Turysci.pl Lotniska i linie lotnicze "Oparzenia, zniekształcenia i cierpienie 6-latki". Rodzina pozywa linię lotniczą
Fot. Shutterstock_Robert Kyllo

"Oparzenia, zniekształcenia i cierpienie 6-latki". Rodzina pozywa linię lotniczą

15 lutego 2024
Autor tekstu: Paulina Pacholec

Sześcioletnia dziewczynka leciała z mamą samolotem. Podczas podróży spadł na nią gorący posiłek. Doprowadziło to do oparzenia małej pasażerki i oszpecenia jej twarzy. Rodzina twierdzi, że to wina przewoźnika i domaga się ogromnego odszkodowania.

Dziecko doznało poważnych, trwałych uszkodzeń ciała. Rodzina dziecka złożyła pozew przeciwko linii lotniczej.

Wypadek na pokładzie samolotu

Do dramatycznego wypadku na pokładzie samolotu lecącego z Tel Awiwu do Newark w USA. Michal Fefferman podróżowała z córką. Podczas serwowania pierwszego posiłku, mama sześcioletniej dziewczynki wzięła od stewarda tacę z jedzeniem i umieściła ją na składanym stoliku swojego dziecka. Nie zauważyła, że stolik był uszkodzony i pochylony, a jedzenie było bardzo gorące.

Taca, na której znajdował się posiłek, zsunęła się na dziewczynkę, a zawartość wylała się na nią. Kobieta szybko wezwała personel pokładowy, ale z jej relacji wynika, że załoga nie miała zbyt wielu możliwości pomocy. Okazało się, że samolot nie miał niezbędnych środków medycznych do leczenia oparzeń. Mimo, że wypadek miał miejsce półtora roku temu, rodzina zdecydowała się wystąpić na drogę sądową dopiero teraz, gdy podstawowe leczenie zostało zakończone.

Pozew przeciwko linii lotniczej United Airlines

Według pozwu przeciwko linii lotniczej United Airlines, który został złożony w drugim tygodniu lutego i trafił do sądu, dziewczynka ma blizny oraz zniekształcone ciało. Matka dziecka twierdzi, że przewoźnik nie ostrzegł pasażerów, że podawane podczas lotów ciepłe posiłki mogą być na tyle gorące, że mogą spowodować oparzenia. Linia lotnicza nie prowadziła też kontroli stolików, co doprowadziło do zsunięcia się tacy z zawartością.

W pozwie przeciwko United Airlines zarzuca również, że linia lotnicza nie wyposażyła swoich samolotów w odpowiednie środki pierwszej pomocy w przypadku oparzeń. Dodatkowo, personel pokładowy nie był przeszkolony w zakresie podawania posiłków małym dzieciom ani w sposobach zabezpieczania poparzeń.

Odpowiedzialność linii lotniczej podczas lotu

W dokumencie czytamy: "Domagamy się przeszłego i przyszłego odszkodowania o charakterze nieekonomicznym za doznane urazy, oparzenia, zniekształcenia, blizny, przebarwienia, deficyty neurologiczne, upośledzenie, ból , cierpienie, udrękę psychiczną, niepokój emocjonalny, niedogodności, upokorzenie, zawstydzenie i utratę umiejętności cieszenia się życiem, których dziewczynka doświadczyła w przeszłości i będzie nadal doświadczać w przyszłości".

Poza pozwem za zaniedbanie, rodzina zgłosiła również roszczenie zgodnie z postanowieniami Konwencji Montrealskiej. Ta konwencja nakłada na linie lotnicze całkowitą odpowiedzialność za wszelkie obrażenia odniesione przez pasażerów podczas międzynarodowych lotów. Dla linii lotniczych jest znacznie trudniej bronić się przed roszczeniami, chociaż kwota dostępnego odszkodowania pieniężnego dla ofiar jest ograniczona.

Źródło: paddleyourownkanoo.com

Miał być urlop marzeń z TUI. Wszystko prysło, kiedy weszli do hotelu
Tajemnicze tablice na plażach w raju Polaków. Rozumieją je nieliczni
Obserwuj nas w
autor
Paulina Pacholec
Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@turysci.pl
turystyka Lotniska i linie lotnicze polska świat poradnik podróżnika quizy