Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze okiem turystów polska europa świat poradnik podróżnika archeologia quizy
Turysci.pl > Polska > Mają tylko 2 minuty, wielka burza wokół bonu turystycznego. Wielu nie skorzysta
Bartek Wojnowski
Bartek Wojnowski 17.08.2020 09:10

Mają tylko 2 minuty, wielka burza wokół bonu turystycznego. Wielu nie skorzysta

Wyjazd z bonem i problemami.
Fot. Wikipedia.org/Aw58/CC BY-SA 4.0/https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en

Wyjazd na tegoroczne wakacje to nie tylko problem koronawirusa, ale i karkołomnej biurokracji. Głośno zapowiadany bon turystyczny już wszedł w życie i część urlopowiczów faktycznie korzysta ze świadczenia, jednak niektórzy beneficjenci nadal czekają na dopełnienie procedur. Jednak z rozmówczyń Money.pl napisała do redakcji, że co prawda na jedno dziecko otrzymała “wakacyjne 500+”, ale już na syna - nie.

Wyjazd pod znakiem urzędów

Rozmówczyni Wirtualnej Polski relacjonuje, iż faktycznie otrzymała świadczenie na córkę, jednak druga pociecha nadal czeka na swój bon. W pierwszej kolejności kobieta zadzwoniła pod specjalną infolinię dla beneficjentów, jednak odesłano ją do przedstawicielstwa ZUS-u. Tam z kolei urzędnicy stwierdzili, że wyjazd z bonem jest regulowany przez Polską Organizację Turystyczną.

Batalia beneficjentki nadal trwa, a przebiega pod znakiem kilku lub nawet kilkunastu wniosków - m.in. o uwierzytelnienie prawa do poboru świadczenia. Jest to przypadek o tyle kontrowersyjny, że na platformie PUE kobieta przesłała dokumenty obu pociech. Niestety, ZUS deklaruje, iż nie ma limitu czasowego na rozpatrzenie wszystkich wniosków. Może się okazać, że najbliższy wyjazd odbędzie się bez bonu. Jednak to nie jedyne problemy z programem rządu.

Dwie minuty na wyjazd

Jak zauważają dziennikarze portalu Money.pl, również przedsiębiorcy mają problem z realizacją świadczenia. Okazuje się, że o ile kompleksy obsługujące gości w recepcjach nie mają większych komplikacji, to placówki z systemem online muszą umawiać się na konkretne godziny. Chodzi przede wszystkim o czas realizacji kodu od momentu otrzymania przez beneficjenta, do chwili skanu. Tak też wyjazd zainteresowanego zależy od dwóch minut ważności.

- Aby zrealizować płatność, muszę umówić się z klientem na konkretną godzinę, a i to nie daje pewności, że się uda. Klient dostaje kod, musi do mnie ten kod wysłać, mija więc już jakaś chwila. Ja muszę być wówczas przy komputerze i mam parę sekund, żeby wklepać kod do systemu. Inaczej przepada i całą procedurę trzeba zaczynać od nowa - relacjonował jeden z przedsiębiorców w rozmowie z Money.pl.

Jeżeli chcielibyście podzielić się historią ze swoich wakacji, rachunkiem z turystycznego miejsca, bulwersującą lub interesującą sytuacją, która Was spotkała lub której byliście świadkami podczas urlopu, zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres: [email protected].

Źródło: Money.pl

Po przepiękne zdjęcia i ciekawe treści turystyczne zapraszamy również na naszego Instagrama

Koniecznie obejrzyj nieziemsko prosty i szybki przepis na przepyszny posiłek!