Nowy przewoźnik oficjalnie wszedł do Modlina. Ryanair doczekał się towarzystwa
26 czerwca na jednym z polskich lotnisk pojawił się całkiem nowy przewoźnik. Jak dotąd nie oferował swoich usług w naszych kraju, więc można powiedzieć, że jest to jego debiut. Przez całe wakacje będzie zabierał Polaków na europejską wyspę.
Na lotnisku Warszawa-Modlin pojawił się maltański przewoźnik, który w tegoroczne wakacje będzie wykonywał rejsy czarterowe do Valletty, stolicy Malty.
Air Malta na lotnisku Warszawa-Modlin
"W miniony weekend rozpoczęły się loty czarterowe między Lotniskiem Warszawa Modlin a Maltą, realizowane samolotami Airbus A320 linii Air Malta. Loty Warszawa Modlin-Malta będą odbywać się przez całe wakacje, każdej nocy z soboty na niedzielę ” - poinformował Juliusz Żebrowski z Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin.
Przylot zaplanowane są o 23:50 , odloty zaś o czterdzieści minut po północy. Informacje na ten temat pojawiły się już w marcu. Wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin Tomasza Szymczaka w rozmowie z portalem Rynek Lotniczy. mówił też o innych czarterowych trasach, których mogą się spodziewać pasażerowie w tegoroczne wakacje.
“Pod koniec czerwca zadebiutuje w naszym porcie lotniczym Air Malta, narodowy przewoźnik maltański. Przez całe wakacje w każdy sobotni wieczór będzie realizował rejsy do La Valletty. Oprócz tego będą odbywać się czarterowe loty na rzecz TUI Poland z naszego lotniska do tureckiej Antalyi oraz Enter Air do Tel Awiwu w Izraelu i do Dalaman w Turcji".
"Ryanair również, można powiedzieć, że już tradycyjnie, zrealizuje loty na trasach typowo urlopowych, będą to przykładowo chorwacki Zadar, Chania na Krecie, Katania na Sycylii czy Teneryfa w archipelagu Wysp Kanaryjskich. Zapowiada się kolejny bardzo dobry sezon letni” - powiedział Tomasz Szymczak.
Przyszłość Air Malty jest niepewna
Jeszcze nie wiadomo, jaka przyszłość czeka Air Maltę. Prawdopodobnie na jej miejscu pojawi się nowy maltański przewoźnik. Według lokalnego portalu śledczego The Shift firma ma zostać rozwiązana do końca 2023 r. W jego opinii Komisja Europejska ma odrzucić wniosek o dokapitalizowanie linii, która od 2020 r. ma trudną sytuację finansową.
Zgodnie z unijnymi wytycznymi pomoc w ramach ratowania i restrukturyzacji może zostać udzielona tylko raz na 10 lat. Air Malta skorzystała z niej już w 2016 r., więc nie może być dalej finansowana aż do 2026 r. Ponoć w zeszłym roku został stworzony plan awaryjny, zakładający przeniesienie kilku rentownych aktywów do całkiem nowej państwowej linii lotniczej.
Krótka informacja o przewoźniku
Air Malta została założona w 1947 r. dzięki połączeniu Malta Instone Airline, BAS (Malta) Ltd oraz Malta Airlines. W latach 70. rząd wyznaczył na prezesa linii lotniczej Alberta Mizziego i poprosił o pomoc w utworzeniu narodowego przewoźnika.
Oficjalnie od 1973 r. działała spółka Air Malta Co Ltd., która rok później została przejęta przez władze maltańskie. Od dłuższego czasu Air Malta boryka się z problemami finansowymi. Jak podaje Rynek Lotniczy, w 2018 r. przewoźnik osiągnął zysk w wysokości 1,2 mln euro. Był to pierwszy od 18 lat rok zakończony na plusie.
Źródło: Rynek Lotniczy