Turysci.pl Polska Odwołany pociąg PKP IC nagle ruszył w trasę. „Dowiedziałem się 20 minut po godzinie odjazdu"
fot. Pixabay/ Suzzan07

Odwołany pociąg PKP IC nagle ruszył w trasę. „Dowiedziałem się 20 minut po godzinie odjazdu"

24 lipca 2021
Autor tekstu: Ania Radke

Pociąg PKP Intercity „Porta Moravica" z Przemyśla do Austrii początkowo miał być odwołany, jednak nieoczekiwanie ruszył w trasę. Jeden z pasażerów przyznał, że o odjeździe dowiedział się w kasie, 20 minut po godzinie planowanego odjazdu.

Pasażerowie PKP za pośrednictwem aplikacji Portal Pasażera, mogą sprawdzić, czy ich pociąg przyjedzie punktualnie. Niestety, osoby, które planowały pojechać pociągiem „Porta Moravica" z Przemyśla do Austrii zostali ostatnio wprowadzeni w błąd.

Odwołany pociąg PKP Intercity nieoczekiwanie ruszył w trasę

W piątek pasażerowie oczekujący na pociąg, który nie pojawiał się od dłuższego czasu, zostali poinformowani za pośrednictwem aplikacji, że ich transport nie przyjedzie z powodu „awarii taboru".

Nie podano jednak żadnych informacji o komunikacji zastępczej czy możliwości skorzystania z innego połączenia.

Jeden z pasażerów, Kamil, w celu uzyskania informacji, czy przysługuje mu przejazd innym składem, skierował się do kasy na rzeszowskiej stacji. Tam uzyskał informację, że pociąg jednak przyjedzie, lecz o godz. 13:10. Po chwili taka sama informacja pojawiła się także w aplikacji Portal Pasażera.

- To stało się jakieś 20 minut po planowanym odjeździe. Przecież część podróżnych mogła zorganizować sobie inny transport lub w ogóle zrezygnować z jazdy, skoro pociąg miał rzekomo nie przyjechać. Niektórzy dopłacili, aby jechać pociągiem regionalnym o 12:28 - mówił Kamil w rozmowie z polsatnews.pl.

PKP komentuje sprawę

Według informacji przekazanych redakcji Polsat News przez biuro prasowe państwowego przewoźnika pociąg wyruszył ze stacji Przemyśl Główny, gdzie wcześniej doszło do defektu lokomotywy. Po wykryciu usterki podmieniono ją na zastępczą, a pociąg ruszył w dalszą trasę.

Za informacje na Portalu Pasażera, podobnie jak za komunikaty głosowe na stacjach, odpowiada PKP PLK, które również skomentowało tę sytuację.

- Na Portalu Pasażera, na kilkanaście minut, pojawiła się niewłaściwa informacja o odwołaniu pociągu. Przyczyną był błąd systemu. Po jego wykryciu natychmiast opublikowano właściwy komunikat. Za pomyłkę przepraszamy - powiedziała w rozmowie z portalem polsatnews.pl Dorota Szalacha z PKP PLK.

Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres redakcja@turysci.pl

Artykuły polecane przez redakcję Turysci.pl:

Źródło: Polsat News

Obserwuj nas w
autor
Ania Radke

Studentka Uniwersytetu Warszawskiego, kierunek logistyka i administrowanie w mediach. Przed dołączeniem do redakcji pracowałam w agencjach PR. Kocham wielkie miasta i wysokie góry, a sporty zimowe to mój żywioł. Interesuje się społeczeństwem i sztuką w każdej postaci, uwielbiam też poznawać obce kultury. Do redakcji Turystów dołączyła kierowana przede wszystkim ciekawością świata i zamiłowaniem do pisania. Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@turysci.pl.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@turysci.pl
turystyka Lotniska i linie lotnicze okiem turystów polska europa świat poradnik podróżnika archeologia quizy