Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze polska świat poradnik podróżnika quizy
Turysci.pl > Polska > Najdziwniejsze loty z polskich lotnisk. Aż trudno uwierzyć w takie rejsy i "odtajnianie" lotniska
Maja Lachowicz
Maja Lachowicz 31.03.2020 19:03

Najdziwniejsze loty z polskich lotnisk. Aż trudno uwierzyć w takie rejsy i "odtajnianie" lotniska

Lot wewnątrzkrajowy
Fot. unsplash.com/@drscythe

Lot wewnątrzkrajowy ma sens, jeśli odległość między miastami jest duża, a pokonanie odległości innymi środkami transportu niewygodne, czasochłonne lub nawet niemożliwe. Niektórych przewoźników poniosła fantazja i uruchamiali rejsy nawet na trasach poniżej 200 km.

Króki lot nad morze

Port lotniczy Koszalin-Zegrze Pomorskie był kiedyś popularny ze względu na bliskość morza i miejscowości turystycznych. Od 1965 r. lądowały tu samoloty z kilku miast w Polsce, a liczba obsługiwanych pasażerów była wyższa niż na wielu lotniskach w ostatnim roku.Nad morze można było polecieć nie tylko z Warszawy, ale też Krakowa, Katowic, Wrocławia i Rzeszowa. W lipcu 1976 r. port obsłużył 15 tys. pasażerów, a w ciągu całego roku ponad 40 600 osób. Rekord padł w 1979 r. kiedy lotnisko w Koszalinie obsłużyło 85 tys. pasażerów.

Częstochowa również miała swoje 5 minut. Gdy lotnisko w Katowicach było w remoncie (1983 r.), cały ruch lotniczy przeniesiono do Rudników nieopodal Jasnej Góry. W tym właśnie czasie pełniło też funkcje międzynarodowe, za sprawą pielgrzymki papieża Jana Pawła II. Dziennikarze z całego świata przylatywali na maleńkie lotnisko, by transmitować wydarzenie na żywo. W tym samym roku powstało połączenie Częstochowa - Koszalin oraz kilka innych, które istniały do końca sezonu letniego.

Tajne lotnisko, o którym wszyscy wiedzieli

Słupsk-Redzikowo kojarzy się teraz z tarczą antyrakietową. Na początku XX wieku powstało tam lotnisko wojskowe, o którym wiedzieli wszyscy, chociaż nie można było o tym mówić, ponieważ było tajne. Gdy w 1975 r. powstało województwo słupskie, władze zdecydowały się utworzyć tam port pasażerski. Problemem była jednak tajność lotniska, które trzeba było "odtajnić". Pierwszy rejs odbył się na trasie Warszawa - Słupsk - Warszawa, potem ruszyły też regularne rejsy do Katowic i Wrocławia. Kariera tego lotniska zakończyła się w 1991 roku, kiedy okazało się, że jest zupełnie nieprzydatne.

W 2012 r. z okazji Mistrzostw Europy w piłce nożnej pojawiło się wiele pomysłów na krótkie połączenia międzymiastowe. 12 lotów dziennie z Gdańska do Warszawy, 4 razy dziennie z Gdańska do Krakowa, Poznania i Łodzi, 12 lotów dziennie z Warszawy do Wrocławia, 6 dziennie do Szczecina i aż 4 loty na trasie Warszawa - Łódź, Taki pomysł miał przewoźnik OLT Express, o którym poinformował na konferencji prasowej 5 czerwca 2012 r. Ostatecznie nie było możliwości polecieć z Łodzi do Warszawy, co nie dziwi wiedząc, że trasa pomiędzy miastami wynosi niewiele ponad 100 km.

Źródło: Fly 4 free

Powiązane
sklep
Puste półki i wysokie ceny. Kryzys ryżowy zatacza coraz szersze kręgi. Polska nie jest na niego odporna
Karol Nawrocki, Rafał Trzaskowski
Nowy sondaż prezydencki przed II turą. Polacy wskazali swojego faworyta, jest zwrot akcji