Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze okiem turystów polska europa świat poradnik podróżnika archeologia quizy
Turysci.pl > Polska > Pasażerowie LOT-u nie będą mogli sami wydrukować kart pokładowych. Będzie trzeba robić to na lotnisku
Patryk Korzec
Patryk Korzec 12.03.2021 17:51

Pasażerowie LOT-u nie będą mogli sami wydrukować kart pokładowych. Będzie trzeba robić to na lotnisku

pasażerowie lotu muszą szybciej przyjeżdżać na lotnisko
fot. wikimedia.org/Adrian Grycuk/CC BY-SA 3.0 PL/https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/deed.en

Pasażerowie Linii Lotniczych LOT od 11 marca nie będą mogli sami wydrukować kart pokładowych, np. na drukarce w domu. Konieczne będzie wcześniejsze przyjechanie na lotnisko i zrobienie tego na miejscu. Jak informuje przewoźnik jest to związane z dynamicznie zmieniającymi się przepisami pandemicznymi.

  • Od 11 marca 2021 roku pasażerowie LOT-u nie mogą sami wydrukować karty pokładowej

  • Dokumenty będą wydawane turystom w punktach check-in na lotniskach

  • Obowiązek nie dotyczy lotów krajowych z Warszawy oraz przelotów na trasach Kraków-Gdańsk i Kraków-Olsztyn

Pasażerowie Polskich Linii Lotniczych LOT przygotować się muszą na spore utrudnienie. Jak przekazał przewoźnik, od 11 marca „wyłączona zostaje możliwość wydrukowania/pobrania karty wstępu po samodzielnej odprawie". Ma to być rozwiązanie ułatwiające podróże międzynarodowe w dobie pandemii i dynamicznie zmieniających się obostrzeń, w praktyce jednak oznacza dla turystów konieczność wcześniejszego przyjazdu na lotnisko i dłuższe oczekiwanie na lot.

Pasażerowie LOT-u nie wydrukują kart pokładowych

LOT na swoim profilu na Facebooku poinformował pasażerów o zmianach, które prawdopodobnie znacząco utrudnią im podróżowanie. Do tej pory, po wykonaniu samodzielnej odprawy online, turyści mogli pobrać lub wydrukować kartę pokładową, którą pokazywało się załodze, podczas wchodzenia do samolotu.

DALSZA CZĘŚĆ TEKSTU POD MATERIAŁEM WIDEO

Od 11.03 wyłączamy możliwość samodzielnego wydrukowania kart pokładowych. Dla większości pasażerów zmiana oznaczać będzie pojawienie się na lotnisku ze stosownym wyprzedzeniem – czytamy w poście udostępnionym na stronie LOT Polish Airlines.

Dokumenty pasażerowie będą mogli odebrać na lotnisku w punkcie check-in. Jak zaznacza przewoźnik, „nawet jeśli podróżujący nie ma bagażu do nadania, karta pokładowa będzie wydawana w punkcie check-in po zweryfikowaniu niezbędnych do podróży dokumentów".

Wcześniejszy przyjazd na lotnisko oraz dłuższe oczekiwanie na miejscu na wylot z pewnością nie przypadnie do gustu podróżnym. Jest to zauważalne również w komentarzach pod wpisem LOT-u, gdzie wielu internautów wyraziło niezadowolenie ze zmiany. Linia lotnicza tłumaczy jednak, że modyfikacja przepisów jest niezbędna ze względu na sytuację pandemiczną.

Celem wprowadzonych zmian, zgodnych ze światowymi standardami, jest dostosowanie ruchu pasażerskiego do dynamicznie zmieniających się obostrzeń epidemicznych oraz usprawnienie i ułatwienie procesu onboardingu dla pasażerów – czytamy.

Konieczność odebrania karty pokładowej na lotnisku dotyczy wszystkich połączeń międzynarodowych. W sposób tradycyjny wydrukować lub pobrać dokumenty będą mogli turyści podróżujący z Warszawy do innych portów krajowych oraz pasażerowie na strasach Kraków-Gdańsk-Kraków i Kraków-Olsztyn.

https://www.facebook.com/PllLOT/posts/10157474641180938

LOT kusi turystów promocyjnymi cenami

Na pocieszenie LOT przygotował również dla pasażerów dobrą wiadomość - tradycyjne promocje w ramach akcji Szalona Środa w LOT. Od 10 do 14 marca na stronie przewoźnika można znaleźć przeloty już od 299 zł w obie strony.

Co więcej, przewoźnik przypomina, że obecnie pasażerowie nie muszą płacić za zmianę rezerwacji.

Jeśli nie będziesz mógł wyruszyć w podróż zgodnie z zakupioną rezerwacją, skorzystaj z opcji darmowej zmiany terminu – czytamy w szczegółach akcji.

Dokładna oferta promocyjna dostępna jest na stronie przewoźnika.

Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres [email protected]

Artykuły polecane przez redakcję Turysci.pl: 

Źródło: Facebook LOT