Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze polska świat poradnik podróżnika quizy
Turysci.pl > Świat > Taksówkarz nie miał za grosz wstydu. Polka ostrzega po wakacjach w Chorwacji. "Bądźcie czujni"
Redakcja   Turyści
Redakcja Turyści 16.08.2024 11:30

Chorwacja
Fot. Canva

Chorwacja od lat utrzymuje się w czołówce ulubionych wakacyjnych kierunków Polaków. Jednak nawet w doskonale nam znanych lokalizacjach, lepiej zachować czujność. Przekonała się o tym Polka, która na krótki wyjazd poleciała do Zadaru.

Nieprzyjemna sytuacja na lotnisku

Sytuację, która spotkała Polkę po przylocie do Zadaru, opisał Fakt. Kobieta wybrała się do chorwackiego miasta ze swoim partnerem. Para skorzystała z promocji linii lotniczych.

Ryanair zrobił promocję na Zadar na dwa i pół dnia. Skorzystaliśmy, wczoraj wróciliśmy i pomyślałam, że napiszę tego posta z jedną radą, o której nie przeczytałam, choć przed wylotem zrobiłam ogólny research – napisała kobieta na facebookowej grupie.

Czytaj więcej: Od Bałtyku, aż po Zakopane. Nowy, niepokojący trend wśród turystów. “My nie dyskryminujemy”

Uwaga na ceny taksówek

Jak informuje Fakt, Polka ma doświadczenie w organizowaniu wyjazdów na własną rękę. Dlatego przed przyjazdem sprawdziła, jakich stawek za dojazd z lotniska do hotelu może spodziewać się na miejscu.

Zaraz po wyjściu z lotniska jest przystanek autobusowy i mnóstwo taksówek. Nim zbliżyliśmy się do taksówek, już mieliśmy przygotowany adres noclegu i też sprawdziliśmy, że przejazd za ten odcinek kosztuje ok. 15 euro – relacjonuje w swoim wpisie.

Kto jednak był na jakimkolwiek lotnisku, ten wie, że na tym etapie wyjazdu konieczna jest wyjątkowa czujność. Po wyjściu z hali przylotów naszym oczom ukazują się rzędy taksówek i cóż, każdemu kierowcy zależy na tym, żeby wybrać jego usługi. Niektórzy, chcą zarobić trochę więcej na nieświadomych osobach i proponują ceny z kosmosu. Tak było i tym razem.

50 euro za przejazd z lotniska

Gdy tylko się zbliżyliśmy, od razu podszedł taksówkarz i mówi, że to 50 euro. My, że okej, w takim razie dziękujemy, załatwimy sobie inny przejazd, a on do nas najpierw obrażony mówi: ‘to se jedźcie’ i że ‘Uber’ czy inny przewoźnik z aplikacji tu nie przyjedzie, ponieważ nie ma licencji/zgody na wjazd na teren lotniska – informuje na grupie Polka.

Oczywiście nie była to prawda. Turystka znalazła tańszy przejazd. Za trasę z lotniska zapłaciła zgodnie z taksometrem 13 euro.

Nie jest to jakieś bardzo zaskakujące, ponieważ mocno turystyczne miejscowości jeszcze w sezonie wysokim rządzą się swoimi prawami, ale pomyślałam, że jednak warto o tym wspomnieć. [...] Wszystkim taksówkarzom nie ma co opinii wyrabiać, aczkolwiek lepiej być czujnym – podsumowała kobieta, która po tym wydarzeniu mogła już cieszyć się pięknym Zadarem.

Czytaj więcej: Hit z Action za 29 zł. Ten gadżet to niezbędnik w podróży, w lato schodzi jak świeże bułeczki