Wizz Air nie posłuchał sądu, więc klient wysłał komornika. „Mógł zabrać samolot”
Bywa, że klienci niezadowoleni z jakości usług przewoźników buntują się, odwołują, domagają odszkodowań. Czasem idą do sądu, a niekiedy, gdy to nie wystarcza, wysyłają do linii lotniczych komornika. Tak zrobił pewien Brytyjczyk, by odzyskać stracone pieniądze od Wizz Air.
Brytyjczyk stracił tysiące funtów, bo Wizz Air nagle odwołał lot
Russel Quirk zaplanował rodzinne wakacje na południu Portugalii. W dniu wylotu do Faro, na przełomie maja i czerwca zeszłego roku, linie Wizz Air odwołały lot.
Nic nie tłumaczyły, nie wskazały alternatywnych połączeń, nie przeprosiły.
- Musiałem obudzić córki i powiedzieć, że z wakacji nici - mówił brytyjczyk na antenie telewizji BBC.
Mężczyźnie udało się jednak wykupić lot na następny dzień, więc jego trzy córki nie straciły wymarzonej podróży.
- Mimo to rodzina straciła tysiące funtów za odwołany lot, bo linie lotnicze nie spieszyły się z oddaniem pieniędzy.
- Przepadła kwota, jaką zapłaciła za niezrealizowany nocleg w hotelu oraz opłacony transfer lotniskowy.
- Nowe bilety lotnicze też musiała kupić na własną rękę.
Po powrocie mieszkaniec Essex we wschodniej Anglii postanowił upomnieć się o swoje.
Brytyjczyk chciał 4,5 tys. funtów od Wizz Air
Brytyjczyk zwrócił się do przewoźnika z żądaniem oddania pieniędzy za bilety i wypłaty odszkodowania za poniesione straty.
Dwa miesiące minęły, nim firma zwróciła opłatę za niezrealizowany lot. Pozostałe roszczenia ignorowała, a zgodnie z wyliczeniami klienta uzbierało się 4,5 tys. funtów (ok. 24 tys. złotych).
Quirk skierował więc sprawę do sądu. Wygrał, ale Wizz Air nie wykonał na czas prawomocnego wyroku, nakazującego wypłatę zaległości.
Kolejnym krokiem rozczarowanego klienta było wynajęcie komorników i wysłanie ich do biura Wizz Air na lotnisku Luton.
Komornik mógł zabrać samolot Wizz Air
- Mieli dwie opcje: przekazanie pieniędzy albo utratę ruchomości. Mogły to być krzesła, stoły, komputery lub samolot - stwierdził Quirk w rozmowie z dziennikarzami BBC.
Obyło się bez tego, firma wypłaciła pieniądze.
Rzecznik Wizz Air w oświadczeniu dla BBC zaznaczył, że odwołane loty latem 2022 r. były wynikiem kryzysu, który dotknął całą branżę.
Przedstawiciele firmy deklarują, że wszystkie kary wynikające z wyroków sądów od grudnia opłaciła.
Fot. Canva
Źródła: BBC, Interia