Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze polska świat poradnik podróżnika quizy
Turysci.pl > Polska > Pociąg niczym sauna. Za temperaturę z piekła rodem możesz dostać zwrot za bilet
Alicja  Cembrowska
Alicja Cembrowska 19.07.2024 06:17

Pociąg niczym sauna. Za temperaturę z piekła rodem możesz dostać zwrot za bilet

Pociąg, PKP
Fot. Canva

Za oknem upał, a w pociągu jeszcze gorzej? Niestety, w ostatnich dniach doszło do sytuacji, w których pasażerowie mogli w pociągu poczuć się jak w saunie. Okazuje się, że za podróż w tropikalnym ukropie z powodu na przykład zepsutej klimatyzacji, podróżni mogą uzyskać zwrot pieniędzy za bilet.

Klimatyzacja w pociągu nie działa

Przez Polskę przetaczają się kolejne fale upałów – a w ich rytmie kolejne fale turystów. Lato w pełni, więc siłą rzeczy tysiące osób ruszyło w drogę. Wielu za środek transportu wybrało pociąg i tutaj, jak się okazuje, mogą pojawić się komplikacje. Tym bardziej, gdy jest naprawdę gorąco, a klimatyzacja nie działa

O takich problemach informuje serwis. O tym, jak wzrasta temperatura w nieklimatyzowanym przedziale, przekonali się pasażerowie PKP Intercity na linii Wiedeń-Gdynia. Podróżni w rozmowie z Onetem skarżyli się, że „siedzieli jak w saunie”, a w wagonie było ponad 40 stopni: “W Katowicach weszła ekipa naprawcza. Coś tam popukała, powiedzieli nam, że będzie dobrze. Dostaliśmy jedną butelkę ciepłej wody. Dopiero w Warszawie powiedziano nam, że klimatyzacji nie da się naprawić”.

Tego samego dnia (11 lipca) do podobnego incydentu doszło w pociągu relacji Warszawa-Wrocław. Dodatkowo pasażerowie mogli zapomnieć o WARS-ie i obsłudze, która z wózka sprzedaje napoje. Według ich relacji mieli od konduktora w odpowiedzi na pytania o potencjalne omdlenia i kłopoty zdrowotne, usłyszeć: “To będziemy wzywać karetkę i wszyscy będą czekać”.

Czytaj także: Darmowe bilety na pociąg! Podpowiadamy, jak skorzystać z przejazdu za 0 zł 

 

Upał w pociągu. Prawo do złożenia reklamacji

W związku z sytuacjami, które faktycznie mogą być niebezpieczne dla zdrowia, Onet poprosił o komentarz rzecznika PKP Intercity. Maciej Dutkiewicz wytłumaczył, że przewoźnik przeprosił pasażerów za niedogodności, a sprzedaż biletów w wagonie, w którym była awaria, została zablokowana. 

Co więcej, rzecznik dodał, że "każdy pasażer ma prawo i możliwość złożenia reklamacji". Można to zrobić zarówno w kasie biletowej, pocztą lub skorzystać z formularza na stronie internetowej intercity.pl – wystarczy opisać zajście, dołączyć bilet i uzupełnić swoje dane osobowe. Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 30 dni.
 

Większy upał, więcej awarii

Maciej Dutkiewicz wyjaśnił, że ekstremalne temperatury sprawiają, że częściej dochodzi do awarii klimatyzacji, a jej wydajność spada. Tym bardziej w mniej nowoczesnych pociągach. Jeżeli zauważymy, że w naszym wagonie nie działa chłodzenie, należy ten fakt zgłosić drużynie konduktorskiej.

"Gdy próba przywrócenia klimatyzacji przez obsługę pociągu nie przyniesie efektu, wówczas w miarę możliwości na trasie wzywany jest pracownik serwisu. Ponadto w trakcie podróży drużyna konduktorska, w zależności od frekwencji w pociągu, proponuje pasażerom zmianę miejsca do wagonów, w których klimatyzacja zapewnia właściwy komfort" – podsumowuje rzecznik.

Czytaj także: Przygotujcie się na zmiany w pociągach. Chodzi o nową opłatę i rezerwację miejsc 
 

Źródło: Onet