Turysci.pl Lotniska i linie lotnicze "Pasażerka zmarła obok mnie podczas 14-godzinnego lotu". Reakcja obsługi zszokowała turystów
Fot.Canva

"Pasażerka zmarła obok mnie podczas 14-godzinnego lotu". Reakcja obsługi zszokowała turystów

3 października 2023
Autor tekstu: Natalia Księżak

Obsługa na pokładzie wszystkich linii lotniczych musi być odpowiednio przeszkolona i gotowa na wszystkie wypadki medyczne podczas lotu. Co dzieje się jednak w sytuacji, gdy okazuje się, że pasażerowi nie można pomóc?

Chociaż to bardzo rzadki przypadek, to niestety śmierć na pokładzie również jest możliwa. Taka sytuacja miała miejsce w poniedziałek wieczorem na pokładzie linii Qatar Airways.  W tych okolicznościach stewardessy obowiązują specjalne procedury, choć pasażerowie twierdzą, że tym razem zostały złamane. „Po prostu ją tam zostawili” – relacjonuje jedna z kobiet na pokładzie.

Podczas 14-godzinnej podróży samolotem pasażerka zmarła

60-letnia pasażerka, prawdopodobnie pochodząca z Campbelltown niedaleko Sydney. W poniedziałek wieczorem ,2 października podróżowała lotem Qatar Airways QR908 z Doha. Podczas 14-godzinnej podróży okazało się, że kobieta jest nieprzytomna.

Siedząca obok para zaalarmowała stewardów, po tym, jak usłyszeli niepokojące odgłosy. „Kobieta wyglądała, jakby spała, ale wydawała naprawdę głośny, dziwny dźwięk” – powiedziała Francesca, która zawiadomiła natychmiast obsługę.

Reakcja obsługi zszokowała pasażerów. “Dlaczego nie zrobili tego pół godziny wcześniej”

Personel próbował obudzić kobietę i wezwał pozostałych członków załogi, którzy przynieśli maskę tlenową. „Ale potem po prostu wyszli” – stwierdziła Francesca. Kobieta wraz z mężem twierdzi, że personel powiedział im, że „wszystko jest w porządku”. „Widać było jednak, że nie oddycha” – powiedziała Francesca.

Następnie – jak twierdzi pasażerka – minęło kolejne 20 minut, zanim członek personelu pokładowego wrócił z innym pasażerem, aby spróbować podnieść „bezwładną” kobietę z siedzenia. Przenieśli ją do innej części samolotu, gdzie rzekomo przeprowadzili resuscytację krążeniowo-oddechową i użyli defibrylatora. „Myślę, że w tym momencie już jej nie było” – stwierdziła Francesca - “Dlaczego nie zrobili tego pół godziny wcześniej”?

Zwłoki kobiety przykryto kocem. „Po prostu ją tam zostawili”

Następnie stewardessa zapytała, czy na pokładzie są lekarze. Minęło jednak kolejne pół godziny, zanim o zmianę miejsc poproszono pasażerów, łącznie z Franceską i jej mężem, a zwłoki kobiety przeniesiono z powrotem do rzędu siedzeń i przykryto kocem.

Kiedy samolot wylądował, kazano wszystkim pozostać na miejscach, podczas gdy ekipy ratunkowe zajmowały się martwą kobietą. Francesca stwierdziła, że ​​linia lotnicza powinna była lepiej poradzić sobie z tą sytuacją. Zadaniem obsługi jest wykonywanie resuscytacji, aż do momentu, gdy lekarz stwierdzi zgon. „Po prostu ją tam zostawili” – powiedziała. Linia Qatar Airways nie wydała jeszcze oświadczenia w tej sprawie.

Kapitan nie miał litości dla pasażera w Modlinie. 36-latek musiał zapomnieć o Londynie
Darmowy bagaż we wszystkich samolotach? Wizz Air nie ma najmniejszych wątpliwości
Obserwuj nas w
autor
Natalia Księżak
Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@turysci.pl
turystyka Lotniska i linie lotnicze polska świat poradnik podróżnika quizy