Turysci.pl Polska Ubezpieczenie turystyczne – 10 powodów, dlaczego warto!
fot. materiały reklamowe

Ubezpieczenie turystyczne – 10 powodów, dlaczego warto!

3 sierpnia 2022
Autor tekstu: Aleksander Goldman

Na wakacje wyjeżdżamy czasem w lekkim stresie, który przegrywa jednak z ogromem ekscytacji i ogólnej euforii. Nowe miejsca, przygoda, relaks. Czy może wydarzyć się coś złego? Teoretycznie nie powinno. Ale czasem nawet błaha niedyspozycja potrafi nas wyłączyć z kawałka urlopu. Jeśli do tego dojdzie konieczność płacenia za służbę zdrowia gdzieś daleko od naszego kraju, mamy już komplet nieszczęść. W wielu miejscach na świecie jest to bardzo spory wydatek. Czy da się coś z tym zrobić? Owszem. Trzeba unikać kłopotów. Ale jeśli kłopoty mogą nas i tak znaleźć, lepiej mieć porządne ubezpieczenie turystyczne. Poznaj 10 powodów, dla których warto je kupić!

1. Pomoc medyczna w razie wypadku lub choroby

Na wakacjach może nam się zdarzyć nagła infekcja, zatrucie, poważniejszy uraz taki jak na przykład złamanie będące następstwem nieszczęśliwego wypadku. Złamana noga, zwichnięta kostka, złamany nos, poparzenie - te i wiele innych sytuacji będą wymagać od nas natychmiastowego działania, jednak nie zawsze jest to proste. Koszty wizyty w placówkach medycznych za granicą potrafią nas bardzo nieprzyjemnie zaskoczyć. Odpowiednie ubezpieczenie turystyczne pomoże nam nie tylko w organizacji wizyty u lekarza, pokryciu kosztów niezbędnego leczenia, ale też w transporcie medycznym do innego szpitala.

2. Opóźniony lub odwołany lot

Czy to nasza wina, że przez opóźniony lub odwołany lot będziemy mieć popsuty kawałek wakacji? Absolutnie nie. Czy mamy na to wpływ? Niestety, nie. Jednak dzięki uprzedniemu wykupieniu ubezpieczenia turystycznego będziemy mieli zagwarantowany zwrot kosztów, a nawet zapewniony nocleg na wypadek dużego opóźnienia.

3. Zgubiony lub zniszczony bagaż

Zgubiony lub zniszczony bagaż zdarza się nie tylko przy łączonych, dalekich lotach, ale również na trasach krótkich. Wyobraźmy sobie, że dojeżdżamy na miejsce i okazuje się, że naszego bagażu nie ma lub jego element (sprzęt sportowy, wózek dziecka) został uszkodzony. Komunikowanie się z liniami lotniczymi i szukanie winnego czy proste rozwiązanie pod postacią skorzystania z ubezpieczenia, które wcześniej wykupiliśmy? Jak to wygląda w praktyce? Gdy bagaż się spóźnia (minimum 6 godzin) ubezpieczyciel odda nam nawet do 2000 zł, które wydamy na najbardziej potrzebne rzeczy (jedzenie, kosmetyki, szczoteczkę do zębów, ubrania). Gdy całkowicie go tracimy lub jest zniszczony, otrzymujemy kwotę nawet do 5000 zł.

4. Wyrządzone przez Ciebie szkody – OC

Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej stanowi rodzaj parasola ochronnego nad nami i naszymi finansami, jeśli zdarzy się sytuacja, że coś zostanie uszkodzone z naszej winy. Jeśli na przykład zarysujemy lakier na drogim samochodzie zaparkowanym pod hotelem, uszkodzimy wypożyczony sprzęt sportowy lub dokonamy innych zniszczeń, ubezpieczyciel pokryje koszty szkód. Niektóre firmy ubezpieczeniowe pokrywają nawet do 1 000 000 zł.

Obserwuj nas w
autor
Aleksander Goldman

Redaktor

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@turysci.pl
turystyka Lotniska i linie lotnicze polska świat poradnik podróżnika quizy