Ryanair oburzeni klienciFot. Pexels.com @Markus Winkler (zdjęcie ilustracyjne)

Wpadka Ryanaira. Część klientów nie kryje niezadowolenia

Ryanair uruchomił specjalną kampanię reklamową, która ma zachęcić turystów zarówno do ponownego korzystania z linii lotniczych, jak i szczepienia się przed koronawirusem. Krótkie hasło, które miało być chwytliwe, oburzyło część klientów. Podróżni mają coraz więcej obaw co do tego, w jakich warunkach w najbliższej przyszłości będzie zmieniało się latanie samolotami.

W okresie świąt Bożego Narodzenia Ryanair ruszył z kampanią reklamową, która zdążyła już wzbudzić liczne kontrowersje. Przy okazji irlandzki przewoźnik poinformował o ogromnej promocji, która obejmuje milion biletów na sezon wakacyjny 2021 i zachęcił do wykupowania lotów, przypominając również o szczepieniach. O szczegółach informuje Wirtualna Polska.

Szybko okazało się, że nie wszystkich Ryanair zachęcił swoją kampanią. Wielu turystów zaczęło się nawet obawiać, że przewoźnik zacznie faworyzować konkretną grupę podróżników. Przede wszystkim chodzi o skłanianie do szczepienia się przed koronawirusem. Slogan reklamowy, który miał być chwytliwy, wywołał zamieszanie.

Ryanair wywołał oburzenie wśród części klientów

Kampania reklamowa, którą prowadzi Ryanair, wywołała dużą dyskusję w mediach społecznościowych. Nowy slogan irlandzkiego przewoźnika, który brzmi „jab and go”, nawiązuje do określenia „kiss & fly” używanego w związku z parkingami lotniskowymi.

Polskie znaczenie nowego hasła Ryanaira to „zaszczep się i leć”. Zgodnie z informacjami przekazanymi w kampanii reklamowej irlandzkiego przewoźnika „szczepionki będą niedługo dostępne”, dlatego już teraz turyści, którzy tęsknią za podróżami, mogą „zarezerwować letnią przygodę”.

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Wirtualną Polskę oferta promocyjna na sezon wakacyjny 2021 obejmuje aż milion biletów w cenie 89 złotych. Przyciągnąć turystów ma także brak opłat w przypadku zmiany rezerwacji w przypadku pojawienia się np. nowych obostrzeń dotyczących przemieszczania się.

Ryanair kampania reklamowa

Ryanair, Fot. Pexles.com @Markus Winkler

Chociaż warunki można uznać za bardzo atrakcyjne, to forma reklamy nie trafiła do wszystkich klientów, jak sugeruje Wirtualna Polska. Turyści mają wątpliwości co do tego, czy przewoźnik powinien łączyć temat szczepień z reklamowaniem tanich biletów.

Jak sugeruje Wirtualna Polska, klienci obawiają się też, że część pasażerów może być faworyzowanych. Niektórzy zaczynają się zastanawiać, czy podróżowanie samolotami w przypadku osób niezaszczepionych będzie w ogóle możliwe. Część przewoźników zaznaczyło, że klienci powinni poddać się szczepieniom.

Ryanair się pospieszył? Przewoźnik może stracić klientów

W związku z emocjami, jakie wzbudziła nowa kampania reklamowa, Ryanair może stracić część klientów. Zresztą nie tylko Ryanair, ponieważ australijskie linie lotnicze Qantas w przeszłości także zajęły stanowisko w sprawie szczepień i przemieszczania się.

Warto podkreślić, że szczepienia przed koronawirusem ruszyły już między innymi w Polsce, Wielkiej Brytanii oraz w Izraelu. Część klientów może być jednak niezadowolonych z tego, że ludzie dopiero czekają na swoją kolej, a irlandzki przewoźnik już sprzedaje bilety, nawiązując do szczepień w kampanii reklamowej.

W innym z naszych tekstów pisaliśmy również o zmianach dotyczących Strefy Schengen, które potwierdzono tuż przed Nowym Rokiem. O szczegółach dowiecie się z tego tekstu.

Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres redakcja@turysci.pl

Źródło: Wirtualna Polska

Następny artykuł