Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze polska świat poradnik podróżnika quizy
Turysci.pl > Polska > Problemy polskiego biura podróży, ogłosiło niewypłacalność. Ważny komunikat dla klientów
Kamila Sabatowska
Kamila Sabatowska 26.11.2024 15:21

Problemy polskiego biura podróży, ogłosiło niewypłacalność. Ważny komunikat dla klientów

lotnisko
fot. Wojciech Olkusnik/East News

Wielu Polaków decydując się na wyjazd na urlop, zwłaszcza za granicę, korzysta z usług biur podróży. Dzięki temu wybierając konkretną ofertę, nie muszą martwić się szczegółami wycieczki. Niestety Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego poinformował, że wpłynęło do niego oświadczenie o niewypłacalności jednego z polskich tour operatorów.

Polskie biuro podróży ogłosiło niewypłacalność

Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego poinformował o oświadczeniu o niewypłacalności od jednego z polskich biur podróży. Oznacza to, że firma nie jest w stanie wywiązać się z zawartych umów z klientami, ani zwrócić im pieniędzy.

UMWM w związku z powyższymi informacjami instruuje klientów, którzy wykupili wycieczki w tym biurze podróży, jak powinni postąpić w tych okolicznościach. Aby odzyskać wpłacone im środki, należy spełnić kilka wymogów.

Czytaj też: Pojawią się na ulicach Zakopanego. Już nie turyści z Bliskiego Wschodu, ale zaskoczenie

Chciała tylko zmienić miejsce w samolocie, a polały się łzy. Internauci nie mają litości Wiadomo, dlaczego Adam rzucił Wiktorię z "Rolnika". Trudno zdecydować, kogo bardziej żal

Ważny komunikat dla klientów polskiego biura podróży

Informujemy, że 15 listopada 2024 r. Tamada Tour Sp. z o.o. złożyła na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 2211 z późn. zm.) oświadczenie o niewypłacalności, z którego wynika, że nie jest w stanie wywiązać się z zawartych umów z podróżnymi i zapewnić podróżnym zwrotu wpłat lub ich części wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną stosownie do przepisu art. 7 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy - podaje Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego.

W związku z powyższym już oficjalnie wiadomo, ze biuro podróży Tamada Tour nie jest w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań, które zawarło z klientami. Aktualnie strona internetowa usługodawcy nie jest już dostępna, co może utrudniać dotarcie do informacji przez osoby, które wykupiły tam wakacje. Siedziba touroperatora mieściła się w Zalesiu Górnym w woj. mazowieckim.

Podróżni, którzy wnieśli wpłaty za imprezę, która nie została lub nie zostanie zrealizowana proszeni są o składanie zgłoszenia do gwaranta tj. Signal Iduna Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. z siedzibą przy ul. Siedmiogrodzkiej 9, 01-204 Warszawa według poniższych instrukcji - dodaje UMWM.

biuro podróży
fot. pixabay/Joergelman

Kto może ubiegać się o roszczenie?

Poszkodowani turyści, którzy chcą odzyskać wpłacone pieniądze do biura podróży Tamada Tour, muszą spełnić kilka wymogów. Przede wszystkim należy skontaktować się z firmą ubezpieczeniową Signal Iduna, która udzieliła gwarancji ubezpieczeniowej. Jeżeli jednak firma nie będzie w stanie pokryć wszystkich kosztów, różnice pokryje Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (TFG).

O zwrot kosztów mogą ubiegać się osoby, które zawarły umowę na imprezę turystyczną oraz agenci turystyczni. W tym celu należy przygotować następujące dokumenty:

  • kopia umowy dotyczącej udziału w imprezie turystycznej zawartej między podróżnym a organizatorem turystyki lub kopia dokumentów potwierdzających zakup powiązanych usług turystycznych;
  • dowód dokonania wpłaty na rzecz organizatora turystyki lub przedsiębiorcy odpowiedzialnego za nabycie powiązanych usług turystycznych, obejmującego należności za imprezę turystyczną lub usługi turystyczne.

Termin składania roszczeń upływa 18 listopada 2025 roku, zgodnie z umową gwarancji ubezpieczeniowej. 

Czytaj też: Polka poleciała do Neapolu. Na miejscu się załamała. “Czegoś takiego nie widziałam w żadnym mieście”