Szef Ryanaira nie miał litości dla konkurencji. Planuje nią "wytrzeć podłogę"
Ryanair znacznie poprawił swoje wyniki przewozowe w porównaniu z zeszłym rokiem. Szef linii lotniczych jest pewny modelu biznesowego firmy, który jest “nie do pokonania”.
Pojawił się najnowszy raport Ryanaira, w którym znacznie poprawiły się wyniki przewozowe. Ich szef zapewnia, że nie poprzestaną na dalszej ekspansji i jeśli wszystko pójdzie po ich myśli, to będą “nadal wycierać podłogę każdymi innymi liniami lotniczymi w Europie”.
Wyniki Ryanair’a dużo lepsze niż rok temu
22 maja na stronie Ryanair’a pojawiły się roczne wyniki przewozowe. Raport został wykonany w okresie od marca 2022 do marca 2023 r. Zgodnie z nim Ryanair przewiózł 168,6 mln pasażerów. Przed pandemią wynik był gorszy o 13%. Natomiast porównując zeszłoroczny wynik z tegorocznym, poprawił się on o 74%. Z pewnością miało na to wpływ zdjęcie restrykcji na lotniskach. Mimo wszystko znacznie wyższy wynik od tego sprzed pandemii można uznać za bardzo dobry.
Przegląd biznesowy Ryanair’a za 2023 rok
W raporcie Ryanair’a pojawiły się też wypowiedzi Michaela O’Leary’iego. Powiedział, że w tym roku planują zwiększyć ruch do 185 mln pasażerów. Ich planowane przychody wzrosły o ponad 160%, czyli do prawie siedmiu miliardów euro. Pomimo słabego pierwszego kwartału 2022 r., wynikającego z wojny na Ukrainie, udało się znacznie zwiększyć ruch. W 2023 r. udział Ryanair'a w rynku wzrósł na większości rynków UE. Największe wzrosty odnotowano we Włoszech, w Polsce oraz w Irlandii.
Dodatkowo Ryanair przewiduje, że do roku 2034 ruch wzrośnie aż do 300 mln pasażerów rocznie. W tym czasie stworzą też ponad 10 tys. miejsc pracy dla wysoko opłacanych pilotów, personelu pokładowego i inżynierów.
Ryanair planuje ekspansję
O’Leary wspomniał też o największym w historii rozkładzie lotów tego lata, czyli prawie 2500 tras z ponad 3000 lotów dziennie. Jak napisał serwis Rzeczpospolita, linie lotnicze mają w planach rozszerzyć swoją ofertę w krajach, gdzie nie są obecni w dużym stopniu (np.: w Bułgarii) oraz wejść na nowe rynki, np.: do Mołdawii. Jak dotąd Ryanair ma słabszą ofertę w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Rzeczpospolita zwraca też uwagę na opinie analityków. Według nich ekspansja Ryanair’a wpłynie negatywnie na zyski, lecz O’Leary jest dobrej myśli.
Źródła: rp.pl, raport Ryanair'a