Stewardessy robią zdecydowanie więcej, niż ci się wydaje. Wiedzą o tobie wszystko, już od samego wejścia na pokład
Pasażerowie nawet nie mają pojęcia, co oznaczają niektóre z zachowań załogi na pokładzie samolotu. Okazuje się, że nawet niepozorne witanie przez stewardessy turystów przy wejściu ma konkretny cel.
Podróżni za każdym razem mogą zaobserwować też, jak specyficznie siada na miejscach załoga. Pozycja jaką przyjmuje obsługa zależy z kolei od linii lotniczych. Wszystko to w trosce o bezpieczeństwo nie tylko pasażerów, ale i swoje.
To zachowanie zastanawia podróżnych. Stewardessy robią tak co każdy lot
Stewardessy i stewardzi można by stwierdzić, że widzą i słyszą wszystko. Są odpowiednio przygotowani, by wiedzieć, jak zareagować w danej sytuacji, szczególnie gdy na pokładzie pojawi się niesforny pasażer. To, co jednak podróżnych ciekawi i zastanawia to np. sztywny sposób siedzenia załogi i wsuwanie rąk pod uda.
Personel utrzymuje określoną pozycję po to, by w przypadku uderzenia być jak najmniej narażonym na konsekwencje. Plecy i szyję opierają mocno o fotel, złączają kolana i stopy, a łokcie kierują na zewnątrz. Dzięki temu ryzyko obrażeń ciała jest mniejsze.
Załoga samolotu chce wiedzieć jak najwięcej o pasażerach
Załoga linii lotniczych jest przeszkolona w rozpoznawaniu sprawnych osób i zapamiętywaniu, gdzie znajduje się ich miejsce. Pomaga to w kryzysowych sytuacjach gdy np. któryś z pasażerów potrzebuje pomocy, lub niebezpiecznie się zachowuje. Personel zwraca także uwagę na niepełnosprawnych, podróżujących samotnie oraz na rodziny z dziećmi.
Stewardessy i stewardzi oceniają także, który z pasażerów mógłby okazać się pomocny i potrzebny w razie nieprzewidzianych sytuacji. Pracownicy już na wstępie rejestrują osoby, które blokują przejście na kilka minut i zwracają uwagę na tych, którzy sprawnie zajmują swoje miejsca.
Choć niektóre z zachowań załogi zastanawiają pasażerów, to zwykłe powitanie przy wejściu nie wydaje się być czymś nadzwyczajnym, tym bardziej mieć ukrytego znaczenia. Nic bardziej mylnego. Uprzejmość nigdy nie zaszkodzi i witanie każdego indywidualnie jest przyjaznym gestem. Okazuje się jednak, że pozwala to stewardessom uzyskać informacje o pasażerach i ich bagażach. Podczas powitania personel jest w stanie stwierdzić, czy dana osoba jest lekarzem, czy też pracuje dla linii lotniczej.
“Cichy przegląd” personelu na pokładzie samolotu
Stewardessy i stewardzi zajmują swoje miejsca podczas startu i lądowania, tak jak pozostali pasażerowie. Gdy tylko z kabiny załogi pojawi się sygnał, że personel pokładowy może bezpiecznie poruszać się po samolocie, zaczyna się tzw. “cichy przegląd”. Oznacza to, że obsługa sprawdza obecność sprzętu ratunkowego, czy działanie drzwi.