RMF: Możliwe, że 1 lutego otworzą hotele. Ale nie dla wszystkich
Obostrzenia wprowadzone przez rząd miały powstrzymać wzrost zakażeń koronawirusem, który mogłyby spowodować ferie. Przerwę zimową ustalono więc w jednym terminie na terenie całego kraju, a dodatkowo nałożono zakazy na obiekty turystyczne.
Zamknięto stoki narciarskie oraz hotele, zniesiono też większość wyjątków z poprzednich regulacji: np. noclegu wynajmować nie można było nawet w przypadku podróży służbowej. Spotkało się to z falą potężnych protestów, głównie ze strony górali.
Początkowo obostrzenia miały obowiązywać do 17 stycznia, czyli końca ferii zimowych. Następnie rząd ogłosił przedłużenie zakazów aż do końca miesiąca. Wiele osób obawiało się, że pod koniec stycznia dojdzie do kolejnej zmiany daty. Najnowsze, nieoficjalne informacje przekazane przez RMF24, sugerują jednak, że przedsiębiorcom z branży turystycznej będzie choć trochę łatwiej, choć nie wszystko wróci do normy.
Od 1 lutego luzowanie obostrzeń
Urzędnicy z Kancelarii Prezesa Rady Ministrów mieli poinformować RMF24, że „pewne poluzowanie obostrzeń nastąpi, jednak nie będzie to nic spektakularnego". Takimi słowami mieli zapowiadać i opisywać jutrzejszą konferencję rządu Mateusza Morawieckiego.
RMF24 nieoficjalnie przekazało, że od 1 lutego otwarte zostaną galerie handlowe oraz hotele, ale te ostatnie nie dla wszystkich - zajętych rzekomo będzie mogło być jedynie 25 lub 50 proc. dostępnych miejsc. Podobno też otwarcie obiektów noclegowych wywołuje w rządzie szczególne kontrowersje.
Mają w związku z tą decyzją pojawiać się obawy, że taki ruch zachęci ludzi do podróżowania, a teraz członkowie rządu rzekomo chcą tego uniknąć. Sprzyjającym znoszeniu obostrzeń wskaźnikiem wydaje się również spadek liczby zakażeń.
– To daje pewnego rodzaju przestrzeń do zastanawiania się jakie dalsze kroki wykonywać. Ale musimy brać pod uwagę, że nie żyjemy w próżni, wirus nie zna granic - cytuje ministra zdrowia, Adama Niedzielskiego, RMF24.
Branża turystyczna od dawna głośno sugeruje, że wprowadzone obostrzenia są zbyt surowe i pogrążają przedsiębiorców. Dowodem na to może być oferta sprzedaży jednego z najbardziej lubianych stoków narciarskich w Polsce.
Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres [email protected]
Źródło: RMF24