Na tych trasach w Europie najczęściej występują turbulencje. Polacy często tam latają
Strach przed lataniem samolotem często krzyżuje plany podróżnikom, nie tylko tym którzy chcieliby dotrzeć w jak najdalsze zakątki świata. Często jego przyczyną jest możliwość wystąpienia turbulencji podczas lotu. Doświadczony pilot zdradził, na których trasach jest największe prawdopodobieństwo ich napotkania.
Turbulencje to zmora wielu turystów
Nie da się ukryć, że turbulencje zdecydowanie nie należą do najprzyjemniejszej części lotu samolotem . Chociaż widoki z okna potrafią zapierać dech w piersiach, nieprzyjemne wstrząsy powodują, że można nabawić się wiele strachu. Okazuje się, że na niektórych trasach pokonywanych przez linie lotnicze istnieje większe prawdopodobieństwo ich wystąpienia . Część z nich Polacy na pokładzie samolotu pokonują bardzo często.
Na jakich trasach najczęściej występują turbulencje?
Pilot tanich linii lotniczych EasyJet w rozmowie z firmą turystyczną Airalo wyjawił, że jeden region w Europie jest szczególnie narażony na wystąpienie turbulencji podczas lotu . Okazuje się, że to miejsce w kraju, gdzie często wybierają się Polacy.
Zdaniem eksperta to Innsbruck w Austrii z uwagi na swoje położenie może powodować problemy podczas lotu. Wszystko ze względu na to, że mieści się w dolinie, a tam wiatry osiągają zwrotne prędkości, nawet do 90 km/h.
Problematyczne bywają również lotniska położone przy Adriatyku . Zwłaszcza późnym latem i wczesną zimą warunki atmosferyczne bywają tam nieprzewidywalne. Ekspert z zakresu lotnictwa dodał także, że niepokojące odczucia mogą mieć także pasażerowie samolotów lądujących na lotniskach w Alpach. Tam zakłócenia bywają spowodowane falami górskimi.
Pilot wyjaśnia
Doświadczony pilot zauważa jednak, że chcąc jak najmniej odczuć turbulencje, należy rozważnie wybrać miejsce do siedzenia w samolocie . Co ciekawe, wstrząsy są najbardziej odczuwalne w tylnej części maszyny. W związku z tym, pasażerowie, którzy obawiają się lotu i konsekwencji podczas jego zakłóceń, powinni decydować się na miejscówki w przednich rzędach.
Ze względu na środek ciężkości samolotu to właśnie tam ruch jest mniej odczuwalny. Nikt nie może jednak zagwarantować, że turbulencje będą całkowicie niepostrzegalne.