Turysci.pl Lotniska i linie lotnicze Rewolucja od Wizz Aira. Nowa technologia zachwyci pasażerów
Fot. Turysci.pl

Rewolucja od Wizz Aira. Nowa technologia zachwyci pasażerów

19 marca 2024
Autor tekstu: Paulina Pacholec

Zmiany w komunikacji Wizz Aira. Linia lotnicza wprowadza nową technologię, która ma na celu dobre traktowanie pasażera w trudnej sytuacji. Jeśli coś okaże się być nie tak z naszym lotem, otrzymamy od nich telefon.


Niestety zdarza się, że podczas podróżowania samolotem coś pójdzie nie po naszej myśli. Na przykład nasz lot zostanie opóźniony lub całkiem odwołany. Często dowiadujemy się o tym dosyć późno.

Wizz Air wprowadza zmiany

Od kwietnia bieżącego roku Wizz Air planuje wdrożyć nową usługę. W przypadku odwołania lotu, do pasażerów zadzwoni specjalny bot telefoniczny. Robot nie tylko przekaże informacje o ewentualnych zmianach, ale także udzieli porad dotyczących działań, jakie należy podjąć w takiej sytuacji.

Wizz Air od jakiegoś czasu zmaga się z trudnościami związanych z silnikami Pratt & Whitney, co zmusiło linię do unieruchomienia ponad 40 samolotów. Skutkiem tego były liczne odwołania lotów i narastająca frustracja pasażerów. Linie lotnicze zdecydowały się podjąć działania mające na celu poprawę komunikacji z podróżnymi.

Nowy sposób komunikacji Wizz Air

"Oglądając relacje niezadowolonych pasażerów, widzimy, że najczęściej nie denerwuje ich odwołany czy opóźniony lot, ale sposób, w jaki zostali potraktowani. Dlatego wprowadzamy automatyczny alert dotyczący odwołanych lotów. W przypadku odwołania lotu, sami będziemy dzwonić do pasażerów" - powiedziała Valeria Bragerenco, menadżer ds. komunikacji w Wizz Air, na konferencji prasowej w Bukareszcie.

Nowa usługa, planowana na kwiecień, będzie dostępna dla wszystkich krajów objętych obsługą przez Wizz Air. Robot będzie kontaktować się telefonicznie z pasażerami, przekazując informacje o ewentualnych odwołaniach, opóźnieniach lub zmianach w planie lotu w ich ojczystym języku.

Sztuczna inteligencja u Wizz Aira

System oparty na sztucznej inteligencji będzie formułował pytania, na które pasażerowie będą mogli odpowiedzieć tylko "tak" lub "nie". Pytania będą dotyczyć sytuacji pasażera, na przykład czy ma już zapewniony nocleg.

Jeśli problem okaże się zbyt złożony, system automatycznie przekieruje połączenie do pracownika centrum obsługi klienta.

Źródło: pasazer.com

Polacy oszaleli na punkcie tej wyspy. Padła rekordowa liczba turystów
Polaka czekają mordercze zadania. "Na Mount Everest… znad oceanu"
Obserwuj nas w
autor
Paulina Pacholec
Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@turysci.pl
turystyka Lotniska i linie lotnicze polska świat poradnik podróżnika quizy