Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze okiem turystów polska europa świat poradnik podróżnika archeologia quizy
Turysci.pl > Na topie > Za to obsługa hotelowa nienawidzi turystów. Aż trudno uwierzyć, że ludzie naprawdę to robią
Magda Antoł
Magda Antoł 15.06.2023 20:01

Za to obsługa hotelowa nienawidzi turystów. Aż trudno uwierzyć, że ludzie naprawdę to robią

Pokój hotelowy
Fot. Pixabay

Wszyscy chcą, aby ich pobyt w hotelu był bezproblemowy i komfortowy. Jednak niektórzy goście nie zdają sobie sprawy z tego, że to oni swoim zachowaniem mogą też doprowadzić do nieprzyjemnych sytuacji. 

Pracownica obsługi w pięciogwiazdkowym hotelu Brittany Kriegstein zdradziła, jakie zachowania denerwują ją w gościach.

Ubierz się, a dopiero potem wzywaj obsługę

Wydaje się to kuriozalne, ale goście hotelowi nie przykładają zbytniej uwagi do tego, w co są ubrani, gdy wpuszczają do pokoju obsługę z ich śniadaniem. Jak zdradziła Brittany, zdarzało się, że ludzie otwierali jej drzwi na wpół ubrani lub nago. Kobieta nie lubi takich sytuacji i woli, żeby “przestrzegali prostych zasad przyzwoitości”. Dodatkowo, jeśli nie jest to konieczne, to radzi, aby nie korzystać z minibaru. W ten sposób goście nie dokładają jej więcej pracy w postaci przeglądania ok. 144 pokoi w poszukiwaniu brakujących przekąsek i napojów.

Z drugiej strony jak zadba się o odpowiedni ubiór, nic nie stoi na przeszkodzie, aby pogawędzić z obsługą. Co prawda muszą przestrzegać pewnych procedur przy podawaniu posiłków, lecz mogą w tym czasie normalnie porozmawiać z gośćmi. Brittany zachęca do tego, gdyż dzięki temu łatwiej jest obsłudze ocenić, czy ludzie są zadowoleni z pobytu w hotelu.

Nie żądaj od obsługi niemożliwego

W pięciogwiazdkowych hotelach Brittany musiała spełniać wiele próśb na potrzeby gości. I jak zorganizowanie oświadczyn czy przyjęcia niespodzianki nie było niczym dziwnym i trudnym do zrobienia, tak przykładowo zaplanowanie lotu czarterowego do Guam na dzień następny było wyzwaniem nie do zrealizowania. Dlatego też Brittany zwraca uwagę, aby prośby były rozsądne i możliwe do spełnienia.

Mówi też o tym, żeby starać się być miłym i uprzejmym dla obsługi, gdyż dzięki temu środowisko pracy jest dużo przyjemniejsze. Poza tym warto również zwracać jej uwagę, gdy coś zostało zrobione nie tak jak trzeba.

“Może się to wydawać oczywiste, ale my, pracownicy hotelu, też jesteśmy prawdziwymi ludźmi. Bez mundurów nie różnimy się od innych gości” - dodaje Brittany.

Nie wpadaj w złość, gdy obsługa odwiedza twój pokój

Co jakiś czas obsługa hotelowa musi sprawdzać pokoje, aby uzupełnić zapasy w minibarach. Goście nie byli zawsze z tego powodu zadowoleni, ale zazwyczaj wystarczy jedna rzecz, aby zapobiec takiej wizycie. Trzeba wywiesić na drzwiach znak “Nie przeszkadzać” i w takiej sytuacji obsługa nie może wchodzić do pokoju. 

Na koniec Brittany zaznaczyła, że dobrze jest, kiedy goście mówią im o swoich preferencjach. Wtedy wiedzą, co mogą zrobić, aby uprzyjemnić im pobyt w hotelu. Oprócz tego powiedziała, aby nie zamawiać obsługi pokoju na ostatnią chwilę, czym bardzo ułatwią im pracę i nie będą musieli w pośpiechu oraz chaosie wszystkiego przygotowywać.

Źródło: The Sun