Wizz Air wprowadza zmiany. Pasażerowie tracą ważny przywilej, nowe zasady od września
Węgierskie linie lotnicze Wizz Air, jeden z najpopularniejszych niskokosztowych przewoźników w Polsce, modyfikuje nie tylko siatkę połączeń. Teraz przyszła kolej na reformę zasad zwracania środków za bilety. Pasażerowie, zwłaszcza osoby często korzystające z usług przewoźnika, raczej nie będą zadowoleni z nadchodzących zmian.
Ważna zmiana w Wizz Air. Nowe zasady zwracania kosztów za odwołany lot
Podróżowanie tanimi liniami lotniczymi może być bardzo atrakcyjne pod względem kosztów, ale jednocześnie wiąże się z szeregiem wyzwań. Chodzi nie tylko o węższe fotele klasy ekonomicznej czy restrykcyjne zasady mówiące o tym, jaki maksymalny wymiar może mieć bagaż podręczny, ale również o ryzyko overbookingu czy odwołania lotu, np. wskutek nadzwyczajnych okoliczności.
Czytaj więcej: Polskie miasto docenione za granicą. Zimą jest najpiękniejsze. Wyprzedziło nawet Kopenhagę i Madryt
Odwołany czy opóźniony lot może stanowić podstawę do żądania odszkodowania od przewoźnika lotniczego. Na tym polu niejako wyróżniał się węgierski przewoźnik Wizz Air, który do tej pory w przypadku odwołania lub zmian w planie lotu oferował podróżnym trzy możliwości:
- pełny zwrot wartości biletów na konto bankowe lub kartę płatniczą używaną do zakupu biletu,
- zmianę rezerwacji na inny dostępny lot bez dodatkowych kosztów,
- zwrot w postaci Wizz Credits w wysokości 120% wartości biletów na konto Wizz Air, które można
wykorzystać na zakup kolejnych biletów.
Ostatnia z wyżej wymienionych opcji była atrakcyjnym rozwiązaniem, zwłaszcza dla osób planujących kolejne podróże z węgierskim przewoźnikiem. Wszystko wskazuje jednak na to, że w tym kontekście nadchodzą ważne zmiany.
Bonusy w Wizz Air należą do przeszłości. Pasażerowie nie będą zadowoleni
Jak informuje AirCashBack, zgodnie z najnowszym rozporządzeniem od września 2024 roku opcja zwrotu w wysokości 120% wartości biletu na konto Wizz została wycofana. Na ten moment pasażerów, którzy wybiorą zwrot środków na konto Wizz, będzie musiało zadowolić 100% kosztów, czyli dokładnie tyle samo, co w przypadku standardowego zwrotu na konto bankowe lub kartę płatniczą używaną do zakupu biletu. Modyfikacja Wiąże się to także z bardziej skomplikowanym procesem uzyskiwania zwrotów za bilety.
Czytaj więcej: Już nie arabscy turyści. Teraz kto inny zostawia pieniądze w Zakopanem. “To goście majętni”
O przyczynę niekorzystnej dla pasażerów zmiany zasad zwracania kosztów za odwołany lot w liniach lotniczych Wizz Air zapytała redakcja podroze.wprost.pl.
W ramach dążenia do ujednolicenia naszych zasad z obecnymi praktykami rynkowymi, dostosujemy zwroty w postaci kredytów WIZZ ze 120 proc. do 100 proc.. Poprzedni zwrot w wysokości 120 proc. był tymczasowym środkiem wprowadzonym po pandemii COVID-19, mającym na celu wsparcie naszych pasażerów w czasie bezprecedensowych zakłóceń. Chociaż ta zmiana dostosowuje nasze działania do standardów rynkowych, chcemy podkreślić, że pasażerowie niezmiennie pozostają w centrum naszej uwagi - przekazała Sasha Vislaus, managerka ds. komunikacji korporacyjnej w Wizz Air.
Nowe zasady zwrotów kosztów za odwołane loty w Wizz Air
Od września 2024 r. klienci linii Wizz Air, których lot został odwołany, mają do wyboru następujące opcje:
- Pasażerowie mogą otrzymać zwrot 100% wartości biletu na konto bankowe. Jednak zwrot ten nie odbywa się już automatycznie – należy skontaktować się z obsługą klienta przez Call Centre, co może wydłużyć proces i wiązać się z dodatkowymi opłatami. Zwrot środków może potrwać do 30 dni.
- Jeśli wybiorą zwrot w formie WIZZ Credits, nie ma możliwości zamiany tych środków na inną formę płatności, co oznacza, że pasażerowie muszą ponownie korzystać z usług Wizz Air.
- Zwrot 100% wartości biletu jest dostępny tylko na konto Wizz, które można wykorzystać na przyszłe rezerwacje.
Negatywne nastawienie wobec zmian dotychczasowej, uproszczonej polityki zwrotów za odwołane loty można obserwować w mediach społecznościowych. Internauci skarżą się na wydłużony czas oczekiwania na zwrot środków oraz na ograniczone możliwości wyboru rekompensaty. Czas pokaże, czy węgierski gigant będzie skłonny wprowadzić dodatkowe modyfikacje, aby uspokoić niezadowolonych podróżnych.