Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze polska świat poradnik podróżnika quizy
Turysci.pl > Lotniska i linie lotnicze > Samolot Lufthansy zawrócił po 20 minutach do Katowic. Załoga musiała szybko reagować
Angelika Czarnecka
Angelika Czarnecka 13.10.2023 18:54

Samolot Lufthansy zawrócił po 20 minutach do Katowic. Załoga musiała szybko reagować

Samolot Lufthansa
Fot.Shutterstock/Rudzenka

To z pewnością była jedna z najkrótszych podróży pasażerów, którzy znaleźli się w samolocie lecącym z Katowic do Frankfurtu. Niedługo po starcie pilot zorientował się, że nie ma wystarczającej ilości paliwa.

Samolot musiał zawrócić na lotnisko w Katowicach. 

Usterka w samolocie i szybka reakcja pilota

Na pokładach samolotów często dochodzi do nietypowych incydentów. Najczęściej są to awantury, które wszczynają niesforni i agresywni pasażerowie. Taki lot z pewnością dla pozostałych podróżnych nie należy do przyjemnych. Nie zawsze jednak podróż psują pasażerowie. Przekonali się o tym ci, którzy znaleźli się w samolocie lecącym z Katowic do Frankfurtu.

Samolot linii Lufthansa zdążył wystartować z lotniska, jednak po 20 minutach na nie powrócił. Powodem była usterka w maszynie. Pasażerowie byli w szoku i wielu z pewnością popsuło to plany. 

W samolocie linii Lufthansa zabrakło paliwa

Podczas lotu pilot, załoga i pasażerowie bardzo szybko zaczęli zauważać, że z samolotem jest coś nie tak. Jak się okazało, w maszynie pojawiła się usterka wskaźnika paliwa, którego najzwyczajniej było za mało, żeby bezpiecznie dolecieć do miejsca docelowego - Frankfurtu.

Nie takiej podróży spodziewali się pasażerowie. Zamiast 1,35-godzinnego lotu, samolot leciał zaledwie 20 minut. 

Lot do Frankfurtu w Niemczech został opóźniony

Dzięki szybkiej reakcji pilota samolot bezpiecznie powrócił na lotnisko w Katowicach, gdzie uzupełniono braki paliwa. Maszyna ponownie wystartowała o godzinie 11:33. “Nie ogłoszono stanu awaryjnego i bezpieczeństwo na pokładzie w żadnym momencie nie było zagrożone".

"Samolot wylądował normalnie w Katowicach. Przepraszamy za wszelkie niedogodności. Bezpieczeństwo naszych pasażerów i załóg jest dla nas zawsze najwyższym priorytetem” - czytamy w treści oświadczenia rzecznika linii lotniczych wysłanego do Simply Flying.