Zostało tylko 10 dni, Polacy muszą się śpieszyć. Jak nie zdążysz, nie dostaniesz żadnych pieniędzy za odwołane wakacje
Z tego artykułu dowiesz się:
-
ilu organizatorów turystyki złożyło już wnioski o zwrot pieniędzy dla klientów
-
jak przebiega wypłacanie środków
-
jak funkcjonuje Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny i kto może z niego korzystać
W związku z epidemią i licznymi ograniczeniami dotyczącymi między innymi przemieszczania się , jakie były ogłaszane w tym roku, zarówno wielu organizatorów turystyki, jak i ich klientów straciło pieniądze. Do 31 grudnia wciąż można składać wnioski o zwrot z powodu odwołanych wakacji, o czym przypomina Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. O szczegółach informuje Polsat News.
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez UFG w Polsce nadal są osoby, które mogą ubiegać się o pieniądze w związku z odwołanymi wczasami . Dotyczy to zarówno podróżnych, jak i organizatorów. Środki wypłacane są z Turystycznego Funduszu Zwrotu. Komentarza w tej sprawie udzielił już Marek Niechciał z zarządu UFG.
Zostało 10 dni, by złożyć wniosek o pieniądze z powodu odwołanych wakacji
Michał Niechciała zaznaczył, że fundusz ma wystarczające środki, by zwrócić pieniądze wszystkim zainteresowanym . Ze względu na to, że nie wszyscy jeszcze złożyli wnioski o zwrot, urzędnik podkreślił, że nadal jest czas.
– Dotyczy to wyłącznie nowych wniosków. Wnioski, które zostały już złożone, będą rozpatrywane i wyjaśniane również po 31 grudnia 2020. Po tym dniu będzie również istniała możliwość korekty wniosku złożonego do dnia 31 grudnia – słowa Marka Niechciała z zarządu UFG cytuje serwis Polsat News.
Marek Niechciał oszacował, że według najnowszych danych Turystycznego Funduszu Zwrotu łączna kwota do zwrotu nie wynosi więcej niż około 260 milionów złotych wobec 300 milionów złotych pierwotnie przeznaczonych na wypłaty. Dotyczy to połączonych wniosków podróżnych i organizatorów turystyki.
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Turystyczny Fundusz Zwrotu, już ponad 270 firm złożyło wnioski o zwroty pieniędzy na rzecz swoich klientów . Z wyliczeń wynika, że na konta ponad 85 tysięcy podróżnych powinno trafić 258 milionów złotych . Natomiast podróżni złożyli blisko 94 tysięcy wniosków.
– Do tej pory na konta podróżnych, którzy złożyli wnioski do UFG, wpłynęło już ponad 100 mln zł – dodaje Marek Niechciał.
Do 31 grudnia nadal można ubiegać się o pieniądze. Jak funkcjonuje UFG?
Polaków, którzy chcą odzyskać stracone pieniądze, nadal jest wielu. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Marka Niechciała z zarządu UFG, sumaryczna wartość roszczeń osiągnęła już ponad 300 milionów z powodu ponownego składania wniosków przez podróżnych w ramach korekt danych.
Z komentarza Niechciała wynika, że spójność w składanych przez podróżnych i przedsiębiorstw wniosków znacznie przyspiesza proces wypłacania środków. Wówczas, jak donosi Polsat News, UFG może wypłacić za odwołane z powodu pandemii imprezy turystyczne nawet blisko 15 milionów złotych dziennie. Do końca roku wypłaty mają wynieść nie mniej niż 120 milionów złotych , a Marek Niechciał zapewnia, że pieniądze wypłacane są codziennie i zgodnie z planem. Scenariusz na najbliższe dni uzależniony jest w dużej części od działań organizacji turystycznych.
– Otrzymały one w ostatnich dniach ważną informację do potwierdzenia, liczymy na szybką odpowiedź od organizatorów na naszą prośbę o potwierdzenie danych finansowych, gdyż zapewni to wypłaty kolejnej grupie podróżnych – słowa Marka Niechciała cytuje Polsat News.
Zainteresowani podróżni oraz organizatorzy turystyczni w godzinach 8:00-20:00 mogą dzwonić na numery infolinii 22 445 12 34 lub 22 255 23 23. Warto jednak pamiętać, że z powodu dużej liczby dzwoniących czas oczekiwania może być wydłużony. UFG na bieżąco publikuje też informacje na swoim portalu www.tfg.ufg.pl.
Na wsparcie finansowe czekają także właściciele obiektów noclegowych, którzy są w coraz trudniejszej sytuacji. O tym, jak obecnie działa branża turystyczna, opowiedział właściciel apartamentów w Zakopanem i okolicach.
Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres redakcja@turysci.pl.
Źródło: Polsat News