Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze polska świat poradnik podróżnika quizy
Turysci.pl > Na topie > Branża hotelarska i gastronomiczna apelują do turystów, żeby zostawiali napiwki
Ania Radke
Ania Radke 28.06.2021 23:17

Branża hotelarska i gastronomiczna apelują do turystów, żeby zostawiali napiwki

turyści
fot. Pixabay/ adam_gorka

Branża hotelarska i gastronomiczna apelują do turystów, aby zostawiali napiwki. Dyrektor generalny sieci hotelowej HEI Ted Darnall twierdzi, że pomoże to zatrzymać pracowników. Problem z personelem pojawia się nie tylko w Polsce, ale i na świecie.

Dyrektor generalny sieci hotelowej HEI twierdzi, że zatrzymanie pracowników zależy w dużej mierze od turystów. W rozmowie z Business Insider przyznał, że branża hotelowa ma problem z zatrzymaniem personelu.

– Ludzie podejmują pracę, po czym rzucają ją po trzech tygodniach – powiedział Darnall, dodając, że zdarza się, że ludzie nagle nie przychodzą do pracy.

Branża hotelarska apeluje do turystów, żeby dawali napiwki

Dyrektor generalny sieci HEI stwierdził, że podwyżka w postaci jednego dolara nie zatrzyma pracowników, ponieważ na rynku jest ogromna konkurencja.

Darnall na łamach Business Insider stwierdził, że właśnie napiwki, mogą powstrzymać pracowników przed odchodzeniem i ich zatrzymać, dlatego zachęca gości do zostawiania większej kwoty pracownikom.

Zauważa jednak, że wielu turystów rzadko nosi przy sobie gotówkę, dlatego zaproponował wprowadzenie dopłaty do transakcji. W ten sposób chce nakłonić turystów do zostawiania napiwków przy wymeldowaniu.

Zapowiedział zatem obligatoryjne napiwki do rachunków w hotelowych restauracjach. Jak dodał, rozważa również wprowadzenie dodatkowej opłaty manipulacyjnej od wszystkich transakcji kartą.

– Napiwki nie zastąpią wynagrodzeń, ale ich zwiększone kwoty będą miały 'emocjonalny wpływ' na pracowników – wyjaśnia Darnall. – Ważne jest, aby edukować klientów o tym, jak ciężko pracował personel i zachęcić gości do wyrażenia uznania poprzez zostawienie napiwku.

Warto jednak zauważyć, że pieniądze niekoniecznie trafią do konkretnego pracownika, któremu chcemy podziękować za profesjonalne wykonanie usługi. Darnall przyznał, że napiwki byłyby rozdzielane proporcjonalnie między pracowników, zgodnie z przepracowaną przez niech liczbą godzin.

Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres [email protected]

Artykuły polecane przez redakcję Turysci.pl: 

Źródło: Gazeta.pl

Tagi: Hotel Turyści