Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze polska świat poradnik podróżnika quizy
Turysci.pl > Polska > Zostało jeszcze 2,9 mln bonów turystycznych do wykorzystania. Hotelarze liczą na majówkę i wakacje
Patryk Korzec
Patryk Korzec 11.03.2021 15:35

Zostało jeszcze 2,9 mln bonów turystycznych do wykorzystania. Hotelarze liczą na majówkę i wakacje

bon turystyczny wciąż niewykorzystany. hotelarze liczą na wakacje
fot. pxhere.com/ CC0 Domena publiczna

Bon turystyczny wprowadzony przez polski rząd, miał wspierać polską branżę turystyczną w czasie pandemii. Okazuje się, że aktywowane zostały dopiero 1,3 mln sztuk dodatku, a 2,9 mln jeszcze jest do wykorzystania. Hotelarze liczą na nadrobienie strat w czasie majówki i wakacji 2021.

  • Polacy wykorzystali do tej pory 1,3 mln bonów turystycznych. Zostało jeszcze 2,9 mln

  • Hotelarze mają nadzieję na odrobienie strat dzięki długiemu weekendowi majówkowemu oraz wakacjom, choć sytuacja nie jest pewna

  • Turyści obawiają się, że ich obiekty mogą niespodziewanie zostać objęte lockdownem

Bon turystyczny miał zachęcić Polaków do spędzania wakacji i urlopów na terenie kraju, co z kolei zapowiadane było jako wsparcie polskiej branży turystycznej. Niestety okazuje się, że podróżni niechętnie korzystają z dodatku - do tej pory użyto zaledwie 1,3 mln świadczeń, których w puli jest ponad 4,2 miliona.

Niewielu Polaków wykorzystuje bon turystyczny

2,9 mln bonów turystycznych, które wciąż nie zostały wykorzystane przez Polaków, opiewają na kwotę ponad 800 mln zł. Tak potężna kwota bez wątpienia stanowiłaby pomoc dla branży turystycznej, problem jednak w tym, że podróżni niechętnie po nią sięgają.

DALSZA CZĘŚĆ TEKSTU POD MATERIAŁEM WIDEO

500+ na wakacje przyznawane jest dla dzieci wyjeżdżających na wakacje (1000 zł dla młodych niepełnosprawnych). Do skorzystania z pieniędzy uprawnionych jest około 6,5 mln beneficjentów, co podsumował Dziennik Gazeta Prawna.

Niechęć do korzystania z bonów wynikać może z niepewnej sytuacji pandemicznej. Pierwsza fala doprowadziła do zamrożenia branży hotelowej, przez co turyści napotykali wiele ograniczeń w podróżach. Sprawiało to, że na wyjazdy decydowało się mniej ludzi, a co za tym idzie - rozdano mniej bonów.

Hotelarze pokładają nadzieje w tegorocznej majówce oraz wakacjach, jednak to również nie jest pewne. Obecnie wiele krajów wprowadza łagodzenie obostrzeń dla zagranicznych turystów, zachęcając ich do przylotów. Polacy są już zmęczeni przebywaniem w domach, wielu więc może zdecydować się na spędzenie czasu w krajach typowo wakacyjnych, gdzie ceny są porównywalne do tych nad polskim morzem czy w górach.

Kolejnym problemem może być też niepewność dotycząca zakazów obowiązujących na terenie kraju. W ostatnich tygodniach lockdowny wprowadzane są lokalnie w wyniku rosnącej liczby zakażeń. Wiele osób obawia się, że na majówkę lub wakacje miejsca, w których zamierzają wypoczywać, spotka podobny los.

Klienci chcą przede wszystkim mieć pewność, że nasz obiekt będzie otwarty podczas planowanego przez nich pobytu. W związku z tym pytają, czy nie planujemy zamknięcia. Dostajemy wiele tego typu zapytań – powiedziała Dziennikowi Gazecie Prawnej menadżer generalny NYX Hotel Warsaw, Paulina Kołodziejczyk.

DGP wskazuje, że niższe zainteresowanie jest zauważalne w każdym regionie Polski, co niepokoi przedsiębiorców. Wciąż mają nadzieję na zarobek w letnim sezonie urlopowym, jednak wykorzystanie bonu turystycznego przez pandemię wciąż stoi pod znakiem zapytania.

500+ na wakacje ma pomóc również niepełnosprawnym

Osoby odpowiedzialne za polski bon turystyczny deklarują bezustanny rozwój oferty tego świadczenia, co ma poprawiać jego atrakcyjność. Niedawno pojawiły się wiadomości o pracach prowadzonych ku dostosowaniu sektora turystycznego do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Z pomocą 500+ na wakacje, obiekty noclegowe przystosowują się do wymagań grup wrażliwych, m.in. montując udogodnienia czy poszerzając swoje oferty.

Zapewnienie dostępności powinno być głównym celem poprawy jakości i konkurencyjności ośrodków turystycznych. Polska Organizacja Turystyczna podejmuje działania skierowane do przedstawicieli branży turystycznej, zachęcające i angażujące ich do podnoszenia jakości oferty skierowanej do rodzin z dziećmi i uwzględniającej potrzeby wrażliwych grup. Współpracujemy z  ośrodkami pomocy społecznej i organizacjami, które mogą pomóc właścicielom obiektów w zrozumieniu specyficznych potrzeb, istniejących barier i sposobów ich pokonywania stwierdziła niedawno Anna Salamończyk-Mochel, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Więcej na ten temat przeczytać można tutaj.

Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres [email protected]

Artykuły polecane przez redakcję Turysci.pl: 

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna