Turysci.pl Polska Właściciele pensjonatów w Zakopanem: „Turystki ukradły nam filiżanki, grupa piekła kiełbaski na wykładzinie"
fot. Flickr/ Jose A./ CC BY 2.0/ https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Właściciele pensjonatów w Zakopanem: „Turystki ukradły nam filiżanki, grupa piekła kiełbaski na wykładzinie"

24 kwietnia 2021
Autor tekstu: Ania Radke

Turyści w Zakopanem w większości nie sprawiają hotelarzom większych problemów, jednak zdarzają się przykre niespodzianki. Zdarza się, że straty w obiektach sięgają kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Zakopane cieszy się ogromną popularnością wśród turystów z całej Polski. Niestety, zdarza się, że przyjezdni zostawiają po sobie widok jak po przejściu tornada. Właściciele pensjonatów zastają w swoich pokojach ogromne zniszczenia, czy padają ofiarami kradzieży.

Niektórzy turyści w Zakopanem przechodzą samych siebie

Jak przekazał Tygodnik Podhalański, dwa miesiące temu właściciel jednego z pensjonatów w Zakopanem odkrył, że turyści z Podkarpacia zniszczyli meble i karnisze w obiekcie. Goście jakby zapadli się pod ziemie, dlatego zdecydował się na zgłoszenie sprawy na policje.

- Właściciel złożył na komendzie oficjalne zawiadomienie o przestępstwie. Straty wycenił na 20 tysięcy złotych - informuje Roman Wieczorek, rzecznik prasowy zakopiańskiej policji. Jak dodaje, za zniszczenie mienia grozi od 3 miesięcy do 5 lat więzienia.

Dariusz Galica z firmy pośredniczącej w wynajmie kwater w rozmowie z TP radzi, żeby każdorazowo spisać wynajmujących z dowodu osobistego. Jeżeli gość odmówi, oznacza to brak akceptacji regulaminu, a firma nie wynajmuje takiej osobie pokoju.

Rzecznik prasowy policji przyznał, że właściciele powinni prosić osoby wynajmujące o okazanie dowodu, aby potwierdzić ich tożsamość, aby w razie konieczności domagać się zadośćuczynienia, również na drodze sądowej.

Przypomina, że każda osoba ma pełne prawo odmówić okazania dowodu, jednak w takim przypadku właściciel może nie wynająć turyście pokoju. Rzecznik radzi również, aby zawrzeć w regulaminie obiektu punkt dotyczący pokrycia ewentualnych strat i dawać go do podpisu gościom przy zakwaterowaniu.

- Turystki ukradły nam filiżanki, grupa osób piekła kiełbaski na wykładzinie, ktoś inny przywiózł kuchenkę elektryczną i spalił nam drewnianą komodę - opowiada właścicielka pensjonatu w Zakopanem.

Jak dodaje, trudno czasem wyegzekwować zapłatę za straty, szczególnie jeśli chodzi o niewielkie kwoty. Dlatego stara się zawsze kontrolować pokój przed wyjazdem gości, aby sprawdzić, czy nic nie zostało zniszczone w czasie pobytu.

Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres redakcja@turysci.pl

Artykuły polecane przez redakcję Turysci.pl:

Źródło: Onet

Obserwuj nas w
autor
Ania Radke

Studentka Uniwersytetu Warszawskiego, kierunek logistyka i administrowanie w mediach. Przed dołączeniem do redakcji pracowałam w agencjach PR. Kocham wielkie miasta i wysokie góry, a sporty zimowe to mój żywioł. Interesuje się społeczeństwem i sztuką w każdej postaci, uwielbiam też poznawać obce kultury. Do redakcji Turystów dołączyła kierowana przede wszystkim ciekawością świata i zamiłowaniem do pisania. Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@turysci.pl.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@turysci.pl
turystyka Lotniska i linie lotnicze polska świat poradnik podróżnika quizy