Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze okiem turystów polska europa świat poradnik podróżnika archeologia quizy
Turysci.pl > Lotniska i linie lotnicze > Absurdalna burda na pokładzie. "Zapłaciła za godzinę lotu, a otrzymała 40 minut"
Redakcja Turyści
Redakcja Turyści 13.01.2024 12:42

Absurdalna burda na pokładzie. "Zapłaciła za godzinę lotu, a otrzymała 40 minut"

Stewardessa
Fot. Canva

Obsługa linii lotniczych niekiedy sama jest zaskoczona zachowaniem niektórych pasażerów. Mimo że jest odpowiednio szkolona, by móc poradzić sobie z każdym na pokładzie, to nieraz ciężko jest zachować spokój, szczególnie gdy podróżni są roszczeniowi i awanturniczy.

O tym, jakie nietypowe sytuacje z udziałem pasażerów zdarzają się podczas lotu, postanowiła opowiedzieć polska stewardessa. 

Awanturujący się niesforni pasażerowie są najgorsi

Stewardessa Monika na swoim koncie @monicatworz na TikToku gromadzi ponad 265 tys. obserwujących. W swoich filmikach dzieli się ciekawostkami ze swojej pracy, niezwykłymi widokami podczas podróży i trikami. W jednym z opublikowanych wideo opowiedziała, jakich sytuacji doświadczyła na pokładzie samolotu.

Pasażerowie trafiają się różni. Jedni potrafią przespać cały lot, drudzy będą często spacerować i wstawać ze swojego fotela a jeszcze inni będą głośno się zachowywać i zwracać obsłudze na wszystko uwagę. Ten ostatni typ podróżnych można śmiało uznać za najgorszy. Zwłaszcza dla pracowników, którzy mają z nimi do czynienia. Stewardessa Monika podzieliła się trzema sytuacjami, które trzeba przyznać, potrafią wyprowadzić z równowagi. 

Stewardessa próbowała zapanować nad sytuacją w samolocie. Takich historii jest mnóstwo

Pierwsza sytuacja dotyczy mężczyzny, który podczas lotu upierał się, że w samolocie musiały być wymieniane fotele. Powiedział, że podczas jego poprzedniej podróży miał znacznie więcej przestrzeni na nogi. Stewardessa spokojnym głosem poinformowała go, że najprawdopodobniej wcześniej leciał drugim samolotem, jakim dysponuje linia lotnicza lub najzwyczajniej wybrał miejsce premium, gdzie przestrzeni przed siedzeniem jest nieco więcej. Pasażer nie dawał za wygraną i do końca lotu stał przy swojej opinii.

Innym razem pasażer zwrócił obsłudze uwagę za sprzedawanie na pokładzie dań z mięsem. Sam jak przyznał, był wegetarianinem. Załoga próbowała dać mu do zrozumienia, że tak samo, jak osoby spożywające produkty pochodzenia zwierzęcego tolerują dietę wegetariańską, czy też wegańską, tak samo on powinien uszanować to, co jedzą inni pasażerowie.

Ostatnia historia jest na tyle absurdalna, że opowiadająca ją stewardessa wciąż wydawała się zszokowana. Dotyczy pewnej pasażerki, która była niezadowolona z tego, jak krótko trwał lot. Inni podróżni z pewnością byli zachwyceni, że na miejscu docelowym lądowali już po 40 minutach, zamiast po godzinie. Pasażerka jednak była oburzona, bowiem wcześniej zamówiła drinka, którego nie zdążyła dopić. 

Pasażerowie nie raz kradną wyposażenie na pokładzie samolotów

Nie tylko awanturnicze zachowanie w samolotach bywa szokujące. Jakby tego było mało, podróżni potrafią także dopuszczać się kradzieży. Jeszcze niedawno pisaliśmy o tym, że z pokładów nie raz znikają kamizelki ratunkowe. Jak się okazuje, dla niektórych to dość cenny łup, bowiem mogą je sprzedawać nawet za ok. 500 zł za sztukę. Złodzieje nie zdają sobie jednak sprawy, że w ten sposób pozbawiają pozostałych pasażerów bez odpowiedniego ekwipunku, który w kryzysowych sytuacjach może uratować im życie.