Akcja na ratunek polskiej turystyki.Fot. Instagram.com/ urlopwkraju

Polska turystyka nie ma się najlepiej. Ruszyła akcja, która ma uratować branżę

Akcja Fundacji „Razem mierzymy wyżej” ma uratować polską turystykę. Celem organizatorów jest promocja nadal tracącej przez pandemię branży. W kampanię #urlopwkraju włączyli się też celebryci.

Akcja #urlopwkraju może być ostatnią nadzieją polskiej turystyki. Zamknięte pensjonaty, hotele, zamrożone turnusy i nadal wahające się biura podróży mogą przełożyć się na rychłą katastrofę sektora. Mimo zapowiedzi otwarcia granic branża krajowa potrzebuje ruchu na miejscu. Stąd też akcja Fundacji „Razem mierzymy wyżej”, która ma promować ideę spędzenia wakacji w Polsce.

Akcja uratuje polską turystykę?

Projekt cieszy się wsparciem m.in. celebrytów. Ambasadorami kampanii zostali Jacek Pałkiewicz (polski dziennikarz i podróżnik, odkrywca źródła Amazonki), Witold Casetti (prezenter znany m.in. z „Europa da się lubić”) oraz Marcin Mroczek (aktor serialowy i teatralny). Co więcej, akcja #urlopwkraju współpracuje również z 16 blogerami. To oni będą odpowiedzialni za główne materiały promocyjne. Dokładnie 5 dni temu wyruszyli w podróż po całej Polsce. Zapiski i nagrania z wyjazdu mogą przyczynić się do odbudowy całego sektora.

- #urlopwkraju to projekt, który powstał z potrzeby chwili i potrzeby serca. To akcja, dzięki której odkryjemy Polskę na nowo, zachwycimy się nią naprawdę. Zapraszamy wszystkich nie tylko do obserwowania naszych profili na Facebooku i Instagramie, śledzenia przygód naszych Podróżników, ale przede wszystkim do oznaczania swoich podróży hasztagiem #urlopwkraju, abyśmy razem mogli stworzyć turystyczną mapę Polski – podkreśla Agnieszka Szmidt, współorganizatorka kampanii promocyjnej.

Akcja blogerów na ratunek turystyce

6 czerwca kampanijna szesnastka wyruszyła w Polskę, aby odkryć nieznane zakamarki naszego kraju. Materiały zebrane podczas podróży będą wykorzystane podczas produkcji filmu oraz 16 e-booków. Mają to być przewodniki po poszczególnych województwach Polski. Akcja przewiduje także wsparcie samorządów oraz izb turystycznych. Owoce pracy podróżników mają być wykorzystane jako materiały promocyjne całego sektora. Co ciekawe, w akcję włączył się już znany aktor Michał Koterski.

- Celem naszej kampanii jest zachęcenie Polaków do pozostania w tym roku w kraju, przemierzania Polski wzdłuż i wszerz, w poszukiwaniu niezwykłych zakątków, odkrywania uroków, tajemnic, ciekawej historii, ale też bogatej, regionalnej kuchni. W ten sposób chcemy pomóc całej branży, a jednocześnie pokazać, że jak mówi stare powiedzenie "cudze chwalicie, swego nie znacie" – zaznaczała Wioletta Pietrzak, prezes Fundacji i pomysłodawczyni projektu.

  1. Walka stulecia potwierdzona. Na ten pojedynek kibice czekali od dawna
  2. Dzieje się teraz, naprawdę. Konflikt na granicy polsko-czeskiej, żołnierze zaanektowali kapliczkę
  3. Żółty alert dla części Polski. IMGW alarmuje, może być niebezpiecznie
  4. Wyszli na plażę w Polsce. Zobaczyli scenę, w którą aż trudno uwierzyć [film]
  5. Druzgocące słowa Papieża Franciszka. Nie zostawił suchej nitki
  6. Dziecko w strasznym stanie trafiło do szpitala. 2-latka pogryzł pies

Źródło: Wirtualna Polska

Następny artykuł