Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze okiem turystów polska europa świat poradnik podróżnika archeologia quizy
Turysci.pl > Na topie > Pasażerowie: Ryanair jedną z linii najgorzej dbających o klientów. Jeden aspekt skrytykowano szczególnie
Adrian Rybak
Adrian Rybak 14.01.2021 12:08

Pasażerowie: Ryanair jedną z linii najgorzej dbających o klientów. Jeden aspekt skrytykowano szczególnie

Ryanair na dnie rankingu
unsplash.com/ Markus Winkler

Ryanair i Virgin Atlantic poradziły sobie najgorzej z pandemią koronawirusa według ankieterów "Which? Travel". Aż 8 na 10 osób biorących udział w badaniu było niezadowolonych z formy zwracania pieniędzy za odwołane loty.

Porażka Ryanaira i Virgin Atlantic

Jedna trzecia osób biorących w ankiecie powiedziała, że na zwrot pieniędzy czekali więcej niż trzy miesiące. Co ważne, żaden z ankietowanych nie dostał pieniędzy w obiecanym przez firmę terminie.

Sprawę skomentował rzecznik prasowy firmy Virgin Atlantic. Mężczyzna przyznał, że pieniądze zostały oddane z opóźnieniem w szczytowym momencie pandemii, Dodaje jednak, że w listopadzie powrócono do rozwiązania problemu, co według niego, jest zgodne z obietnicami.

- Zdajemy sobie sprawę, że u szczytu pandemii ogromna liczba otrzymanych przez nas wniosków o zwrot pieniędzy w połączeniu z ograniczeniami w naszych zespołach i systemach spowodowała, że przetwarzanie zwrotów trwało dłużej niż zwykle. Szczerze przepraszamy za to naszych klientów - powiedział rzecznik. 

Zaznaczył, że wszystkie zwroty pieniędzy odbyły się w drugim terminie. Według niego, plan został zrealizowany prawidłowo. Po uregulowaniu wszelkich zaległości w tym temacie, powrócono do regularnego zwracania pieniędzy w normalnych ramach czasowych. O innej ciekawostce na temat Virgin Atlantic przeczytasz tutaj.

W ankiecie najlepiej wypadły linie lotnicze et2, ponieważ aż 76 procent klientów było zadowolonych z obsługi. Z badania wynika, że klienci tej firmy dostali zwrot pieniędzy najpóźniej 28 dni po ogłoszeniu odwołania lotu.

Na drugiej pozycji znalazł się przewoźnik TUI. 57 procent ankietowanych było zadowolonych z ich usług. Dalej pojawiły się British Airways, które zdobyły wynik 50 procent, oraz EasyJet, które uzyskały 45 procent zadowolenia. 

Samolot Virgin Atlantic, fot. wikimedia.commons/Eluveitie/ CC BY-SA 3.0/https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/deed.pl

Najbezpieczniejsze linie lotnicze na świecie

Kilka dni temu w naszym serwisie pisaliśmy, że Airline Rating stworzył ranking najbezpieczniejszych linii lotniczych na świecie. Badanie przeprowadzane jest co roku, ale tym razem wzięto pod uwagę także restrykcje wynikające z pandemii. 

Tegorocznym zwycięzcą pod względem podróży okazał się australijski przewoźnik Qantas. Wyróżniono dbałość o jakość pracy pilotów wracających za stery maszyn oraz przeprowadzanie dla nich dodatkowych szkoleń. Dodatkowo firma jeden dzień poświęca na dbanie o zdrowie psychiczne swoich pilotów. 

To nie jest pierwszy raz, kiedy firma z Australii wygrywa to zestawienie. Stało się tak już 6 razy. Qantas nie jest jedyną linią lotniczą z tej strony świata, która znalazła się na podium. Trzecie miejsce zajęła Air New Zeland, którą wyprzedził jedynie Qatar Airways. Pełną listę można znaleźć tutaj.

Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres [email protected]

Samolot Qantas, fot. wikimedia.commons/Eluveitie/ CC BY-SA 3.0/https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/deed.pl

Źródło: Onet, Fly4Free