Wizz Air wprowadza zmiany. Pasażerowie tracą ważny przywilej, nowe zasady od września
Węgierskie linie lotnicze Wizz Air, jeden z najpopularniejszych niskokosztowych przewoźników w Polsce, modyfikuje nie tylko siatkę połączeń. Teraz przyszła kolej na reformę zasad zwracania środków za bilety. Pasażerowie, zwłaszcza osoby często korzystające z usług przewoźnika, raczej nie będą zadowoleni z nadchodzących zmian.
Ważna zmiana w Wizz Air. Nowe zasady zwracania kosztów za odwołany lot
Podróżowanie tanimi liniami lotniczymi może być bardzo atrakcyjne pod względem kosztów, ale jednocześnie wiąże się z szeregiem wyzwań. Chodzi nie tylko o węższe fotele klasy ekonomicznej czy restrykcyjne zasady mówiące o tym, jaki maksymalny wymiar może mieć bagaż podręczny, ale również o ryzyko overbookingu czy odwołania lotu , np. wskutek nadzwyczajnych okoliczności.
Czytaj więcej: Polskie miasto docenione za granicą. Zimą jest najpiękniejsze. Wyprzedziło nawet Kopenhagę i Madryt
Odwołany czy opóźniony lot może stanowić podstawę do żądania odszkodowania od przewoźnika lotniczego. Na tym polu niejako wyróżniał się węgierski przewoźnik Wizz Air, który do tej pory w przypadku odwołania lub zmian w planie lotu oferował podróżnym trzy możliwości:
- pełny zwrot wartości biletów na konto bankowe lub kartę płatniczą używaną do zakupu biletu,
- zmianę rezerwacji na inny dostępny lot bez dodatkowych kosztów,
-
zwrot w postaci Wizz Credits w wysokości 120% wartości biletów na konto Wizz Air, które można
wykorzystać na zakup kolejnych biletów.
Ostatnia z wyżej wymienionych opcji była atrakcyjnym rozwiązaniem, zwłaszcza dla osób planujących kolejne podróże z węgierskim przewoźnikiem. Wszystko wskazuje jednak na to, że w tym kontekście nadchodzą ważne zmiany.
Bonusy w Wizz Air należą do przeszłości. Pasażerowie nie będą zadowoleni
Jak informuje AirCashBack, zgodnie z najnowszym rozporządzeniem od września 2024 roku opcja zwrotu w wysokości 120% wartości biletu na konto Wizz została wycofana. Na ten moment pasażerów, którzy wybiorą zwrot środków na konto Wizz, będzie musiało zadowolić 100% kosztów, czyli dokładnie tyle samo, co w przypadku standardowego zwrotu na konto bankowe lub kartę płatniczą używaną do zakupu biletu. Modyfikacja Wiąże się to także z bardziej skomplikowanym procesem uzyskiwania zwrotów za bilety.
Czytaj więcej: Już nie arabscy turyści. Teraz kto inny zostawia pieniądze w Zakopanem. “To goście majętni”
O przyczynę niekorzystnej dla pasażerów zmiany zasad zwracania kosztów za odwołany lot w liniach lotniczych Wizz Air zapytała redakcja podroze.wprost.pl.
W ramach dążenia do ujednolicenia naszych zasad z obecnymi praktykami rynkowymi, dostosujemy zwroty w postaci kredytów WIZZ ze 120 proc. do 100 proc.. Poprzedni zwrot w wysokości 120 proc. był tymczasowym środkiem wprowadzonym po pandemii COVID-19, mającym na celu wsparcie naszych pasażerów w czasie bezprecedensowych zakłóceń. Chociaż ta zmiana dostosowuje nasze działania do standardów rynkowych, chcemy podkreślić, że pasażerowie niezmiennie pozostają w centrum naszej uwagi - przekazała Sasha Vislaus, managerka ds. komunikacji korporacyjnej w Wizz Air.
Nowe zasady zwrotów kosztów za odwołane loty w Wizz Air
Od września 2024 r. klienci linii Wizz Air, których lot został odwołany, mają do wyboru następujące opcje:
- Pasażerowie mogą otrzymać zwrot 100% wartości biletu na konto bankowe. Jednak zwrot ten nie odbywa się już automatycznie – należy skontaktować się z obsługą klienta przez Call Centre, co może wydłużyć proces i wiązać się z dodatkowymi opłatami. Zwrot środków może potrwać do 30 dni.
- Jeśli wybiorą zwrot w formie WIZZ Credits, nie ma możliwości zamiany tych środków na inną formę płatności, co oznacza, że pasażerowie muszą ponownie korzystać z usług Wizz Air.
- Zwrot 100% wartości biletu jest dostępny tylko na konto Wizz, które można wykorzystać na przyszłe rezerwacje.
Negatywne nastawienie wobec zmian dotychczasowej, uproszczonej polityki zwrotów za odwołane loty można obserwować w mediach społecznościowych. Internauci skarżą się na wydłużony czas oczekiwania na zwrot środków oraz na ograniczone możliwości wyboru rekompensaty . Czas pokaże, czy węgierski gigant będzie skłonny wprowadzić dodatkowe modyfikacje, aby uspokoić niezadowolonych podróżnych.