Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze polska świat poradnik podróżnika quizy
Turysci.pl > Polska > Odwołany pociąg PKP IC nagle ruszył w trasę. „Dowiedziałem się 20 minut po godzinie odjazdu"
Ania Radke
Ania Radke 24.07.2021 23:17

Odwołany pociąg PKP IC nagle ruszył w trasę. „Dowiedziałem się 20 minut po godzinie odjazdu"

train-4516149 1280 (1)
fot. Pixabay/ Suzzan07

Pociąg PKP Intercity „Porta Moravica" z Przemyśla do Austrii początkowo miał być odwołany, jednak nieoczekiwanie ruszył w trasę. Jeden z pasażerów przyznał, że o odjeździe dowiedział się w kasie, 20 minut po godzinie planowanego odjazdu.

Pasażerowie PKP za pośrednictwem aplikacji Portal Pasażera, mogą sprawdzić, czy ich pociąg przyjedzie punktualnie. Niestety, osoby, które planowały pojechać pociągiem „Porta Moravica" z Przemyśla do Austrii zostali ostatnio wprowadzeni w błąd.

Odwołany pociąg PKP Intercity nieoczekiwanie ruszył w trasę

W piątek pasażerowie oczekujący na pociąg, który nie pojawiał się od dłuższego czasu, zostali poinformowani za pośrednictwem aplikacji, że ich transport nie przyjedzie z powodu „awarii taboru".

Nie podano jednak żadnych informacji o komunikacji zastępczej czy możliwości skorzystania z innego połączenia.

Jeden z pasażerów, Kamil, w celu uzyskania informacji, czy przysługuje mu przejazd innym składem, skierował się do kasy na rzeszowskiej stacji. Tam uzyskał informację, że pociąg jednak przyjedzie, lecz o godz. 13:10. Po chwili taka sama informacja pojawiła się także w aplikacji Portal Pasażera.

- To stało się jakieś 20 minut po planowanym odjeździe. Przecież część podróżnych mogła zorganizować sobie inny transport lub w ogóle zrezygnować z jazdy, skoro pociąg miał rzekomo nie przyjechać. Niektórzy dopłacili, aby jechać pociągiem regionalnym o 12:28 - mówił Kamil w rozmowie z polsatnews.pl.

PKP komentuje sprawę

Według informacji przekazanych redakcji Polsat News przez biuro prasowe państwowego przewoźnika pociąg wyruszył ze stacji Przemyśl Główny, gdzie wcześniej doszło do defektu lokomotywy. Po wykryciu usterki podmieniono ją na zastępczą, a pociąg ruszył w dalszą trasę.

Za informacje na Portalu Pasażera, podobnie jak za komunikaty głosowe na stacjach, odpowiada PKP PLK, które również skomentowało tę sytuację.

- Na Portalu Pasażera, na kilkanaście minut, pojawiła się niewłaściwa informacja o odwołaniu pociągu. Przyczyną był błąd systemu. Po jego wykryciu natychmiast opublikowano właściwy komunikat. Za pomyłkę przepraszamy - powiedziała w rozmowie z portalem polsatnews.pl Dorota Szalacha z PKP PLK.

Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres [email protected]

Artykuły polecane przez redakcję Turysci.pl: 

Źródło: Polsat News

Tagi: PKP Kolej Polska