Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze polska świat poradnik podróżnika quizy
Turysci.pl > Turystyka > "All inclusive? Nie, dziękuję!". Kto szerokim łukiem omija biura podróży?
Natalia Księżak
Natalia Księżak 12.07.2024 08:34

"All inclusive? Nie, dziękuję!". Kto szerokim łukiem omija biura podróży?

turyści
fot.Canva

Choć oferty biur podróży kuszą rajskimi wakacjami all inclusive, to nie wszyscy ich klienci wybierają tę formę wypoczynku. Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego na zlecenie Travelplanet.pl “prawie 60 proc. nie zrobiło tego nigdy”. All inclusive nie jest opcją dla wszystkich. Kto i dlaczego omija biura podróży?

All Inclusive nie dla wszystkich. Travelplanet.pl zapytał o wakacje Polaków

Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez Travelplanet.pl, “tylko 1/3 respondentów skorzystała kiedykolwiek z oferty wczasów all inclusive”.  Ci, którzy jeżdżą na wakacje, ale nie all inclusive, to niemal w połowie turyści, którzy samodzielnie organizują sobie wyjazdy (45 proc.).

Czytaj więcej: Dofinansowanie wczasów dla seniorów. Oto jakie warunki trzeba spełnić

Co przekonuje do wakacji all inclusive klientów biur podróży i co skłoniłoby tych, którzy nie decydują się na zorganizowany wypoczynek? To również ujawniają odpowiedzi respondentów.
 

Co najbardziej przeszkadza Polakom na all inclusive?

W opinii badanych cena takiego wypoczynku w biurze podróży jest zbyt wysoka (42 proc.). Co piątemu badanemu stroniącemu od all inclusive przeszkadza hałaśliwa atmosfera i zbyt łatwy dostęp do alkoholu.

Spokojny, zorganizowanego wypoczynku nie wybierają seniorzy. All Inclusive nie są wymarzonymi wakacjami dla 60 proc. Polaków powyżej 55 roku życia, 64 proc. emerytów i rencistów i 67 proc. osób z wykształceniem zasadniczym oraz 71 proc. singli. Te grupy zadeklarowały, że nie skorzystają z takiej formy wczasów.

Jadę lub pojechałbym na All Inclusive bo…

Co przekonuje do wakacji all inclusive klientów biur podróży i co skłoniłoby tych, którzy nie decydują się na zorganizowany wypoczynek? Nie cena imprezy turystycznej, ale przede wszystkim brak stresu związanego z przygotowaniem wyjazdu.

Drugim co do ważności czynnikiem jest bezpieczeństwo. To, że touroperator zorganizuje pomoc w razie nieprzewidzianych zdarzeń, przekonuje 36 proc. klientów biur podróży i przekonałoby 26 proc. potencjalnych klientów. Najmniej istotnym czynnikiem jest kwestia szybkiego odzyskania pieniędzy, gdyby wyjazd nie doszedł do skutku.

Co ciekawe, jeśli 42 proc niekorzystających z All Inclusive uważa, że to zbyt drogie wakacje, to identyczny odsetek jeżdżących na takie wakacje twierdzi, że ich cena jest raptem niewiele wyższa od standardowej oferty ze śniadaniami i obiadokolacjami.

 

Kto omija biura podróży?

Według badania Travelplanet.pl 38 proc. dorosłych Polaków nigdy nie korzystało z ofert biur podróży. To najczęściej osoby z pokolenia Y i Z (25-34 lata – 46 proc.), mieszkańcy wsi (44 proc.), z południowo-wschodniej części kraju (lubelskie – 57 proc., podkarpackie – 51 proc.), z wykształceniem podstawowym (63 proc.) i zasadniczym (43 proc.).

Na drugim biegunie są klienci biur podróży korzystający z najbardziej luksusowej formuły wypoczynku. To przede wszystkim osoby dobrze wykształcone (licencjat – 42 proc., wyższe – 45 proc.) i takie, których dochód netto na osobę wynosi co najmniej 5500 zł (49 proc.). I regularnie korzystają z usług biur podróży. 2-4 lata temu było to 59 proc. badanych, w ubiegłym sezonie aż 78 proc.

Źródło: Travelplanet.pl