loty problemyfot. unsplash.com/Jordan Sanchez

Są państwa, do których loty są możliwe. Przewoźnicy mają jednak kolosalne problemy

Loty w większości europejskich państw zostały wstrzymane. Mimo to jest kilka miejsc, do których przewoźnicy mogą wykonywać rejsy pasażerskie. Może to jednak nie wystarczyć, żeby utrzymać całą branżę

Loty w większości państw w Europie zostały wstrzymane. Są jednak państwa, między którymi połączenia lotnicze wciąż funkcjonują. Najważniejsze lotniska cały czas jednak świecą pustkami, a linie lotnicze stoją przed największym kryzysem w historii.

Jest data znoszenia kolejnych obostrzeń w Polsce. Premier oficjalnie zabrał głos ws. hoteliJest data znoszenia kolejnych obostrzeń w Polsce. Premier oficjalnie zabrał głos ws. hoteliCzytaj dalej

Loty do niektórych państw wciąż możliwe

W wielu państwach Europy, w tym w Polsce, ruch lotniczy został kompletnie wstrzymany. W innych, aby wsiąść na pokład samolotu musimy wskazać konkretny powód, jak na przykład praca lub powrót do domu. Są jednak państwa, w których można podróżować bez podania przyczyny.

Do tych krajów należą Szwecja, Holandia i Wielka Brytania, które zezwalają swoim obywatelą na podróż bez podania ważnej przyczyny. Oficjalnie jednak odradzają zbędne przemieszczanie się. Na lotniskach nikt jednak nie wymaga specjalnych dokumentów.

Przewoźnicy latają mimo drastycznych cięć

Główne europejskie linie lotnicze wciąż obsługują kilka połączeń. Musiały jednak okroić liczbę lotów nawet o 90%. Do przewoźników wciąż wykonujących rejsy należą British Airways, KLM, Air France, SAS, Lufthansa czy Alitalia.

W patowej sytuacji zdaje się być Ryanair, który zmuszony był uziemić 99% swojej floty. Obecnie wykonuje jedynie połączenia jedynie z lotniskami w Irlandii i Wielkiej Brytanii oraz w wyjątkowych sytuacjach do Berlina, Amsterdamu czy Brukseli. EasyJet zawiesił wszystkie swoje loty, jednak zaczął przyjmować już rezerwacje na koniec maja.

Najambitniejsze plany zapowiedział Wizzair, który już w maju planuje wznowić połączenia z Wiednia i Londynu-Luton do ponad 20 portów lotniczych, w tym np. Walencji i Mediolanu.

Jak wynika z danych Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych, ruch lotniczy na terenie Europy spadł o 90%. Jednym z efektów tego zjawiska jest znaczne wydłużenie czasu podróży oraz konieczność międzylądowania na trasach.

Pustkami świecą również największe i najważniejsze europejskie lotniska. Heathrow, które kiedyś obsługiwało ponad 1000 samolotów dziennie, dzisiaj przyjmuje około 2-3 samoloty, głównie repatriacyjne. Znacznie zwiększyła się jednak liczba przewozów towarowych. W zeszłym tygodniu lotnisko zanotowało ponad 10-krotnie większą liczbę takich lotów.

Eksperci przewidują, że nie uda się zakończyć kryzysu szybko, nawet w miarę znoszenia restrykcji przez poszczególne państwa. Według Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych linie lotnicze mogą stracić nawet 314 miliardów USD.

Dzisiaj grzeje: 1.Wznowią działalność pełni strachu. Co trzeci właściciel zapowiada obniżenie cen za granicą
2. Waloryzacja emerytur według nowych zasad? Seniorzy będą mogli dostawać więcej

- Spodziewamy się, że kryzys z nami zostanie, tak samo, jak zostanie z nami wirus - powiedziała Komisarz UE ds. transportu Adina Valean. Zapowiada również, że w tym momencie nie można przewidzieć, kiedy linie lotnicze będą mogły w pełni wznowić swoją działalność operacyjną.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Szumowski nie pozostawił wątpliwości. Zaapelował wprost do milionów Polaków
  2. Laboratorium w Wuhan zostało zaatakowane. Cyberprzestępcy chcą poznać prawdę na temat pochodzenia wirusa
  3. W momencie największej liczby zgonów życie w europejskim kraju wygląda tak samo. Bary, galerie i sklepy działają normalnie
  4. Szkoły zostają zamknięte, wiadomo kiedy dzieci wrócą do szkół. Rząd we Włoszech podjął decyzję
  5. Wakacje 2020 będą inne niż wszystkie inne. Eksperci zdradzili, jak będą wyglądały, aż trudno uwierzyć
  6. Ile zarabia Robert Lewandowski? Najnowsze liczby zwalają z nóg

źródło: rmf24.pl

Następny artykuł