Podróżnym zwrócono już 220 milionów zł z TFZ. Wszystko za odwołane imprezy turystyczne
Polacy, którzy zapłacili za swoje wycieczki, ale nie doszły one do skutku przez pandemię koronawirusa, otrzymają swoje pieniądze z powrotem. Z Turystycznego Funduszu Zwrotów wypłacono już 223 mln zł, a to jeszcze nie koniec. Rozpatrywanie wniosków zostanie zakończone 22 marca.
-
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny poinformował, że o zwrot pieniędzy zgłosiło się 298 przedsiębiorców i 111 tys. ludzi, którzy podpisali umowy z organizatorami
-
Obecnie z Turytycznego Funduszu Zwrotów wypłacono ponad 223 mln zł
-
Szacuje się, że wykorzystanych zostanie 230 mln zł z dostępnej puli 300 mln zł
Odwołane wycieczki, anulowane loty, zamknięte granice i obostrzenia dla podróżnych - to tylko część negatywnych skutków pandemii, które uderzyły w branżę turystyczną. Ucierpieli zarówno przedsiębiorcy związani z tym sektorem gospodarki, jak i miliony klientów na całym świecie. Poszkodowani wciąż otrzymują należne im pieniądze, nad czym w Polsce czuwa Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny.
Polacy wciąż otrzymują pieniądze za anulowane wycieczki
Choć wielkimi krokami zbliża się kolejny sezon wakacyjny, niektórym turystom i przedsiębiorcom nie udało się jeszcze odzyskać pieniędzy za wycieczki i imprezy turystyczne, które nie odbyły się rok temu. Prace UFG powoli dobiegają jednak końca, a ostatnie wnioski mają zostać rozpatrzone do 22 marca 2021 roku.
Dokumenty o zwrot pieniędzy do UFG złożyło 111 tys. osób, które zawarły umowę o udział w imprezie turystycznej z jej organizatorem oraz 98 przedsiębiorców z branży.
Jak podaje Fundusz, do tej pory z Turystycznego Funduszu Zwrotów oddano turystom ponad 223 mln zł, a wszystkie wypłaty nie powinny przekroczyć 230 mln zł. Jest to pozytywna wiadomość, bowiem Fundusz dysponuje 300 mln zł.
– W tej chwili wypłacane są ostanie środki i wysyłane powiadomienia na konta podróżnych, których wnioski nie połączyły się z wnioskami przedsiębiorców turystycznych – informuje rzecznik prasowy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, Damian Ziąber.
Podkreślił również, że 22 marca będzie ostatnim dniem rozpatrywania wniosków . Zgodnie z jego wyjaśnieniami, turyści mają 2 tygodnie na poprawienie swoich wniosków oraz wyjaśnienie wszelkich wątpliwości z przedsiębiorcami.
Co zrobić, jeśli jeszcze nie dostało się zwrotu za anulowaną wycieczkę?
1 października 2020 roku weszła w życie nowelizacja ustawy, zgodnie z którą turystom należy się zwrot środków z Turystycznego Funduszu Zwrotów, jeśli ich wycieczka została anulowana z powodu pandemii. Warunkiem był fakt, że na takie rozwiązanie zdecyduje się też biuro podróży, odpowiedzialne za organizację tego wydarzenia turystycznego.
UFG ma maksymalnie 30 dni na weryfikację wniosku, a jeśli wszystkie dane są poprawne, w ciągu 14 dni podróżny powinien otrzymać pieniądze na konto, które wskazał . Niestety zdarzają się jednak kwestie sporne, np. gdy wnioski biura podróży i klienta są rozbieżne.
Jak informuje przedstawiciel Funduszu, 5 marca wiele osób otrzymało wiadomość o problemach ze złożonymi przez nich dokumentami. Należy jak najszybciej się z nią zapoznać i postępować wg wskazanych instrukcji. Jeśli przez 14 dni od daty wysłania powiadomienia turysta nie podejmie odpowiednich działań, nie będzie możliwości realizacji wniosku .
Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres redakcja@turysci.pl
Artykuły polecane przez redakcję Turysci.pl:
-
Policja na strokach w Zakopanem. Chodzi o kwestie bezpieczeństwa
-
W całej Polsce zgasną światła. Znamy datę i godzinę, ważna akcja
-
Zmiany w przemieszczaniu w jednym regionie. Pasażerowie kolei powinni wiedzieć
Źródło: Polskie Radio 24