Turysci.pl Poradnik podróżnika Dostałeś taką wiadomość z Bookingu? Pod żadnym pozorem jej nie otwieraj
redakcja Turyści

Dostałeś taką wiadomość z Bookingu? Pod żadnym pozorem jej nie otwieraj

15 listopada 2023
Autor tekstu: Natalia Księżak

To nie pierwszy przypadek próby wyłudzenia pieniędzy i danych wśród gości hotelowych. Nowa metoda kradzieży w popularnym serwisie jest jednak niemal nie do wykrycia przez turystów. Oszuści na całym świecie, w tym niestety również w Polsce, wzięli na celownik użytkowników aplikacji Booking.

Coraz więcej poszkodowanych turystów zgłasza się do serwisu i hoteli, ale te nie chcą brać na siebie odpowiedzialności. Jedna z ofiar straciła w ten sposób ekwiwalent blisko 6800 zł. Oszuści działają w niesmowicie sprytny sposób.

Oszustwa przez Booking. Pod żadnym pozorem nie otwieraj takich wiadomości

Booking.com to w tym momencie największy serwis z rezerwacją hotelów, domków czy mieszkań. Codziennie korzystają z niego tysiące turystów. Popularność serwisu nie uszła oczywiście uwadze przestępców internetowych i sprytnie próbują to wykorzystać.

Turyści ujawnili, że od jakiegoś czasu otrzymują niczym niewyróżniające się maile. Wiadomości e-mail z pilną potwierdzeniem wysłane są z adresu noreply@booking.com. Wygląda na to, że tym razem włamali się nawet do aplikacji…

Dostałeś taką wiadomość z Bookingu? Tak oszukuja nawet w aplikacji

Okazuje się, że tym razem przestępcy są jeszcze sprytniejsi, Powiadomienia o wysłanych e-mailach pojawiły się nawet w aplikacji firmy Booking na telefonach komórkowych. W wiadomościach oszuści grożą anulowaniem nadchodzącego pobytu, jeśli nie dokona się płatności w ciągu 12 godzin.

Booking.com stanowczo zaprzecza, że ​​doszło do włamania na ich serwery. Serwis sugeruje w zamiast , że wiadomości zostały wysłane w związku z naruszeniami systemów poczty elektronicznej hoteli, które współpracują z Bookingiem. Hotele natomiast zaprzeczają, jakoby mogło do tego dojść. Tak zamyka się koło, a poszkodowani turyści zostają z pustymi kontami…

Jedna z  użytkowniczek TikToka  opisała, jak została oszukana na ponad 6800 złotych po tym, jak dała się nabrać.: „Myślałam, że jestem dość ostrożna i nie mam się do czego przyczepić, ale w tym przypadku również zostałam oszukana”. Inni vlogerzy  także zamieszczali ostatnio podobne ostrzeżenia w mediach społecznościowych.

Booking nie chce pomóc oszukanym turystom

Użytkowniczka TikToka, Nandini, powiedziała na swoim profilu: „Ten hotel wysłał mi powiadomienie w aplikacji “kliknij tutaj, a kopia rezerwacji będzie również dostępna w Twoim e-mailu".

„Kliknąłem i otworzyła się aplikacja Booking.com. Nie wydało mi się to niczym niezwykłym, ponieważ zwykle, jeśli zarezerwowałeś pokój, ale nie zapłaciłeś z góry, poproszą Cię o podanie danych karty ważnej do zameldowania i ponownie jest to oficjalne booking.com, więc nie musisz myśleć, że to dziwne" - mówi turystka.

Poinformowano ją również, że nie zostanie obciążona opłatą za tę transakcję, jednak szybko zorientowała się, że została natychmiast obciążona kwotą ponad 1000 złotych.

Rzecznik Booking.com potwierdza, że serwis nie bierze odpowiedzialności za te oszustwa: „niektórzy z naszych partnerów zajmujących się zakwaterowaniem stali się niestety celem bardzo przekonujących i wyrafinowanych taktyk phishingu, zachęcających ich do kliknięcia w link lub pobierania załączników poza naszym systemem, co umożliwia załadowanie złośliwego oprogramowania na ich komputery, a w niektórych przypadkach prowadzi do nieautoryzowanego dostępu do ich Konto na Booking.com."

Polacy oszaleli na punkcie tych egzotycznych krajów. Zaskakuje ogromna popularność kilku kierunków
Pilot z hukiem wyleciał z pracy. Przed lotem pochwalił się stewardessie, co zrobił
Obserwuj nas w
autor
Natalia Księżak
Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@turysci.pl
turystyka Lotniska i linie lotnicze polska świat poradnik podróżnika quizy