Hotelarze przecierają oczy ze zdziwienia. Czegoś takiego nie było od lat
Nie wszystkim Polakom udało się wyjechać na urlop latem. Spora część postawiła na wrzesień. Był to strzał w dziesiątkę, bowiem ten miesiąc okazał się naprawdę ciepły. Sprzyjająca pogoda i niższe ceny skusiły turystów do wyjazdu. Cieszą się też sami hotelarze. To był dla nich bardzo owocny okres.
Jak wynika z badania Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, we wrześniu 8 na 10 hoteli odnotowało obłożenie powyżej 50 procent, z czego połowa nawet powyżej 70 procent. Trzeba przyznać, że ten wynik jest imponujący.
Polacy coraz częściej wybierają się na urlop po sezonie wakacyjnym
Tegoroczna frekwencja jeśli chodzi obłożenie w hotelach, była lepsza niż w ubiegłym roku. Trudno się jednak temu dziwić. Coraz częściej Polacy decydują się na wypoczynek jesienią ze względu na spadające w tym okresie ceny. Mało kto jednak się spodziewał, że wrzesień okaże się tak mocno wyjazdowy. Ci, którzy liczyli na brak ludzi, mogli nieco się rozczarować. Gigantyczne tłumy można było zaobserwować szczególnie nad Morzem Bałtyckim w Trójmieście, ale także w górach Tatrach. W sieci pojawiało się mnóstwo zdjęć i nagrań, a internauci wprost nie mogli uwierzyć własnym oczom.
Takich tłumów z pewnością nie spodziewali się sami hotelarze. Ci z kolei mogą śmiało przyznać, że wrzesień przyniósł im obfite zarobki.
Tłumy turystów w hotelach. Wrzesień okazał się dla hotelarzy lepszy niż w zeszłym roku
Według danych Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, we wrześniu hotele biznesowe uzyskały lepsze rezultaty niż w czerwcu. 89 procent z nich uzyskało obłożenie powyżej 50 procent, w tym 55 procent odnotowało frekwencję aż powyżej 70 procent.
Obiekty wypoczynkowe przeznaczone dla turystów utrzymały z kolei wysoką frekwencję, bardzo zbliżoną do tej z wakacji. Łącznie hotele z frekwencją poniżej 30 procent. stanowiły zaledwie 3 procent ogółu wśród ankietowanych obiektów. Cieszyć się mogą hotelarze, którzy odnotowali we wrześniu obłożenie powyżej 50 procent. Takich obiektów było 82 procent. Natomiast miejsc, gdzie obłożenie wyniosło powyżej 70 procent, było 47 procent.
Ceny hoteli jesienią 2023 r.
Część hotelarzy przygotowało się na klientów we wrześniu. Kiedy w niektórych miejscach ceny były wówczas niższe, wiele obiektów zdecydowało inaczej. Według badania trzy czwarte hoteli podniosło ceny w stosunku do września 2022 roku. 30 procent obiektów odnotowało wzrost do 10 procent, a 38 procent w przedziale ok. 11-20 procent. 25 procent takich miejsc utrzymywały ceny na poziomie z ubiegłego roku lub niższe.
Nieco gorszy okazał się być dla hotelarzy październik. Wyniki wyraźnie są słabsze niż miesiąc temu Według ankietowanych w całej grupie, 24 procent hoteli wskazało, ze aktualna frekwencja wynosi poniżej 30 procent. Obłożeniem powyżej 50 procent może cieszyć się tylko jedna trzecia obiektów.