obostrzeń.
Było bezpiecznie i zgodnie z przepisami
Dwie trzecie turystów potwierdziły, że goście stosowali się do zasad bezpieczeństwa, a ponad połowa nawet oceniła jako bezpieczne korzystanie z dodatkowych atrakcji hotelowych, takich jak np. baseny . Pod koniec stycznia Polacy przyznali, że najbardziej chcieli otwarcia obiektów noclegowych oraz restauracji , nic więc dziwnego, że częściowe odmrożenie sektora turystycznego aż tak wszystkich ucieszyło.
Dzisiaj pojawiły się nieoficjalne informacje medialne , zgodnie z którymi rzekomo rząd nie doprowadzi do ponownego zamknięcia hoteli oraz stoków narciarskich. To dobra wiadomość dla ponad 90 proc. klientów Travelist.pl, którzy w ankiecie stwierdzili, że chętnie jeszcze raz wybraliby się na urlop, nawet przy obecnie obowiązujących zasadach sanitarnych.
Pozostaje jednak jeszcze jedna kwestia, której domagają się goście - otwarcia restauracji w ośrodkach . W tym momencie mogą one jedynie serwować dania na wynos oraz w ofercie tzw. room service, czyli dostarczane gościom prosto do pokoi. 89 proc. ankietowanych jednak poszłoby o krok dalej i przywróciło działanie hotelowej gastronomii na dawnych zasadach .
Travelist.pl zauważa, że na podstawie stworzonej ankiety, wysnuć można jeden wniosek - „ większość hotelarzy zdała egzamin, a rządzący podjęli słuszną decyzję ".
– Niepewność sytuacji, w której wszyscy się znajdujemy, wpływa na branżę i samych turystów. Chcąc walczyć w naszym wspólnym interesie, dokładamy wszelkich starań, by partnerom pomóc w zapełnieniu dostępnych miejsc, a klientom zapewnić jak najlepsze oferty. Cieszymy się z wyników naszej ankiety i mamy nadzieję, że kolejne rządowe decyzje nie odbiorą hotelarzom szansy na dalsze odrabianie strat, a wczasowiczom na zasłużony odpoczynek – podsumowuje raport prezes Travelist.pl, Tomasz Piszczako.
Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres redakcja@turysci.pl
Artykuły polecane przez redakcję Turysci.pl:
-
Mają dość, ogłosili koniec części restrykcji. Jeden kraj luzuje obostrzenia
-
Tragedia w Krynicy-Zdroju. 1 osoba nie żyje, ratownicy nic nie mogli zrobić
-
Chcą szczepić turystów podczas wakacji. Biura znalazły sposób
Źródło: Travelist.pl