Ryanair się tłumaczy. Śledztwo ws. popularnego przewoźnika trwa. Linie lotnicze wydały oświadczenie
Wszystko zaczęło się od niewinnej kampanii reklamowej, którą Ryanair chciał zachęcić klientów do planowania podróży w 2021 roku. Przewoźnik postawił na slogan, który byłby na czasie i nawiązywałby do obecnej sytuacji związanej z pandemią koronawirusa oraz przypominałby, że tanie linie lotnicze czekają na pasażerów z otwartymi ramionami.
Ryanair wreszcie pochwalił się efektem końcowym. I tak pojawił się słynny już slogan „zaszczep się i leć”, a wraz z nim… coraz poważniejsze kłopoty . Chociaż hasło bardzo szybko zyskało rozgłos w mediach to irlandzkie linie lotnicze raczej nie o taką uwagę walczyły. Wśród klientów pojawiło się wiele głosów niezadowolenia, a informacja o sporych promocjach tegorocznych przeszła niezauważona.
Ryanair ponosi dalsze konsekwencje skandalu związanego z reklamą
Kampania reklamowa, którą rozpoczął Ryanair, mocno nie spodobała się klientom . Nie skończyło się jedynie na głosach niezadowolenia – tylko w Wielkiej Brytanii wniesiono ponad 1600 skarg , jak informuje portal Tanie Loty. Banery reklamowe na stronie przewoźnika zadziałały jak płachta na byka.
Klienci zwracali uwagę na kilka aspektów. Podróżnym nie spodobało się, że przewoźnik wykorzystuje temat szczepień oraz pandemii w celach marketingowych. Oprócz tego część osób podkreśliło, że nadal nie wiadomo, w jakim tempie będą postępowały szczepienia, dlatego jest zbyt wcześnie na rezerwowanie wakacyjnych lotów.
To nie koniec problemów Ryanaira. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez portal Tanie Loty na falę krytyki zareagowała już organizacja Advertising Standards Authority, która sprawdza reklamy pod kątem zachowania odpowiednich standardów . Grupa rozpoczęła śledztwo w tej sprawie.
W związku z toczącym się śledztwem Ryanair postanowił opublikować specjalne oświadczenie, w którym zajmuje stanowisko w sprawie krytyki i zapewnia, że nie nadużył zaufania swoich klientów.
– Nasza reklama jest zgodna z faktami, szczepionki nadchodzą, co umożliwi pasażerom zarezerwowanie w Ryanair długo wyczekiwanych wyjazdów na Wielkanoc i lato 2021 w najniższych cenach. Reklama potwierdza również, że rezerwacje można zmienić bez opłat za zmianę, jeśli plany ulegną zmianie, co daje klientom Ryanaira jeszcze więcej pewności, gdy dokonują rezerwacji. Niektórzy krytycy narzekają tylko po to, by zostać zauważonym, podczas gdy jasne jest, że szczepionki oznaczają zniesienie ograniczeń podróży w związku z COVID-19 w połowie 2021 r. – komunikat irlandzkiego przewoźnika cytuje portal Tanie Loty.
Ryanair, Fot. Pexels.com @Markus Winkler
Ryanair może ponieść straty bez względu na promocję
Chociaż promocja, którą Ryanair chciał przyciągnąć klientów, wydaje się atrakcyjna, to tanie linie lotnicze mogą stracić pasażerów. Irlandzki przewoźnik oferuje aż milion biletów za 89 złotych na sezon wakacyjny 2021.
Kolejną atrakcją promocji jest brak opłat w przypadku zmiany rezerwacji w przypadku pojawienia się np. nowych obostrzeń dotyczących przemieszczania się. Wiele wskazuje na to, że to mogłaby być świetna akcja, gdyby tylko nie to niefortunne hasło reklamowe.
Teraz trzeba będzie poczekać na koniec śledztwa organizacji ASA. Bez względu jednak na wyniki czynności, Ryanairowi grozi bardzo poważna rysa na wizerunku. W innym z naszych artykułów pisaliśmy również o zmianach dodatkowych opłat tanich linii lotniczych. O szczegółach dowiecie się z tego tekstu.
Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres redakcja@turysci.pl
Źródło: Tanie Loty