Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze okiem turystów polska europa świat poradnik podróżnika archeologia quizy
Turysci.pl > Europa > Awaryjne lądowanie samolotu z polskimi turystami w Burgas. Jest oświadczenie Wizz Air
Ania Radke
Ania Radke 02.08.2021 23:18

Awaryjne lądowanie samolotu z polskimi turystami w Burgas. Jest oświadczenie Wizz Air

the-plane-3738461 1280
fot. Pixabay/ HubertPhotographer

Samolot Airbus A320-200 linii Wizz Air lecący z Burgas do Warszawy krótko po starcie lądował awaryjnie - dowiedział się portal Gazeta.pl. Przewoźnik potwierdził, że przyczyną było zderzenie z ptakiem.

Samolot lądował awaryjnie na lotnisku w bułgarskim Burgas, zaledwie kilka minut po wzniesieniu się w powietrze. Do zdarzenia doszło w poniedziałek kilka minut przed godz. 10 polskiego czasu.

Samolot Wizz Air musiał zawracać na lotnisko w Burgas

Czytelnik portalu Gazeta.pl poinformował redakcję, że pasażerowie samolotu Wizz Air z Burgas do Warszawy „kilkadziesiąt sekund po starcie usłyszeli uderzenie z prawej strony, po czym silnik zaczął warkotać".

- Kilka minut później pilot poinformował nas, że zderzyliśmy się z ptakiem i konieczne jest lądowanie w Burgas - mówi w rozmowie z portalem Gazeta.pl turysta z Polski. - Samo lądowanie przebiegło bezproblemowo, choć zdenerwowanie pasażerów było odczuwalne.

Następnie pasażerów poproszono o zabranie ze sobą bagaży i skierowano ich do terminala. Później otrzymali także wiadomości z informacją o „opóźnieniu lotu" oraz przeprosiny za „niedogodności".

Wizz Air komentuje zdarzenie w Burgas

Przewoźnik potwierdził w oświadczeniu przesłanym portalowi Gazeta.pl, że samolot z Burgas do Warszawy lotu W6 2857 „został zawrócony na lotnisko w Burgas z przyczyn technicznych".

Jak dodano, lądowanie przebiegało bez dodatkowych zakłóceń, a maszyna obecnie przechodzi przeglądy serwisowe. Linia lotnicza zapewniła również podróżnym samolot zapasowy w Burgas.

Pasażerom zapewniono także przekąski na lotnisku, poinformowano o ich prawach i możliwościach oraz zaoferowano alternatywny lot lub pełny zwrot kosztów - przekazał przewoźnik w oświadczeniu.

- Wizz Air przeprasza wszystkich pasażerów za niedogodności, ale bezpieczeństwo pasażerów i załogi jest naszym priorytetem - napisał przewoźnik.

Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres [email protected]

Artykuły polecane przez redakcję Turysci.pl: 

Źródło: Gazeta.pl