Turyści nagminnie robią to w hotelach. Szokujące wyznania sprzątaczek
Wielu urlopowiczów opuszcza pokoje hotelowe, nie upewniając się, że personel może przyjść i posprzątać bałagan. Niektórzy zwyczajnie sobie tego nie życzą, więc zawieszają taką informację na klamce na drzwiach. Co ciekawe, sprzątaczkom wcale się to nie podoba. Inni z kolei nie używają zawieszki prawidłowo, a później kierują skargi do recepcji.
Coraz częściej obserwuje się, że goście hotelowi zwyczajnie nie chcą, by ktoś podczas ich pobytu wchodził do pokoju. Nie wiedzą jednak, że sprzątaczki niekiedy tracą przez to pracę. O tym, co najbardziej denerwuje personel sprzątający w hotelach wyznała w “The Sun” Maria Mata i Antoinette Clerisier z Wielkiej Brytanii.
Z takimi widokami muszą mierzyć się sprzątaczki w hotelach
Okazuje się, że nie tylko pozostawiony bałagan po wymeldowaniu może zirytować sprzątaczki. Choć to część ich pracy, niektórzy turyści wyjątkowo im ją utrudniają. Maria Mata, która pracuje w “W Hotel San Francisco”, powiedziała w rozmowie z “The Sun”: “Odkąd zostałam sprzątaczką, wiem już, że przez cały pobyt nigdy nie zostawiłabym znaku NIE PRZESZKADZAĆ”.
“Być może goście myślą, że jak nie sprzątamy pokoju, jest nam łatwiej, ale kiedy pokój ma dwa, trzy dni bez sprzątania, jest bardzo brudno” - wyjaśnia Maria. Pracownicy hotelu mogą mieć dziesiątki pokoi oczekujących na sprzątanie w ciągu jednego dnia, a wyjątkowo brudny może znacznie opóźnić ich pracę.
“Kiedy pokoje nie są sprzątane przez wiele dni, są one o wiele brudniejsze i trudniejsze do czyszczenia. Otworzyłam drzwi i zobaczyłam ogromne sterty śmieci, brudnych pieluch i gnijącego jedzenia, które muszę sprzątnąć, żeby pokój był gotowy na przyjęcie kolejnego gościa” - wyznaje kolejna pracownica, Antoinette Clerisier.
Przez turystów sprzątaczki mogą stracić część wypłaty lub pracę
Podróżni nie zdają sobie sprawy z tego, że codzienne, regularne sprzątanie jest dla pokojówek ważne, bowiem bez tego hotel może je zwyczajnie zwolnić, a już na pewno wypłacić niższą pensję. “Jeśli wystarczająca liczba gości nie będzie chciała korzystać z usług sprzątaczki, hotel powie mi, żebym nie przychodziła do pracy i stracę wypłatę” - wyznaje Maria.
Druga pracownica hotelu Antoinette Clerisier powiedziała, że niepozwolenie pokojówkom na wykonywanie ich pracy może mieć wpływ na ich źródła utrzymania. Wyjaśniła: “Nigdy nie zaniedbałabym codziennego sprzątania. Goście mogą pomyśleć, że pominięcie sprzątania pokoju pomoże i ułatwi pracę sprzątaczce, ale to nieprawda”.
Wystarczy poinformować recepcję hotelu
Pracownicy hotelu zachęcają gości, aby informowali recepcję o dokładnej godzinie, w której można posprzątać pokój, aby uniknąć marnowania czasu. “Mogą poprosić o określonej godzinie lub po określonej godzinie. W ten sposób sprzątaczki efektywnie wykorzystują swój czas, a jednocześnie uszczęśliwiają gości” - zdradza Antoinette.
Źródło: “The Sun”