Turysci.pl Polska Rudera zamiast apartamentu nad morzem. Turyści czują się oszukani
fot. Pixabay/ 89275

Rudera zamiast apartamentu nad morzem. Turyści czują się oszukani

5 września 2021
Autor tekstu: Ania Radke

Apartament nad morzem okazał się wielkim rozczarowaniem dla Krzysztofa, jego partnerki i trójki dzieci. Na miejscu czekała na nich zniszczona rudera. Jak się okazało, oszukanych przez nieuczciwego gospodarza z Gdańska było więcej. O sprawie poinformowała Gazeta Wyborcza.

Krzysztof z partnerką pierwszy raz zabrali trójkę swoich dzieci na wakacje nad morzem. Jeszcze zimą zarezerwowali apartament w Gdańsku, u prywatnego gospodarza, za pośrednictwem serwisu Booking.com.

Apartament nad morzem okazał się oszustwem

Na pierwszy rzut oka oferta nie wydawała się podejrzana - apartament miał bardzo dobre opinie, a na zdjęciach wyglądał schludnie. Pan Krzysztof z rodziną za trzy noclegi zapłacili 822 zł plus 30 zł za wcześniejsze zakwaterowanie.

Niepokój pojawił się jednak gdy pan Krzysztof wpisał adres w nawigację. Na Google Maps wyskoczyło mu zdjęcie zrujnowanego domu, jednak pomyślał wtedy, że to pomyłka. Uspokajał siebie i rodzinę, że może chociaż w środku będzie ładnie.

Niestety, na miejscu okazało się, że dom był zrujnowany z zewnątrz i wewnątrz. Z ofertą na Booking.com nie miał nic wspólnego. Jak twierdzi pan Krzysztof, jego dzieci bały się wejść do środka.

- Na piętro, gdzie mieścił się nasz "apartament", prowadziły schody z nieheblowanych desek. Myślałem, że się zarwą pode mną. Okna się nie domykały. Klamka od drzwi do łazienki została mi w rękach, uchwyt od prysznica był urwany - mówi Gazecie Wyborczej.

Gospodarz domu nie pojawił się osobiście ani razu, a klucz zostawił im w skrzynce na listy. Rodzina została jednak w opłaconym apartamencie na pierwszą noc, a następnego dnia znaleźli pokój za 900 zł w eleganckiej willi w Gdyni.

- Siedząc w tej ruderze, czytaliśmy z partnerką komentarze o naszym "apartamencie" i mimo sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy, umieraliśmy ze śmiechu. Same pozytywne opinie - opowiada Krzysztof.

Oszukanych przez właściciela było więcej

Olga i Kamil z Warszawy w sierpniu zarezerwowali ten sam apartament. Początkowo Booking nie przyjął ich reklamacji, jednak po publikacji Wyborczej odzyskali pieniądze, w sumie półtora tysiąca złotych.

https://www.facebook.com/TrojmiastoWyborcza/posts/10158627405622547

Pan Krzysztof chciał wyrazić swoją opinię w komentarzu, jednak gospodarz zdążył poinformować Booking.com o anulowaniu rezerwacji przez gościa (chociaż nie było to prawdą). W związku z tym Krzysztof nie mógł umieścić negatywnej oceny na temat apartamentu.

Gospodarz (przedstawiający się jako Krystian) oprócz serwisu Booking.com ogłasza się również na Airbnb.

Niestety, nie jest to pierwszy raz, gdy turyści padają ofiarami oszustwa. Niedawno pisaliśmy o kobiecie , która po przyjeździe na miejsce dowiedziała się, że zarezerwowany przez nią obiekt nie istnieje.

Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres redakcja@turysci.pl

Artykuły polecane przez redakcję Turysci.pl:

Źródło: Gazeta Wyborcza

Obserwuj nas w
autor
Ania Radke

Studentka Uniwersytetu Warszawskiego, kierunek logistyka i administrowanie w mediach. Przed dołączeniem do redakcji pracowałam w agencjach PR. Kocham wielkie miasta i wysokie góry, a sporty zimowe to mój żywioł. Interesuje się społeczeństwem i sztuką w każdej postaci, uwielbiam też poznawać obce kultury. Do redakcji Turystów dołączyła kierowana przede wszystkim ciekawością świata i zamiłowaniem do pisania. Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@turysci.pl.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@turysci.pl
turystyka Lotniska i linie lotnicze polska świat poradnik podróżnika quizy