Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze okiem turystów polska europa świat poradnik podróżnika archeologia quizy
Turysci.pl > Polska > Nie uwierzycie, co Polacy wyprawiają w hotelach. Kreatywność gości nie zna granic
Magda Antoł
Magda Antoł 21.05.2023 15:02

Nie uwierzycie, co Polacy wyprawiają w hotelach. Kreatywność gości nie zna granic

Sypialnia
Fot. Pixabay

Po przyjeździe na miejsce wypoczynku kierujemy się prosto do hoteli. I jak my oczekujemy, że w naszych pokojach zastaniemy porządek, tak i właściciele obiektów oczekują, że ich goście będą przestrzegali regulaminów. Jednak jak to wygląda w praktyce?

Zazwyczaj to goście wystawiają opinię o hotelu. Teraz role się odwróciły i to za sprawą ankiety dla właścicieli, którą przygotowała strona Nocowanie.pl. Zapytano aż 600 gospodarzy o najczęstsze zachowania Polaków.

Polacy są bardzo wymagający

Okazuje się, że z roku na rok wymagania Polaków rosną (o ok. 20 proc.). Podobnie jak ceny noclegów. 41 proc. badanych właścicieli uważa, że oczekiwania gości są nieadekwatne, co do zakresu oferowanych usług. Tomasz Machała, prezes Nocowanie.pl, jest innego zdania. Według niego wygórowane wymagania Polaków nie zawsze takimi są. Czasami to gospodarze nie rozwijają swoich usług na tyle, aby ich obiekty wydawały się klientom wystarczająco atrakcyjnymi do spędzania w nich czasu.

Z drugiej strony goście oczekują pełnodobowej opieki hotelowej i to nawet tam, gdzie jej nie ma. 36 proc. ankietowanych skarży się na dostawanie telefonów późną nocą, które nie dotyczą spraw awaryjnych. Dobrą wiadomością jest to, że Polacy grzecznie traktują pracowników. Aż 97 proc. badanych odpowiedziało, że goście są uprzejmi i niekłótliwi.

Goście chcą różnorodności w posiłkach

Najchętniej gospodarze wypowiadali się na temat żywienia gości w hotelach. Co ciekawe Polacy oczekują ekologicznego i zdrowego jedzenia, m.in.: bezglutenowego pieczywa czy wegańskich wędlin. Chcą nawet dopasowanych posiłków do potrzeb zdrowotnych. 

O ile te wymagania jeszcze są możliwe do spełnienia, o tyle pojawiają się i takie, którym ciężko sprostać. W jednej z ankiet pojawił się przykład gości, którzy w ramach oszczędzenia na jedzeniu, postanowili przywieźć dla hotelu… własne ziemniaki.

Polacy nie szanują regulaminów i kradną

W ankiecie pojawiła się rubryka z najczęstszymi zachowaniami Polaków w hotelach. Opinie badanych wykazały, że goście mają spore problemy z poszanowaniem regulaminów obiektów. Aż 80 proc. właścicieli zwróciło uwagę na ignorowanie obowiązku segregowania śmieci. 

Polacy mają też problem z zachowaniem ciszy nocnej, informowaniem o wymeldowaniu, paleniem papierosów w pokojach czy pilnowaniem dzieci. U jednego z ankietowanych zdarzały się orgie. Goście również kłamią w przypadku swoich psich pupili. Zamiast łagodnych, małych zwierząt, przywożą wielkie i agresywne. 16 proc. badanych miało na tyle poważny problem z gośćmi, że musiało prosić o pomoc policję.

Niestety Polacy też kradną, o czym powiedziało 15 proc. badanych. Zazwyczaj są to małe sprzęty AGD, sztućce czy kubki. Wśród dziwniejszych “zdobyczy” pojawiły się mały dywan, tłuczek do mięsa, żarówki energooszczędne (w ich miejsce wkręcono zwykłe), a nawet oświetlenie sufitowe wyrwane z kartongipsu.

Źródło: Nocowanie.pl