Polacy zabrali głos. Ujawniono wakacyjne plany, ogromne zaskoczenie
Polacy nie chcą rezygnować z wakacyjnych wyjazdów, pomimo zagrożenia epidemicznego i kryzysu, jaki niedawno się rozpoczął. Zmianom uległy przede wszystkim wybory dotyczące miejsca pobytu i obiektów noclegowych. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Profitroom, prawie 80 procent z nas deklaruje, że planuje podróż jeszcze w tym roku.
Polacy wzięli udział w badaniu internetowym
Marcin Dragan jest założycielem firmy Profitroom, która obsługuje systemy rezerwacyjne hoteli. Poinformował, że autorzy badania ankietowego chcieli sprawdzić, jak dalece epidemia koronawirusa wpłynie na wakacyjne plany Polaków. Pytania byly pomocne w określeniu preferencji turystów i dopasowaniu oferty tak, by spełniała ich wymagania. Ankietę wypełniło 10 tys. osób z całego kraju, dzięki udostępnieniu jej w panelu on-line w drugiej połowie kwietnia.
- Aż 80 proc. wszystkich respondentów planuje w tym roku wyjazd wakacyjny, ale ponad 90 proc. z nich zamierza wypocząć w kraju. Zdecydowana większość Polaków wciąż czeka na rozwój sytuacji i jeszcze nie dokonała rezerwacji pobytów – ujawnili autorzy badania.
Prawie 70 proc. respondentów zadeklarowało chęć wyjazdu na wakacje w lipcu lub sierpniu, a nieco ponad jedna trzecia zakłada, że wybierze termin wczesno-jesienny, we wrześniu lub październiku. Większość osób chce wyjechać na tydzień, a co trzeci ankietowany planuje dwutygodniową podróż. Jeśli deklaracje osób biorących udział w badaniu okażą się prawdziwe, to zarezerwowanie jakiegokolwiek noclegu w Polsce będzie bardzo trudne. Dla wielu osób może po prostu zabraknąć miejsc. Otwarcie hoteli jest planowane na drugi etap "odmrażania" gospodarki, więc czas na wakacyjny urlop będzie ograniczony.
Polskie atrakcje będą oblegane jak nigdy dotąd
Wakacje w kraju już dawno nie cieszyły się taką popularnością, co jest ogromnym zaskoczeniem. To, na co zwrócimy szczególną uwagę w tym roku, to przygotowanie obiektów noclegowych pod względem bezpieczeństwa epidemicznego. Wyniki badań ujawniają, że aż 90 procent respondentów uważa to za niezwykle istotne.
- Najczęściej wymieniane przez respondentów działania to częsta dezynfekcja powierzchni wspólnych, punkty do dezynfekcji rąk, zmiany w funkcjonowaniu restauracji czy ograniczenie liczby przebywających w miejscach wspólnych – podali autorzy.
Choć mogłoby się wydawać, że pandemia i ryzyko zakażenia wpłynie na chęć pozostania w domach, zew podróży oraz chęć oderwania się od codzienności jednak są zdecydowanie silniejsze.
Kryzys gospodarczy znacznie uszczuplił portfele wielu osób, ale 61 procent badanych nie zamierza zmieniać wakacyjnego budżetu względem ubiegłego roku. Co czwarta rodzina wyda mniej, ale nawet 10 procent ankietowanych jest gotowych wydać więcej niż na zeszłoroczne wakacje. Według dr. hab. prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu Jacka Trębeckiego wyniki badania były do przewidzenia. Wielu z nas jest przyzwyczajonych do wyjazdów, które stały się corocznym rytuałem. Niewiele osób zdecyduje się zrezygnować z wakacji, ponieważ większość woli dostosować plany do możliwości finansowych.
Źródło: podroze.dziennik.pl