Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze polska świat poradnik podróżnika quizy
Turysci.pl > Polska > Hotelarze chcą systemowego wsparcia w organizacji noclegów dla uchodźców
Ania Radke
Ania Radke 11.03.2022 13:07

Hotelarze chcą systemowego wsparcia w organizacji noclegów dla uchodźców

EN 01514199 1923
fot. Marek BAZAK/East News

Hotelarze masowo zaoferowali pomoc uchodźcom z Ukrainy, oferując im darmowy nocleg i wyżywienie. Niestety, pomoc wiąże się z kosztami, a wiele obiektów nie jest w stanie jednocześnie prowadzić działalności charytatywnej i zarobkowej. Dlatego branża oczekuje od rządu systemowego wsparcia w organizacji udzielania noclegów uchodźcom.

Inwazja Rosji na Ukrainę jest wielką tragedią dla naszych wschodnich sąsiadów, którzy masowo ruszyli w poszukiwaniu schronienia poza granicami swojego kraju. Polacy nie pozostali obojętni na ich krzywdę i wyciągnęli do nich pomocną dłoń.

Ogromnym wsparciem wykazali się również właściciele hoteli, którzy udostępniają bezpłatnie swoje pokoje, wyżywienie, organizują zbiórki rzeczowe, przekazują wsparcie finansowe i potrzebne produkty, a nawet pomagają sprowadzać do Polski rodziny swoich ukraińskich pracowników.

Polscy hotelarze apelują o pomoc do rządu

Marcin Mączyński z Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego w rozmowie z PAP stwierdził, że trudno dokładnie określić, na jak długo hotelom wystarczy własnych zasobów, by udzielać bezpłatnej pomocy. Przypomnijmy, że branża przez pandemię COVID-19 wciąż jest w bardzo złej sytuacji finansowej.

— Dlatego oczekujemy od rządu systemowego i partnerskiego podejścia do organizacji udzielania noclegów dla uchodźców z Ukrainy — powiedział. Dodał przy tym, że rząd nie powinien wykorzystywać dramatycznej sytuacji i przerzucać ciężaru pomocy na właścicieli obiektów hotelarskich.

Mączyński odniósł się również do pojawiających się w mediach społecznościowych informacji o tym, że hotele podnoszą ceny, wykorzystując kryzys związany z uchodźcami.

Przypomniał, że na długo przed rosyjską agresją na Ukrainę, hotelarze zapowiadali podwyżki w związku z rosnącymi kosztami towarów, a także cenami gazu i energii oraz wynagrodzeń. Cena za nocleg wzrasta również wraz z zajętością pokoi. Podobny mechanizm zarządzania ceną funkcjonuje np. w liniach lotniczych.

— Gdy standardowych pokoi w systemie rezerwacyjnym już nie ma, a pozostały dostępne wyłącznie pojedyncze ekskluzywne apartamenty, to może spowodować to mylne wrażenie, że każdy pokój właśnie tyle kosztuje — wyjaśnił.

Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres [email protected]

Artykuły polecane przez redakcję Turysci.pl: 

źródło: Turysci.pl

Tagi: