Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze okiem turystów polska europa świat poradnik podróżnika archeologia quizy
Turysci.pl > Polska > Wakacyjny oszust złapany. Wyłudzał pieniądze za fikcyjne usługi turystyczne
Patryk Korzec
Patryk Korzec 21.06.2021 17:13

Wakacyjny oszust złapany. Wyłudzał pieniądze za fikcyjne usługi turystyczne

Policja zatrzymała oszusta, który wyłudzał pieniądze od turystów
fot. pixabay.com/ProPolski

Policja zatrzymała oszusta, który wyłudzał pieniądze od niczego nieświadomych urlopowiczów. Oferował usługi turystyczne w atrakcyjnych cenach, pobierał zaliczki, a następnie znikał z pieniędzmi. 44-latek był poszukiwany pięcioma listami gończymi.

  • Mężczyzna z Warszawy oferował wynajem fikcyjnych hoteli, pensjonatów oraz mieszkań urlopowiczom

  • Oszust pobierał zaliczki, a następnie znikał z pieniędzmi. Złapała go policja z Rawy Mazowieckiej. Był ścigany pięcioma listami gończymi przez 39 jednostek policji

  • Turystów kusił atrakcyjnymi cenami, dobrą lokalizacją i zdjęciami apartamentów oraz domków o wysokim standardzie

Policja z Rawy Mazowieckiej złapała oszusta, który był poszukiwany pięcioma listami gończymi. Wyłudzał zaliczki na poczet wynajmu fikcyjnych miejsc noclegowych w popularnych, turystycznych miejscowościach. Zabierał pieniądze od nieświadomych zagrożenia urlopowiczów, a następnie kontakt z nim znikał.

Turystyczny oszust złapany, wyłudzał pieniądze od urlopowiczów

Szacuje się, że mógł oszukać setki turystów z całej Polski i zza granicy. Za wyłudzenia grozi mu do 12 lat więzienia, o czym poinformowała rzeczniczka rawskiej policji, mł. asp. Agata Krawczyk, cytowana przez Polsat News. Obecnie na wniosek prokuratury sąd zadecydował o aresztowaniu go na 3 miesiące.

Jak przekazała funkcjonariuszka, mężczyzna miał wystawiać fikcyjne oferty noclegów w pensjonatach, hotelach oraz mieszkaniach. Kusił swoje ofiary dobrą lokalizacją, niskimi cenami oraz wyposażeniem lokali na wysokim poziomie.

Oszust miał co 3-4 tygodnie otwierać nowe rachunki bankowe, na które otrzymywał zaliczki od urlopowiczów. Ci kontaktowali się z nim drogą mailową, a po dotarciu pod umówiony adres dowiadywali się, że zostali oszukani. Mężczyzna wtedy znikał i nie dało się nawiązać z nim żadnego kontaktu.

Niestety nie jest to jedyna forma oszustwa, na którą uważać powinni turyści w czasie wakacji. Wystrzegać się też powinni m.in. popularnej w turystycznych miejscowościach „gry w trzy kubki" czy koników sprzedających fałszywe bilety. Więcej na temat działania tych ostatnich przeczytać można tutaj.

Jak nie dać się oszukać rezerwując nocleg?

Policja od dawna ostrzega urlopowiczów przed fałszywymi ogłoszeniami dotyczącymi wynajmu miejsc noclegowych. Da się przed nimi obronić, trzeba być jednak bardzo uważnym i ostrożnym.

Przede wszystkim, po upatrzeniu idealnego miejsca powinniśmy upewnić się w kilku źródłach, że na pewno ono istnieje i znajduje się pod adresem podanym w ogłoszeniu. Warto sprawdzić daną ulicę np. w Google Maps i upewnić się dzięki funkcji Street View, czy znajduje się tam oczekiwany przez nas hotel lub pensjonat.

Następnie uważnie przyjrzeć się powinniśmy opiniom innych urlopowiczów. Warto sprawdzić komentarze na temat danego miejsca zarówno w Google Maps, jak i np. na Booking.com czy na innych stronach oferujących noclegi.

Szczególną czujność turysty wzbudzić powinna też przesadnie niska cena i idealne zdjęcia wnętrz. Takie fotografie często są kradzione z innych portali, warto więc skopiować je do wyszukiwarki obrazu Google i upewnić się, że nie widnieją na innych stronach, np. przy ogłoszeniach, w których podane są zupełnie inne adresy.

Legalnie funkcjonujące obiekty powinny być też zarejestrowane w bazie danych Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej czy Urzędzie Miasta lub Gminy. Przed wysłaniem zaliczki warto więc skontaktować się z tymi miejscami i upewnić się, że nasz przedsiębiorca na pewno „istnieje".

Dokonując rezerwacji, zachowajmy wszystkie potwierdzenia przelewów, paragony czy faktury. Każdy z tych dokumentów może się przydać w sytuacji kryzysowej. Dzięki nim odzyskanie pieniędzy może być szybsze i łatwiejsze.

Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres [email protected]

Artykuły polecane przez redakcję Turysci.pl: 

Źródło: Polsat News