"All inclusive? Nie, dziękuję!". Kto szerokim łukiem omija biura podróży?
Choć oferty biur podróży kuszą rajskimi wakacjami all inclusive, to nie wszyscy ich klienci wybierają tę formę wypoczynku. Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego na zlecenie Travelplanet.pl “prawie 60 proc. nie zrobiło tego nigdy”. All inclusive nie jest opcją dla wszystkich. Kto i dlaczego omija biura podróży?
All Inclusive nie dla wszystkich. Travelplanet.pl zapytał o wakacje Polaków
Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez Travelplanet.pl, “tylko 1/3 respondentów skorzystała kiedykolwiek z oferty wczasów all inclusive”. Ci, którzy jeżdżą na wakacje, ale nie all inclusive, to niemal w połowie turyści, którzy samodzielnie organizują sobie wyjazdy (45 proc.).
Czytaj więcej: Dofinansowanie wczasów dla seniorów. Oto jakie warunki trzeba spełnić
Co przekonuje do wakacji all inclusive klientów biur podróży i co skłoniłoby tych, którzy nie decydują się na zorganizowany wypoczynek? To również ujawniają odpowiedzi respondentów.
Co najbardziej przeszkadza Polakom na all inclusive?
W opinii badanych cena takiego wypoczynku w biurze podróży jest zbyt wysoka (42 proc.). Co piątemu badanemu stroniącemu od all inclusive przeszkadza hałaśliwa atmosfera i zbyt łatwy dostęp do alkoholu.
Spokojny, zorganizowanego wypoczynku nie wybierają seniorzy. All Inclusive nie są wymarzonymi wakacjami dla 60 proc. Polaków powyżej 55 roku życia, 64 proc. emerytów i rencistów i 67 proc. osób z wykształceniem zasadniczym oraz 71 proc. singli. Te grupy zadeklarowały, że nie skorzystają z takiej formy wczasów.
Jadę lub pojechałbym na All Inclusive bo…
Co przekonuje do wakacji all inclusive klientów biur podróży i co skłoniłoby tych, którzy nie decydują się na zorganizowany wypoczynek? Nie cena imprezy turystycznej, ale przede wszystkim brak stresu związanego z przygotowaniem wyjazdu.
Drugim co do ważności czynnikiem jest bezpieczeństwo. To, że touroperator zorganizuje pomoc w razie nieprzewidzianych zdarzeń, przekonuje 36 proc. klientów biur podróży i przekonałoby 26 proc. potencjalnych klientów. Najmniej istotnym czynnikiem jest kwestia szybkiego odzyskania pieniędzy, gdyby wyjazd nie doszedł do skutku.
Co ciekawe, jeśli 42 proc niekorzystających z All Inclusive uważa, że to zbyt drogie wakacje, to identyczny odsetek jeżdżących na takie wakacje twierdzi, że ich cena jest raptem niewiele wyższa od standardowej oferty ze śniadaniami i obiadokolacjami.
Kto omija biura podróży?
Według badania Travelplanet.pl 38 proc. dorosłych Polaków nigdy nie korzystało z ofert biur podróży. To najczęściej osoby z pokolenia Y i Z (25-34 lata – 46 proc.), mieszkańcy wsi (44 proc.), z południowo-wschodniej części kraju (lubelskie – 57 proc., podkarpackie – 51 proc.), z wykształceniem podstawowym (63 proc.) i zasadniczym (43 proc.).
Na drugim biegunie są klienci biur podróży korzystający z najbardziej luksusowej formuły wypoczynku. To przede wszystkim osoby dobrze wykształcone (licencjat – 42 proc., wyższe – 45 proc.) i takie, których dochód netto na osobę wynosi co najmniej 5500 zł (49 proc.). I regularnie korzystają z usług biur podróży. 2-4 lata temu było to 59 proc. badanych, w ubiegłym sezonie aż 78 proc.
Źródło: Travelplanet.pl